Hey, we zijn intussen een eindje verder. Hoe verloopt het? Doe je nog steeds verder? Zijn er eventueel dingen die je getweakt hebt?
Trouwens geen idee of überhaupt relevant is, maar ik heb mezelf al in dezelfde soort negatieve spiraal bevonden waar ik ook probeerde te body hacken. Ik kwam toen echter voor mezelf "domweg" uit op bepaalde vitamine tekorten. En get this, ik at enkel whole foods en sportte intensief. Maar ik was te religieus bezig met alles plantaardig te willen doen en heb pas vrij laat beseft dat, althans voor mij, synthetische vitamine supplementen niet zo goed werkten.
Ik eet nog steeds amper vlees of vis, wel als ik bij iemand op bezoek ben en ik mee aan tafel schuif. Eieren en (af en toe) melkproducten, dat dan weer wel. En ik voel me hierdoor alvast zoveel beter (behalve door teveel lactose xD).
Oh ja, de reden dat ik destijds op het idee kwam hoe mijn voeding mijn depressie voedde? De website van The Temple of the True Inner Light (de DPT aanbidders in New York). Die linkten naar 2 artikels die mijn ogen wel hadden geopend:
https://psychede.tripod.com/depress
https://psychede.tripod.com/atkins
En dan op de meer zweverige manier, in ayurveda zijn er bijvoorbeeld de pitta's en de kappa's etc etc, dus voeding is zeker niet one size fits all. Het is soms een zoektocht. En ik durf nu ook niet te gaan beweren dat het daarmee opgelost zou zijn, maar wie weet kan het je helpen?