Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHardstyle Origins

Hardstyle Origins

361 antwoorden
35 weergaven
18-5-2026
j
je moederLid
01-01-2024, 00:00
#1
De Dunne zei:
Thanks.
Hoe heet het sub soort techno wat Carl Cox draait?
Klik om te vergroten...

Potpourri
Nee, ik heb geen idee, meestal heeft hij een bepaalde sound die mij niet aanspreekt, alsof hij een soort poptechno draait waardoor het wat minder rauw word en meer mensen aanspreekt. Ik kan het moeilijk omschrijven.

De Dunne zei:
En dat van Charlotte de Witt?
Klik om te vergroten...

Als ik het goed begrijp noemen ze dat darktechno, maar ik vind het niet zo dark.
Op zich wel een leuk interview

3voor12.vpro.nl

Charlotte de Witte: ‘Als techno-act ben je niet minderwaardig’

Het interview over de ADE-allnighter, verhuizen, balans zoeken en Lowlands
3voor12.vpro.nl 3voor12.vpro.nl

De Dunne zei:
Ik ben bv NIET van de Trance. Zoals Armin van Buuren en Tiësto.
Klik om te vergroten...

Ik dus ook niet, het is net alsof ze doorgebroken zijn toen trance aan het pieken was. En daarna kwam er geen kwaliteit meer terwijl het wel het meest populaire genre is geworden en gebleven. Ik snap daar niks van, een soort “nieuwe kleren van de keizer” iets. Maar het zal wel aan mij liggen en aan mijn afkeer van bijna alle commerciële muziek.
j
je moederLid
01-01-2024, 00:00
#2
Zanza zei:
Maar net die melodieen met de wat hardere kicks maakten het dat het zo vet werd.
Klik om te vergroten...

Denk dat door die melodieën een vibe ontstaan is.

Zanza zei:
Heb de term die je gebruikt nooit eerder gehoord, maar vind het idd wel heel passend! (Een verhaaltje)
Klik om te vergroten...

Die heb ik zelf bedacht, het is mijn beste poging om het gevoel wat je er van krijgt te omschrijven. Ben blij dat je het herkent.
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#3
Oke. Ook nog wat Neerlandsche geschiedenis wb de hardstyle en wat persoonlijke favorieten en dan ben ik klaar hoor😁 tenzij er animo voor is natuurlijk. Ask me anything. Love it.

Het Fusion label van DJ Zany is opgericht in 2002, het jaar dat ook het eerste grote harde stijlen festival werd georganiseerd in NL en nog bestaat: Decibel outdoor (ik laat mysteryland even buiten beschouwing, omdat dit door de jaren heen wel erg veranderd is en geen harde stijlen festival meer is).

Scantraxx van DJ The Prophet werd eveneens opgericht en zo hadden we in Nederland gelijk de twee meest dominante labels van het volgende decennium te pakken.

Hieronder van beide labels de eerste release uit 2002

Donkeyrollers - Motherfuck (Zany remix) Fusion records

Taq 9 - Slavez/Beatz in Time Scantraxx records

Hieronder wat favorieten door de jaren heen van beide labels, random. Veel te klein om goed beeld te hebben, maar wel het verschil in sound, tov elkaar en tov de Italianen, en ook het verloop van de tijd.

Fusion:
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#4
Vgm mag je niet zoveel filmpjes in een post dus even opgeknipt.


Scantraxx (sublabels incluis):

Oke doei
N
N3K0Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Hihi so cute fanboy @Zanza
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#6
N3K0 zei:
Hihi so cute fanboy @Zanza
Klik om te vergroten...
Shit. Valt het op?!
j
je moederLid
01-01-2024, 00:00
#7
Zanza zei:
Voor zover nog niet duidelijk, is mijn nickname wel duidelijk geworden toch?😁
Klik om te vergroten...

Ik had het wel eens gegoocheld maar dan kwam ik hier uit
xenoblade.fandom.com

Zanza

"It is from me that all life is born! It lives only for me and it shall be returned!" — Zanza Zanza (Japanese: ザンザ; English dub: /ˈzænzə/), referred to by his venerators as Lord Zanza, is a main character in Xenoblade Chronicles. Zanza existed before the creation of the game's universe, he was...
xenoblade.fandom.com xenoblade.fandom.com
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#8
alles gaat voorbij zei:
Ik had het wel eens gegoocheld maar dan kwam ik hier uit
xenoblade.fandom.com

Zanza

"It is from me that all life is born! It lives only for me and it shall be returned!" — Zanza Zanza (Japanese: ザンザ; English dub: /ˈzænzə/), referred to by his venerators as Lord Zanza, is a main character in Xenoblade Chronicles. Zanza existed before the creation of the game's universe, he was...
xenoblade.fandom.com xenoblade.fandom.com
Klik om te vergroten...
Zoom maar eens goed in op mn avatar

en op mn handtekening die incognito is
N
N3K0Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Zanza zei:
Shit. Valt het op?!
Klik om te vergroten...
Super leuk!! Ik word er altijd erg blij van als mensen zo enthousiast over hun passies, hobby's en interesses doen kletsen. Ga zo door en hou je vooral niet in🥰

1 vriendin van me heeft een stenen/fossielen obsessie en zit overal gehurkt als klein meisje steentjes te zoeken enzoo helemaal in dr eigen bubbeltjes. Echt super cute! En als ze nieuwe heeft moet ze die altijd ff showen.

Andere vriendin van me is weer helmaal fan van vliegtuigen ( ze is 22 nog nooit geen auto rijles gehad maar maandje geleden wel een proefles vlieg (motor vliegtuigje) en ik mocht mee. Kvind dat echt zoooo ontzettend gaaf) En ik krijg van haar weer allemaal leuke weetjes te horen.

Kan van hun blijdschap altijd erg genieten.
j
je moederLid
01-01-2024, 00:00
#10
Zanza zei:
en op mn handtekening die incognito is
Klik om te vergroten...

Ow, ik dacht dat je dat zelf had bedacht😄

Zanza zei:
Zoom maar eens goed in op mn avatar
Klik om te vergroten...


Tatanka

Van die naam ken ik een sampeltje, even kijken of ik me kan herinneren van welke plaat dat was….
Maar goed,
De Zanzafiles:


Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#11
alles gaat voorbij zei:
De Zanzafiles
Klik om te vergroten...
Dat werd een aantal jaar geleden onder Scantraxx uitgebracht weer idd. Weet eigenlijk ook niet precies hoe dat zat, aangezien Zanzatraxx een label op zichzelf is/was (van Tatanka idd). Zal wel iets met geld te maken hebben gehad. Ze zijn allemaal ook geremasterd en wat opgepimpt. Niet voor mijn plezier iig.

Een van de beste tracks ooit imo, zeker voor die tijd (2005 productie, 2006 release)

j
je moederLid
01-01-2024, 00:00
#12
Zanza zei:
Dat werd een aantal jaar geleden onder Scantraxx uitgebracht weer idd
Klik om te vergroten...

Maar het is toch early hardstyle?
Beetje laat om dat nu nog uit te brengen toch?
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#13
alles gaat voorbij zei:
Maar het is toch early hardstyle?
Beetje laat om dat nu nog uit te brengen toch?
Klik om te vergroten...
Nee zanzatraxx werd in 2004 opgericht. Dus tijdens de overgangsfase. Het merendeel van de tracks zijn juist van na de early tijd. Het wordt/werd ook niet als nieuw uitgebracht, maar vgm als soort celebration/jubileum/ode aan ofzo. Waarom scantraxx dan degene was die dat deed, weet ik niet. Was ook ver na mijn tijd. Zal er eens op onderzoek naar gaan.
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#14
Deze


en deze


Waren ook zo vet. Tatanka heeft die later gemashd en veel gedraaid (zany ook) en (jaren) later als free unreleased track uitgebracht als "Wise Massacre":

En toen stond die niet op youtube...🙃kom ik op terug
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#15
Oke laatste voor vandaag😁Activator ook altijd een van de topitalianen geweest. Veel dikke tracks, waarbij deze mijn meest gewaardeerde is en blijft. Weet nog hoe ik m voor t eerst live in de HMH hoorde op oudejaarsnacht 2006-07 op dat geluidssystseem... poah hehehe tering

D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#16
alles gaat voorbij zei:
Ik dus ook niet, het is net alsof ze doorgebroken zijn toen trance aan het pieken was. En daarna kwam er geen kwaliteit meer terwijl het wel het meest populaire genre is geworden en gebleven. Ik snap daar niks van, een soort “nieuwe kleren van de keizer” iets. Maar het zal wel aan mij liggen en aan mijn afkeer van bijna alle commerciële muziek.
Klik om te vergroten...

Daarom sloeg ik naar 2x proberen Mysteryland ook over! Zelfs in de hardstyl tent hoor je invloeden van popiejopie troep en Trance. Na Afro Jack als slot act was ik der helemaal klaar mee! 😂😂😂

Awakening festival is voor mij THE place to go! ❤️
En de Dance Valley van vroeger, tot 15 jaar geleden. Is geen Dance Valley meer zoals het was. 😢
P
Powder RangerLid
01-01-2024, 00:00
#17
De Dunne zei:
Awakening festival is voor mij THE place to go
Klik om te vergroten...
Al is het alleen maar voor het terrein waar het word gehouden. Was afgelopen weekend nog op die locatie voor Decibel Outdoor en blijft verreweg het mooiste festivalterrein van Nederland imo
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#18
Powder Ranger zei:
Al is het alleen maar voor het terrein waar het word gehouden. Was afgelopen weekend nog op die locatie voor Decibel Outdoor en blijft verreweg het mooiste festivalterrein van Nederland imo
Klik om te vergroten...

Nee ik ging tot Awakenings in Spaarnwoude/Houtrak was. Ben de nieuwe locatie nooit geweest.
P
Powder RangerLid
01-01-2024, 00:00
#19
De Dunne zei:
Nee ik ging tot Awakenings in Spaarnwoude/Houtrak was. Ben de nieuwe locatie nooit geweest.
Klik om te vergroten...
Ahh okee. Nou dat terrein is zeker een aanradertje😂
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#20
Powder Ranger zei:
Ahh okee. Nou dat terrein is zeker een aanradertje😂
Klik om te vergroten...

Bij de oude locatie Awakemings geweest?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...1112131415...19
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."