Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums(Reverse) candy flip bij depressie

(Reverse) candy flip bij depressie

25 antwoorden
9 weergaven
18-5-2026
D
DeadwingLid
01-01-2024, 00:00
#1
XMR zei:
Voor mij was de makkelijkste methode simpelweg focussen op je ademhaling. Voel hoe de lucht door je neus stroomt, je longen vult en vervolgens weer via de zelfde weg verlaat. Focus op hoe het je laat voelen.

Tussendoor zullen er allerlei gedachtes langskomen, focus daar niet op. Zodra je merkt dat je toch op gedachtes bent gaan focussen en in een gedachtereeks bent beland, zorg je enkel dat je weer focust op je ademhaling. Doe dit zonder boos te worden of gefrustreerd te raken.

Aan het begin zal dit erg moeilijk zijn, maar na een tijdje zul je de concentratie ontwikkelen om dit langer vol te houden.
Klik om te vergroten...
Een meditatie methode die ik kan aanraden is Mindfulness. Google het eens of kijk bij beschikbare apps die je voor een klein bedrag kunt aanschaffen. Ik zie het niet als een wondermiddel hoor, maar het helpt me wel degelijk om de dag beter en kalmer door te komen. In groepsverband zou je ook eens kunnen Googlen op “ Zen.nl” . Heb ik geprobeerd maar mij lag het niet zo. Ik mediteer liever alleen. Er zijn uiteraard ook vele andere meditatie methodes. Geduld en wat discipline is zeker wel nodig in het begin want het voelt vreemd aan om “ om alleen maar stil te zitten en je gedachten waar te nemen” ..We zijn niet gewend om niks te doen, mediteren lijkt op luieren..dat is het natuurlijk niet. Het is voor mij in ieder geval een prima vervanging voor bijv medicatie die ik dus niet slik voor angsten en depressies. En dat het overigens niet voor iedereen genoeg zal zijn om elke dag normaal te kunnen functioneren snap ik natuurlijk ook wel. Maar je kunt het altijd proberen.
D
DeadwingLid
01-01-2024, 00:00
#2
troksky zei:
los van alles .. paddestoelen?
duurt minder lang..
Klik om te vergroten...
Paddestoelen kunnen heel verkeerd uitpakken. Een bad trip kan ellende veroorzaken.
Ben er trouwens zelf ook niet op tegen hoor. Deze week nog een zakje magic truffels besteld.
M
Metalcored00dLid
01-01-2024, 00:00
#3
Deadwing zei:
Paddestoelen kunnen heel verkeerd uitpakken. Een bad trip kan ellende veroorzaken.
Ben er trouwens zelf ook niet op tegen hoor. Deze week nog een zakje magic truffels besteld.
Klik om te vergroten...
Interessant! Zelf ben ik veel meer "bang" van LSD dan van paddenstoelen, maar iedereen is daarin blijkbaar anders. Maar zelfs een "vervelende" LSD-ervaring blijft leerzaam!
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#4
Metalcored00d zei:
Interessant! Zelf ben ik veel meer "bang" van LSD dan van paddenstoelen, maar iedereen is daarin blijkbaar anders. Maar zelfs een "vervelende" LSD-ervaring blijft leerzaam!
Klik om te vergroten...
Waar is deze grotere angst op gebaseerd?
D
DeadwingLid
01-01-2024, 00:00
#5
Mindless zei:
Waar is deze grotere angst op gebaseerd?
Klik om te vergroten...
Nou..ik heb maar een lsd trip gehad en een aantal magic truffels trips . Durf toch wel te zeggen dat die lsd trip vele malen heftiger was. Maar bijzonder was het wel en ik denk al een tijdje aan mijn tweede trip binnenkort. Die grotere angst voor lsd kan ik me wel een beetje voorstellen.
D
DeadwingLid
01-01-2024, 00:00
#6
Metalcored00d zei:
Interessant! Zelf ben ik veel meer "bang" van LSD dan van paddenstoelen, maar iedereen is daarin blijkbaar anders. Maar zelfs een "vervelende" LSD-ervaring blijft leerzaam!
Klik om te vergroten...
Lsd vind ik dus ook vrij heftig. Maar die ene trip die ik vorig jaar had was leerzaam en interessant!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."