Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHip-hop Engelstalig

Hip-hop Engelstalig

1689 antwoorden
141 weergaven
18-5-2026
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#1
F
Fisherman's friendLid
01-01-2024, 00:00
#2
Mindless zei:


Te bedenken dat ik hier 20 jaar geleden al naar luisterde...

Classic!
Klik om te vergroten...
Klopt ! Ik weet het nog.
Deze dan.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#3
Fisherman's friend zei:
Klopt ! Ik weet het nog.
Klik om te vergroten...
Nostalgisch hè!

Ik kan me het moment nog herinneren dat ik dit album kreeg. Het is altijd bijzonder voor me gebleven en heeft de tand des tijds wat mij betreft compleet doorstaan. Zo'n unieke sound die altijd speciaal voor me zal blijven.

Fisherman's friend zei:
Deze dan.
Klik om te vergroten...
Zeker goed! Maar dit is 1 van die tracks en groepen die ik veel later pas heb ontdekt, dus deze heeft voor mij persoonlijk niet die nostalgie factor. Je kan niet alles ter zijner tijd ontdekken hè. :wink: Soms ontdek ik nog weleens gems uit de 90's of begin 00's, waarvan ik denk: hoe heb ik die kunnen missen!

Doet me wel denken aan Cypress Hill, die ik wel twee decennia terug al kende:



F
Fisherman's friendLid
01-01-2024, 00:00
#4
Mindless zei:
Nostalgisch hè!

Ik kan me het moment nog herinneren dat ik dit album kreeg. Het is altijd bijzonder voor me gebleven en heeft de tand des tijds wat mij betreft compleet doorstaan. Zo'n unieke sound die altijd speciaal voor me zal blijven.


Zeker goed! Maar dit is 1 van die tracks en groepen die ik veel later pas heb ontdekt, dus deze heeft voor mij persoonlijk niet die nostalgie factor. Je kan niet alles ter zijner tijd ontdekken hè. :wink: Soms ontdek ik nog weleens gems uit de 90's of begin 00's, waarvan ik denk: hoe heb ik die kunnen missen!

Doet me wel denken aan Cypress Hill, die ik wel twee decennia terug al kende:



Klik om te vergroten...
Ja dat zijn ook de gasten van cypress hill.
Net zoals opgezwolle later is verdergaan als fakkelbrigade haha.

Ik ben wel begonnen met Dr dre 2005 en Eminem.
Westside connection en Ice cube.
Da luniz en Bone thugs.

Kan er nog uren over praten ,en dat ga ik ook doen!😁
F
Fisherman's friendLid
01-01-2024, 00:00
#5
Nog een hele goeie .
Deff Squad met Eric Onasis.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#6
Over weed songs gesproken, deze heb ik altijd grappig gevonden:



Een comment eronder:

This sounds like a Xmas song for weed
Klik om te vergroten...

Haha precies :tearsofjoy:


En 1 over XTC, aangezien we toch op DF zitten:



Bone Thugs had iets speciaals. Ze hadden daadwerkelijk dat element van harmonie in hun muziek. Rappen met zingen tussendoor, met elkaar harmoniserend. Het zorgde ervoor dat zelfs mijn pa hun muziek begon te luisteren en die had eerst niks met hiphop...

M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#7
Fisherman's friend zei:
Ja dat zijn ook de gasten van cypress hill.
Net zoals opgezwolle later is verdergaan als fakkelbrigade haha.

Ik ben wel begonnen met Dr dre 2005 en Eminem.
Westside connection en Ice cube.
Da luniz en Bone thugs.

Kan er nog uren over praten ,en dat ga ik ook doen!😁
Klik om te vergroten...
Please do!

Zoveel hiphop liefhebbers zitten hier niet (of ze houden zich erg stil), dus het wordt gewaardeerd. :wink:

Bone stond bij mij vroeger (eind tienerjaren) helemaal bovenaan en daarnaast was ik toen ook erg van westcoast rap: 2Pac (feitelijk komt die oorspronkelijk van de oostkust, maar goed), Snoop Dogg, Dre, Cypress Hill, Westside Connection, Tha Dogg Pound, etc. etc. Ook wel wat eastcoast, met name Mobb Deep en Wu-Tang.

Later ben ik steeds meer naar eastcoast gaan neigen, al vind ik de westcoast classics nog steeds goed. Los van de nostalgie factor staat veel daarvan ook nog als een huis, maar ben niet altijd meer zo in de mood voor die westcoast vibe.

Ben enorm veel nieuws aan het ontdekken de laatste tijd, van veel andere plekken ook. Ook buiten de VS (Engeland), al heb ik nooit echt veel met NL hiphop gehad.
F
Fisherman's friendLid
01-01-2024, 00:00
#8
Mindless zei:
Over weed songs gesproken, deze heb ik altijd grappig gevonden:



Een comment eronder:



Haha precies :tearsofjoy:


En 1 over XTC, aangezien we toch op DF zitten:



Bone Thugs had iets speciaals. Ze hadden daadwerkelijk dat element van harmonie in hun muziek. Rappen met zingen tussendoor, met elkaar harmoniserend. Het zorgde ervoor dat zelfs mijn pa hun muziek begon te luisteren en die had eerst niks met hiphop...
Klik om te vergroten...
Wat een zoete nummers hmmm.
Hartstikke cool ,maar nu even deze.
Dikke beat . Gekke teksten... 🤣
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#9
Westside Connection yay yayyy

Where we goin?

Westwards ho

F
Fisherman's friendLid
01-01-2024, 00:00
#10
Mindless zei:
Please do!

Zoveel hiphop liefhebbers zitten hier niet (of ze houden zich erg stil), dus het wordt gewaardeerd. :wink:

Bone stond bij mij vroeger (eind tienerjaren) helemaal bovenaan en daarnaast was ik toen ook erg van westcoast rap: 2Pac (feitelijk komt die oorspronkelijk van de oostkust, maar goed), Snoop Dogg, Dre, Cypress Hill, Westside Connection, Tha Dogg Pound, etc. etc. Ook wel wat eastcoast, met name Mobb Deep en Wu-Tang.

Later ben ik steeds meer naar eastcoast gaan neigen, al vind ik de westcoast classics nog steeds goed. Los van de nostalgie factor staat veel daarvan ook nog als een huis, maar ben niet altijd meer zo in de mood voor die westcoast vibe.

Ben enorm veel nieuws aan het ontdekken de laatste tijd, van veel andere plekken ook. Ook buiten de VS (Engeland), al heb ik nooit echt veel met NL hiphop gehad.
Klik om te vergroten...
Mooi je weet wel waar je het over hebt.
Wel leuk want ik kom niet veel mensen tegen met deze muzieksmaak.
Hier ook opgegroeid met hiphop maar het is wel altijd westside geweest.
Crip walk door de woonkamer en alles haha.
Ben wel benieuwd welke nieuwe dingen je ontdekt, zet dat ook hier neer als je wil.
De classics kan ik altijd blijven luisteren, en als ze zulke nummers draaien in een club dan gaat te hele tent los.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#11
F
Fisherman's friendLid
01-01-2024, 00:00
#12
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#13
Fisherman's friend zei:
Mooi je weet wel waar je het over hebt.
Wel leuk want ik kom niet veel mensen tegen met deze muzieksmaak.
Hier ook opgegroeid met hiphop maar het is wel altijd westside geweest.
Crip walk door de woonkamer en alles haha.
Ben wel benieuwd welke nieuwe dingen je ontdekt, zet dat ook hier neer als je wil.
De classics kan ik altijd blijven luisteren, en als ze zulke nummers draaien in een club dan gaat te hele tent los.
Klik om te vergroten...
Ook leuk om een mede-hiphop liefhebber te zien hier. :)

Ik zet hier sowieso wel vaak wat neer, maar lijstjes van favo artiesten, favo producers, nieuwe ontdekkingen zijn ook altijd leuk vind ik. :) Ook van jou of eventueel anderen. :)

Ik wil binnenkort weleens wat lijstjes maken.
F
Fisherman's friendLid
01-01-2024, 00:00
#14
Nou die nieuwe dingen vind ik vooral in reggae muziek. Dancehall.
Dat heb ik ook altijd geluisterd.
Hier onderaan een klein voorbeeldje ,al past dat niet in dit topic.

Nieuwe hiphop is niet zoals vroeger.
Er zitten nog wel ooit goeie tussen.
Maar ik ben benieuwd en wil ook weleens lijstjes wisselen.

M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#15
@Fisherman's friend

Hierbij even een aantal van mijn grootste nieuwe ontdekkingen in hiphop de laatste jaren:

J Dilla (Detroit, VS. Overleden in 2006)
Inmiddels mijn favoriete hiphop producer aller tijden. Geheel in zijn eigen league. Heeft wellicht even tijd nodig om te waarderen, ik begreep de ophef eerst niet, nu raakt zijn muziek me diep in mijn ziel zoals ik nooit eerder heb ervaren. Hij produceerde voor heel veel verschillende artiesten, waaronder Talib Kweli, Common, Busta Rhymes, Erykah Badu, etc. Maakte onderdeel uit van de hiphop groep Slum Village en produceerde daar muziek voor en rapte daarnaast ook.




Clear Soul Forces (Detroit, VS)
Super getalenteerde rappers, ook uit Detroit. Ken nog niet héél veel van ze, maar wat ik ken is allemaal goed.




Rittz (Georgia (staat), VS)
Waarschijnlijk de beste rapper die ik ken. Flow en delivery zijn insane... Daarnaast ook echt inhoud in zijn lyrics/muziek. Waanzinnig veel goede tracks.




Twisted Insane (San Diego, VS)
Het moet je wel liggen, deze rap met nogal duistere thema's. Maar als dat zo is, dan is deze rapper met de zogenaamde "chopper" stijl krankzinnig (pun intended) goed. Extreem snel, maar zonder dat het 1 grote woordenbrei wordt. Als je goed luistert kun je alles verstaan. Daarnaast ook erg origineel, zijn eigen stijl.




Fat Jon (Cincinnati, VS. woont nu in Duitsland)
Na J Dilla denk ik mijn favoriete hiphop producer op het moment. Maakt zeer soulfull hiphop. Maakt onderdeel uit van de hiphop groep Five Deez en heeft ook meegewerkt aan de soundtrack van de anime Samurai Champloo (welke fantastisch is).




Nujabes oftewel Jun Seba (Tokio, Japan. Overleden in 2010)
Zeer geliefde producer van de zogenaamde jazzy lo-fi hiphop. Heeft net als Fat Jon gewerkt aan de OST van Samurai Champloo.

- YouTube

Auf YouTube findest du die angesagtesten Videos und Tracks. Außerdem kannst du eigene Inhalte hochladen und mit Freunden oder gleich der ganzen Welt teilen.
youtu.be youtu.be



Uyama Hiroto (Japan)
Nog een heel goede producer uit Japan die met zijn muziek raakvlakken heeft met Nujabes en ook met hem gewerkt heeft.

- YouTube

Auf YouTube findest du die angesagtesten Videos und Tracks. Außerdem kannst du eigene Inhalte hochladen und mit Freunden oder gleich der ganzen Welt teilen.
www.youtube.com www.youtube.com



The Mouse Outfit (Manchester, Engeland)
Productieteam en hiphop groep uit Engeland met een heel eigen geluid en artiesten die ook solo werk leveren.

- YouTube

Auf YouTube findest du die angesagtesten Videos und Tracks. Außerdem kannst du eigene Inhalte hochladen und mit Freunden oder gleich der ganzen Welt teilen.
www.youtube.com www.youtube.com


Ik laat het hier eerst even bij. Dit is al aardig wat om te checken (als je wilt).
F
Fisherman's friendLid
01-01-2024, 00:00
#16
F
Fisherman's friendLid
01-01-2024, 00:00
#17
fb.watch

Snoop Dogg, Eminem, Dr. Dre - Game Over ft. DMX, Xzibit, Ice Cube https://www.youtube.com/watch?v=0m0603pgPUs | By Gangsta music | Facebook

Snoop Dogg, Eminem, Dr. Dre - Game Over ft. DMX, Xzibit, Ice Cube https://www.youtube.com/watch?v=0m0603pgPUs
fb.watch fb.watch
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#18
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#19


Die Freddie Gibbs is zo dope man. Vond hem eerst een beetje te gangster (wel een beetje klaar met gangsta rap, ik zie liever wat meer positiviteit) maar het is geen 2-dimensionale man. Er zit diepere betekenis in zijn teksten als je echt gaat luisteren. Dan ben ik opzich oké met dat gangster thema, zolang het maar niet geglorificeerd wordt.

En daarnaast zijn breath control en die flow van hem die hij moeiteloos aanpast aan elke mogelijke beat. Hier op een Madlib beat. Chef's kiss.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#20


Ongelofelijk. Ik ken dit bijna 25 jaar en het wordt alsmaar beter en beter, hoe vaker ik dit luister. Wat een sfeer en storytelling. Absolute klassieker, dit hele album trouwens. Geen slecht nummer. Wellicht het beste hiphop album ooit, maar zoiets valt natuurlijk altijd te betwisten.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...7273747576...85
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."