Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsEerste keer ketamine: dronkenschap, platheid, en een witte, mechanische wereld

Eerste keer ketamine: dronkenschap, platheid, en een witte, mechanische wereld

32 antwoorden
16 weergaven
18-5-2026
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Roze olifant zei:
Ik begin als ik alles bij elkaar neem aan info die ik erover gelezen heb toch ook te denken dat het wel degelijk een bijna K-hole is geweest. Het leek me zo onwaarschijnlijk op deze dosering, maar het kan een individuele gevoeligheid zijn en het was ook wel loepzuivere ketamine. Misschien een soort K-hole voorportaal, het ging even héél diep, dieper dan ik ooit ben geweest op drugs, maar ik had het gevoel dat het nog dieper kan. Ben wel enthousiast geworden om die maffe dimensie verder te verkennen.
Klik om te vergroten...
Ja dan heb je denk ik wel een k-hole ervaren inderdaad. Zo te lezen ben je er best gevoelig voor, maar tegelijk is de eerste keer ook wel aanzienlijk heftiger met keta vond ik zelf.

Mocht je interesse hebben, dan heb ik hier ergens ook nog 2 k-hole reports staan ter vergelijking.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#2
Psychedelibee zei:
Mocht je interesse hebben, dan heb ik hier ergens ook nog 2 k-hole reports staan ter vergelijking.
Klik om te vergroten...

Ja, daar heb ik zeker interesse in! Zal ze eens op gaan zoeken.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Roze olifant zei:
Ja, daar heb ik zeker interesse in! Zal ze eens op gaan zoeken.
Klik om te vergroten...
https://drugsforum.nl/threads/250-mg-esketamine-shot-into-oblivion.57535/

https://drugsforum.nl/threads/200-mg-ketamine-een-implossie-van-het-bestaan.59396/
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#4
Psychedelibee zei:
https://drugsforum.nl/threads/250-mg-esketamine-shot-into-oblivion.57535/

https://drugsforum.nl/threads/200-mg-ketamine-een-implossie-van-het-bestaan.59396/
Klik om te vergroten...

Thanks! Van die tweede herkende ik de titel en die had ik inderdaad al eens gelezen. De eerste nog niet, dus ben benieuwd.
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#5
Roze olifant zei:
k begon te twijfelen aan de echtheid van die dingen, waren ze wel gebeurd? Of bestonden ze niet, waren ze er nooit geweest? En toen hielden al die personen en al die dingen op te bestaan. Ze vervaagden voor mijn ogen. Tot er niets meer over was.
Klik om te vergroten...
Na veel dissociatieven misbruikt te hebben heb ik langere tijd sterk het gevoel gehad dat de realiteit slechts een voortvloeisel was van onze fantasie. Het leven voelde aan als een toneelstuk waarvan ik zelf de regie bepaal(de). De chaos van dissociatieven voelt na verloop van tijd ook steeds vertrouwder aan en het wordt steeds makkelijker op functioneren, zelfs koken, boodschappen en andere alledaagse bezigheden zijn op een gegeven moment gangbaar onder invloed van.

Als je de volledige 200mg in 1x had gesnoven had er waarschijnlijk wel een K-hole ingezeten. Kun je naar mijn mening beter pluggen omdat je anders lange tijd met 2 verstopte neusgaten zit, maar goed, maar net waar je je comfortabel bij voelt. Waarschijnlijk zul je de volgende keer al een iets hogere dosering nodig hebben om een hole te bereiken.

Na die laatste 2 lijntjes had je jezelf het best gewoon op een matrasje kunnen neer ploffen en met je ogen dicht van de trip kunnen genieten. Hoge doseringen dissociatieven kun echt zalig rustgevend en tegelijkertijd zeer indrukwekkend wezen.
Roze olifant zei:
Accepteren jullie simpelweg de korte duur van dit middel, gebruiken jullie echt flink hoge doseringen op één avond om het te rekken, of combineren jullie het vooral met andere middelen?
Klik om te vergroten...
Zelf combineer ik meestal ketamine met (meerdere) andere dissociatieven die langer duren zoals DCK, MXE, O-PCE en zelfs 3-MeO-PCP. Op deze manier rek je ook de duratie van de ketamine zelf aanzienlijk. Ook ben ik groot fan van het gebruiken van dissociatieven aan het straat van een psychedelische trip, wanneer een LSD trip een beetje zijn einde nadert bijvoorbeeld. Maar ook vind ik het combineren met psychedelica (bv. 2C-B) zeer wenselijk.

Roze olifant zei:
Ik ben nu wel benieuwd: hebben jullie iets kunnen leren van de keta-wereld?
Klik om te vergroten...
Na mijn eerste hole ervaring hield ik een sterke overtuiging over dat alles met elkaar verbonden is en vanuit hetzelfde punt van oorsprong komt, of dit leerzaam is valt over te debatteren maar voor mij gaf het een blijvend gevoel van positiviteit en rust.
Ook hield ik er de overtuiging aan over dat alles in het leven uiteindelijk positief uitpakt, op wat voor manier dan ook en dat ik er dus altijd met volle overtuiging in moet blijven staan. Voor mij bestaat er sindsdien veel meer na de dood, en of dit nou waar is of niet, deze overtuiging gaat enkel meerwaarde aan mijn leven geven.

Een latere hole ervaring was voor mijn voornamelijk symbolisch afscheid nemen van een goede vriend die uit het leven was gestapt en mij destijds geïntroduceerd had in het holen. Voor mij voelde dit als een mogelijkheid om fatsoenlijk afscheid te kunnen nemen. Ik had het gevoel nog even contact met hem te hebben waarbij hij aangaf volledige rust te hebben gevonden en overbracht dat ik me nergens druk of zorgen over hoefde te maken. Wellicht is deze overtuiging manisch als de pest en maak ik mezelf van alles wijs maar voor mij voelt het constructief en voelt het leven luchtiger en positiever op deze manier.

Het typische gevoel wanneer je begint met holen dat je de sensatie ervaart door het matras heen te zakken, steeds dieper en dieper weg in het matras en vervolgens in vrije val beland, en maar blijft vallen en vallen totdat je uiteindelijk tot stilstand komt en na enige tijd uiteindelijk lijkt te zweven in de ruimte en er niets anders lijkt te zijn dan absolute stilte en rust, apart wereldje. Op het begin was ik er bang voor maar naar verloop van tijd voelt het zelfs verslavend, het liefst zou ik stiekem vaker holen.

Zelf doseer ik dissociatieven eigenlijk alleen maar voor 'gemiddelde' tripjes en om te 'holen', de intensiteit van een trip daar tussenin vind ik relatief minder interessant. Maar doe rustig aan zou ik zeggen, dissociatieven nemen net als psychedelica tijd om aan te wennen.
v
verwonderingLid
01-01-2024, 00:00
#6
Roze olifant zei:
Waarbij ik ook nog mezelf verwond heb bij het doorknippen van een rietje
Klik om te vergroten...
Dit vind ik nog de mooiste uitspraak in je tripreport. Ik herken mijn eigen onhandigheid erin. Levensgevaarlijk natuurlijk, een rietje doorknippen. Met een schaar. Aaaaaaah! :tongueclosed:

Verder een mooi verhaal, leuk geschreven en heel interessant. Ketamine staat hoog op mijn verlanglijst, ik denk dat ik het komend jaar eens een keer voor het eerst ga proberen. Ik denk dat ik ongeveer hetzelfde schema zal aanhouden als jij gedaan hebt, ik ben benieuwd of bij mij dan de effecten vergelijkbaar zullen zijn.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#7
verwondering zei:
Dit vind ik nog de mooiste uitspraak in je tripreport. Ik herken mijn eigen onhandigheid erin. Levensgevaarlijk natuurlijk, een rietje doorknippen. Met een schaar. Aaaaaaah! :tongueclosed:

Verder een mooi verhaal, leuk geschreven en heel interessant. Ketamine staat hoog op mijn verlanglijst, ik denk dat ik het komend jaar eens een keer voor het eerst ga proberen. Ik denk dat ik ongeveer hetzelfde schema zal aanhouden als jij gedaan hebt, ik ben benieuwd of bij mij dan de effecten vergelijkbaar zullen zijn.
Klik om te vergroten...

Thanks! En ik ben erg benieuwd naar hoe je het dan gaat ervaren! Ik vond ketamine nergens anders mee te vergelijken (behalve dus dat dronken gevoel op lage dosering), echt hele vage shit, haha. Heb het in de tussentijd niet meer gedaan en denk ook niet dat het mijn favoriete drug zal worden, maar wil me er binnenkort toch een tweede keer gaan wagen. Ik ga dan wel weer echt voor het sterke effect, wil die gekke wereld nog wel een keer gaan bekijken.

En ja, scharen en rietjes zijn echt moordwapens als je lomp aangelegd bent. :grin:
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#8
Tja, mijn stem hoeft niet anoniem hoor. Dus zeg ik eerlijk, ik heb op dit rapport als beste van 2017 gestemd. Behalve goed en interessant geschreven is het ook dat ik tzt truffels wil gaan nemen en ik er dus zelf interesse in heb. Al was de keuze niet eenvoudig, er zaten meerdere echt goede trip reports bij van verschillende mensen. Jammer dat je niet een top 3 mocht geven. :wink:
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#9
De Dunne zei:
Tja, mijn stem hoeft niet anoniem hoor. Dus zeg ik eerlijk, ik heb op dit rapport als beste van 2017 gestemd. Behalve goed en interessant geschreven is het ook dat ik tzt truffels wil gaan nemen en ik er dus zelf interesse in heb. Al was de keuze niet eenvoudig, er zaten meerdere echt goede trip reports bij van verschillende mensen. Jammer dat je niet een top 3 mocht geven. :wink:
Klik om te vergroten...

Ah, dat is lief. :) Dankjewel voor je stem! ^^

Maar heb je dan niet eerder op mijn truffelreport gestemd? Deze gaat over ketamine. :wink:
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#10
Roze olifant zei:
Ah, dat is lief. :) Dankjewel voor je stem! ^^

Maar heb je dan niet eerder op mijn truffelreport gestemd? Deze gaat over ketamine. :wink:
Klik om te vergroten...
Pardon hahaha ik had net die van de truffels 2e keer solo gelezen en met dat in mijn hoofd de post getypt. Maar ik vond die ketamine het mooiste. Sorry, ik haal ff dingen door de war. Ik ben een beetje moe hahaha.
Die van ketamine is het meest intens vind ik. Die van de truffels en nog 2 uit de jaarlijst vond ik erg goed. (Die waren niet van jou) Was een moeilijke keuze.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#11
De Dunne zei:
Pardon hahaha ik had net die van de truffels 2e keer solo gelezen en met dat in mijn hoofd de post getypt. Maar ik vond die ketamine het mooiste. Sorry, ik haal ff dingen door de war. Ik ben een beetje moe hahaha.
Die van ketamine is het meest intens vind ik. Die van de truffels en nog 2 uit de jaarlijst vond ik erg goed. (Die waren niet van jou) Was een moeilijke keuze.
Klik om te vergroten...

Haha! Er zitten inderdaad veel goede reports tussen! Ik weet ook nog niet welke ik ga kiezen. Vind het erg lastig. Wil eigenlijk op meerdere stemmen. :wink:
g
gefliptLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ik dacht bij mezelf, ik kijk eens rond wat er hier zoal te lezen valt... Holy fuck! Mijn keta ligt hier al maanden klaar, maar het wordt tijd dat ik me er ook eens aan ga wagen. Zeer veel geleerd ja. Over keta mostly, maar evenzeer veel over jou ook... Zo weet ik niet waar je proefschrift uit dit artikel over ging, maar ik zou gokken op literatuur! Je bent een geweldig schrijfster! Vooral blijven doen! (ik ben zelf auteur dus ik heb toch wat recht van spreken...)
l
lotske1984-Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Roze olifant nu dacht ik echt dat ik met en jonge aant chatte was..:relaxed:
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."