Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWelkom in de stam! – een lsd trip op Psy-Fi

Welkom in de stam! – een lsd trip op Psy-Fi

31 antwoorden
9 weergaven
18-5-2026
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#1
Stonologie zei:
Met je eens, heb beide middelen een aantal keer gedaan (ook andere soorten als 4 ho met en 1p lsd) en vind tryptamines veel makkelijker, euforischer en fijner. LSD werkt voor mij nogal manisch, ene moment blij en empatisch, andere moment heel neutraal tot zelfs wat minder fijn. Bij tryptamines waaronder truffels vind ik het een stuk gelijdelijker en kan ik echt wegsmelten van oprechte empathy.
Klik om te vergroten...

Grappig, dit ervaar ik dan weer andersom. Globaal dan, want heb ook wel ‘bipolaire’ ervaringen op LSD gehad (afwisselend dan weer relaxt, dan weer even wat minder fijn, etc.). Echter op psilocybine heb ik keren gehad dat het echt vanuit bijna hemelse euforie plots in zeer korte tijd - minuten - kelderde en terugzakte in dreigende grijstinten, waarbij zelfs de visuals donker van aard werden. Echt verbazingwekkend en fascinerend snel. Maar ik heb bij beide middelen wel de meeste trips gewoon ergens in de normale range (niet extreem het een of het ander) beleefd, evengoed wel met pieken en dalen maar minder opvallend. Toch; als je tryptamines zoals DMT gaat proberen dan zul je merken dat die ook ergens het typische licht-duistere ‘psilorandje’ hebben wat misschien niet op de voorgrond treedt maar wat je wel ergens in de achtergrond hoort rommelen, als een zomers onweer dat niet geheel doorzet. Hoewel die intense ervaringen ook weer heel euforisch kunnen zijn, voor zover ik gelezen heb en waar ik zelf dus ook een beetje aan heb kunnen proeven met DMT.

Set en setting zijn gewoon echt heel belangrijk; belangrijker dan het middel ansich denk ik. Ik heb ook het idee dat solo-trippen eerder neigt naar het wat donkere (want introverter/dieper, tijd en rust om in je hoofd te gaan) dan met twee of meer trippen, als je tenminste een goede tripmatch met diegene(n) hebt. Maar geen garanties. Da’s ook het spannende van trippen. :)
A
AagjeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Roze Olifant zei:
Ik vind LSD (en analogen zoals ALD-52) ook wel vaak een wat grotere investering dan truffels. Niet zozeer vanwege het type effect (ik vind het inderdaad wat stuurbaarder dan psilo) maar met name vanwege de ellenlange duur. Ik doe LSD hierdoor niet zo vaak in m’n eentje, zeker niet nadat mijn eerste keer LSD solo eigenlijk vrij nasty was. Terwijl ik meermaals leuke solo-ervaringen heb met psilo en recent ook het erop lijkende 4-HO-MET. Ik snap je dus wel. Het is wel zo dat je met beide middelen wat ervaring moet hebben voordat je echt goed kunt vergelijken vanwege de niet te onderschatten set/setting component. Op een dergelijk festival en in goed gezelschap zal LSD goed tot zijn recht komen denk ik. Vooral vanwege het wat ‘makkelijkere’ en stimulerende effect.
Klik om te vergroten...
Ik kan nog niet echt meepraten qua ervaring, maar ik heb lsd juist ook zo ervaren als jij omschrijft met truffels, het maakte niet uit waar ik mijn aandacht op richtte, alles was leuk, mooi , lief, een perfecte wereld, zo voelde het✨, dus zo verschillend kan het blijkbaar zijn....
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#3
Aagje zei:
Ik kan nog niet echt meepraten qua ervaring, maar ik heb lsd juist ook zo ervaren als jij omschrijft met truffels, het maakte niet uit waar ik mijn aandacht op richtte, alles was leuk, mooi , lief, een perfecte wereld, zo voelde het✨, dus zo verschillend kan het blijkbaar zijn....
Klik om te vergroten...

Oh maar zo heb ik LSD het merendeel van de trips ook ervaren hoor! :) Ik heb met zowel LSD als truffels grotendeels positieve ervaringen (met soms een wat mindere ertussen), iets wat ook gewoon bij trippen hoort, zeker als je het vaak doet. Ik zou ook niet kunnen kiezen tussen LSD en psilocybine, staan bij allebei samen op één in m’n drugs top 5 (eigenlijk top 6 dus).
A
AagjeLid
01-01-2024, 00:00
#4
Roze Olifant zei:
Oh maar zo heb ik LSD het merendeel van de trips ook ervaren hoor! :) Ik heb met zowel LSD als truffels grotendeels positieve ervaringen (met soms een wat mindere ertussen), iets wat ook gewoon bij trippen hoort, zeker als je het vaak doet. Ik zou ook niet kunnen kiezen tussen LSD en psilocybine, staan bij allebei samen op één in m’n drugs top 5 (eigenlijk top 6 dus).
Klik om te vergroten...

Nou......ik zie het al, genoeg te leren van jullie hier ik houd me aanbevolen voor tips hoor, hahahaha
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#5
Leuke discussie over de verschillen tussen LSD en de tryptamines zoals psilo en DMT. Zelf ervaar ik de tryptamines als minder stuurbaar en iets duisterder. Alhoewel ik mijn meest diepe euforie weer juist op psilocybine heb ervaren. Volgens mij reageren mensen gewoon sowieso als individu al heel wisselend op beide stoffen. Zo heb ik bij lsd meestal een positieve bodyload waarbij mijn lichaam lekker aanvoelt terwijl ik van andere juist hoor dat ze het een vervelend opgejaagd gevoel vinden...

Belangrijker nog dan de individuele verschillen is de set&setting volgens mij. Subtiele verschillen in je mentale en fysieke toestand kunnen echt enorme verschillen maken. Ook een kleine verandering in je directe omgeving kan echt je trip opeens veel mooier of juist negatiever maken. Trippen gaat gewoon gepaard met een bepaalde inherente "labiliteit".

P.S. Omdat ik het toch niet kan laten ga ik toch nog even mijn "hoogtepunt van Psy-Fi" vertellen. Hopelijk vergeven jullie het me, na mijn lange lap tekst hiervoor.Ik speelde nog even met het idee om dit met wat "dichterlijke vrijheid" te verwerken in mijn LSD trip report. Omdat het eigenlijk een dag later op mijn MDMA dag plaatsvond lijkt het me toch beter het even apart te vermelden.

Ik had net een heerlijke, maar relatief milde MDMA trip gehad (125+50 mg schat ik). De avond was al ingevallen en ik zat een beetje in de nasleep van mijn tripje heerlijk te ontspannen na een heftige dans-inspanning bij de main stage. Ik ging op het strandje bij het kampvuur zitten. Och wat zat ik daar lekker te zitten! "De wereld is mooi!" dacht ik bij mezelf. Maar de wereld zou nog mooier worden...

Mijn maat keek me indringend aan en zonder iets te zeggen wees hij naar het vuur met zijn ogen. Wat zou hij nou bedoelen dacht ik. Ik schoof een beetje opzij zodat ik beter zicht had. Bij het kampvuur zat een meisje dat ik een jaar of 30 schatte. Ze zat dicht tegen het vuur in kleermakerszit met haar handen gevouwen voor haar borst. Ze was overduidelijk aan het trippen (gezien de rust van haar lichaam vermoed ik op psilo).

Af en toe pufte ze even als er een heftige "golf" van tripgevoelens over haar heen kwam. Ik weet niet hoe ze het deed maar ze straalde gewoon. Ze straalde zoveel liefde en dankbaarheid uit dat het gewoon bijna tastbaar was. Mijn mond viel zowat open. Wat een prachtige eenvoudige schoonheid was me dat zeg!

Ik denk dat er misschien wel twintig mensen verzameld waren rond dat kampvuur. Iedereen was muisstil en bijna iedereen observeerde het trippende meisje. Af en toe deed ze even haar ogen rond en keek ze rond met een grote gelukzalige glimlach. Op gegeven moment keek ze me recht in mijn ogen. Ik had het idee dat ik via haar ogen rechtstreeks contact met haar binnenste ik en met "iets voorbij haarzelf" maakte. Geheel spontaan gooide ik haar een handkusje toe. Ik kreeg meteen de meeste liefdevolle glimlach en een handkusje terug van haar. Zo puur, zo direct en zo onvoorwaardelijk. Ik was echt "blown".

Als er een beeld is dat me bij zal blijven van Psy-Fi 2019 dan is het dat wel!
A
AagjeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Eik zei:
Leuke discussie over de verschillen tussen LSD en de tryptamines zoals psilo en DMT. Zelf ervaar ik de tryptamines als minder stuurbaar en iets duisterder. Alhoewel ik mijn meest diepe euforie weer juist op psilocybine heb ervaren. Volgens mij reageren mensen gewoon sowieso als individu al heel wisselend op beide stoffen. Zo heb ik bij lsd meestal een positieve bodyload waarbij mijn lichaam lekker aanvoelt terwijl ik van andere juist hoor dat ze het een vervelend opgejaagd gevoel vinden...

Belangrijker nog dan de individuele verschillen is de set&setting volgens mij. Subtiele verschillen in je mentale en fysieke toestand kunnen echt enorme verschillen maken. Ook een kleine verandering in je directe omgeving kan echt je trip opeens veel mooier of juist negatiever maken. Trippen gaat gewoon gepaard met een bepaalde inherente "labiliteit".

P.S. Omdat ik het toch niet kan laten ga ik toch nog even mijn "hoogtepunt van Psy-Fi" vertellen. Hopelijk vergeven jullie het me, na mijn lange lap tekst hiervoor.Ik speelde nog even met het idee om dit met wat "dichterlijke vrijheid" te verwerken in mijn LSD trip report. Omdat het eigenlijk een dag later op mijn MDMA dag plaatsvond lijkt het me toch beter het even apart te vermelden.

Ik had net een heerlijke, maar relatief milde MDMA trip gehad (125+50 mg schat ik). De avond was al ingevallen en ik zat een beetje in de nasleep van mijn tripje heerlijk te ontspannen na een heftige dans-inspanning bij de main stage. Ik ging op het strandje bij het kampvuur zitten. Och wat zat ik daar lekker te zitten! "De wereld is mooi!" dacht ik bij mezelf. Maar de wereld zou nog mooier worden...

Mijn maat keek me indringend aan en zonder iets te zeggen wees hij naar het vuur met zijn ogen. Wat zou hij nou bedoelen dacht ik. Ik schoof een beetje opzij zodat ik beter zicht had. Bij het kampvuur zat een meisje dat ik een jaar of 30 schatte. Ze zat dicht tegen het vuur in kleermakerszit met haar handen gevouwen voor haar borst. Ze was overduidelijk aan het trippen (gezien de rust van haar lichaam vermoed ik op psilo).

Af en toe pufte ze even als er een heftige "golf" van tripgevoelens over haar heen kwam. Ik weet niet hoe ze het deed maar ze straalde gewoon. Ze straalde zoveel liefde en dankbaarheid uit dat het gewoon bijna tastbaar was. Mijn mond viel zowat open. Wat een prachtige eenvoudige schoonheid was me dat zeg!

Ik denk dat er misschien wel twintig mensen verzameld waren rond dat kampvuur. Iedereen was muisstil en bijna iedereen observeerde het trippende meisje. Af en toe deed ze even haar ogen rond en keek ze rond met een grote gelukzalige glimlach. Op gegeven moment keek ze me recht in mijn ogen. Ik had het idee dat ik via haar ogen rechtstreeks contact met haar binnenste ik en met "iets voorbij haarzelf" maakte. Geheel spontaan gooide ik haar een handkusje toe. Ik kreeg meteen de meeste liefdevolle glimlach en een handkusje terug van haar. Zo puur, zo direct en zo onvoorwaardelijk. Ik was echt "blown".

Als er een beeld is dat me bij zal blijven van Psy-Fi 2019 dan is het dat wel!
Klik om te vergroten...

Wat prachtig beschreven zeg! ✨❣️
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#7
Aagje zei:
Wat prachtig beschreven zeg! ✨❣️
Klik om te vergroten...
Thanks!

Ik zou echt willen dat meer mensen haar hadden kunnen zien. Zou mooi promotiemateriaal voor psychedelica zijn geweest...
A
AnderemaanLid
01-01-2024, 00:00
#8
Wederom prachtig:hearteyes:
v
verwonderingLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik kom er nu pas aan toe om op DF een beetje bij te lezen, en potdikke heb ik jouw report nog helemaal over het hoofd gezien! Stom is dat!

Erg leuk report, de positieve energie straalt ervanaf! Je bent al net zo enthousiast over Psy-Fi als ik. Mooi! Dat betekent dat je er volgend jaar onvermijdelijk weer bij bent! :grin: Ik vond het leuk jou daar te leren kennen en vond je erg fijn gezelschap!

En ja, die faptent, ik zie het al voor me. De rukruimte. De trekkershut. De klaarkomkeet of de zaadbazaar. Namen zat te bedenken voor dit noodzakelijk drukverlagend etablissement. Nu de uitvoering nog.

Eik zei:
En alweer wordt ik overvallen door het gevoel dat dit niet zomaar een feestje is maar het bijeenkomen van een stam; mijn stam!
Klik om te vergroten...
Je hoort er nu bij! :grinning: :thumbsup2:

Ja, zo voelt het zeker. Daarom is het afscheid nemen aan het eind van het festival ook zo moeilijk. We willen helemaal niet naar huis! Het is zoveel méér dan een festival.

Het is verbondenheid, liefde, saamhorigheid. Plak er maar wat termen op, maar je moet het meemaken. Je moet er deel van uitmaken. Je moet je erin onderdompelen en je er volledig aan overgeven.

Het is een sfeer waarin iedereen volledig zichzelf durft te zijn en niemand elkaar beoordeelt op hoe hij of zij erbij loopt of hoe hij of zij zich gedraagt.

Er worden véél meer drugs gebruikt dan op het gemiddelde andere festival: mensen lopen keihard te trippen, hard te gaan op uppers, vaag te zijn op keta of op wat dan ook. Mensen zijn soms compleet in een andere wereld. Middenin de dansende menigte zit iemand in stilte te mediteren op de grond. Er staat een strijkplank met kruidenplantjes. Er fietst een peuter met grote oordoppen op op een driewieler door de uitzinnige menigte. En iedereen danst overal keurig omheen, kijkt nergens van op en iedereen geeft elkaar de ruimte. Dit is toch fucking uniek? I love it. :redheart:

O ja, en die aanvulling van jou. Wat mooi beschreven! :hearteyes: Ik kan mij er zo een voorstelling van maken. Psy-Fi is liefde. :)
Z
ZonnetjeLid
01-01-2024, 00:00
#10
Prima rapportje. Zo gek lang was die niet. Gewoon lekker. Moet zelf Psy-fi ook maar eens beleven :openmouth:
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#11
verwondering zei:
Erg leuk report, de positieve energie straalt ervanaf! Je bent al net zo enthousiast over Psy-Fi als ik. Mooi! Dat betekent dat je er volgend jaar onvermijdelijk weer bij bent! :grin:
Klik om te vergroten...
Ja dat is wel het plan! Nu nog even regelen dat ik mijn wederhelft weer alleen thuis mag laten met de kindjes :sweatsmile:

verwondering zei:
Ik vond het leuk jou daar te leren kennen en vond je erg fijn gezelschap!
Klik om te vergroten...
Dat is wederzijds!

verwondering zei:
Er worden véél meer drugs gebruikt dan op het gemiddelde andere festival: mensen lopen keihard te trippen, hard te gaan op uppers, vaag te zijn op keta of op wat dan ook. Mensen zijn soms compleet in een andere wereld. Middenin de dansende menigte zit iemand in stilte te mediteren op de grond. Er staat een strijkplank met kruidenplantjes. Er fietst een peuter met grote oordoppen op op een driewieler door de uitzinnige menigte. En iedereen danst overal keurig omheen, kijkt nergens van op en iedereen geeft elkaar de ruimte. Dit is toch fucking uniek? I love it. :redheart:
Klik om te vergroten...
Beste beschrijving van psy-fi! Dit!!!
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#12
Wat ik mij nou afvraag.... zijn er ook orgies?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."