#1
Yep zo voelt het wel... Ik zie ook wel de ironie van het ene toxische in het andere te rollen xD. Maar opnieuw, dan mag ik naar mezelf kijken en uitzoeken waar die aantrekking zit naar dominante onbeschikbare vrouwen?Zij lijkt de meesteres?
Yep zo voelt het wel... Ik zie ook wel de ironie van het ene toxische in het andere te rollen xD. Maar opnieuw, dan mag ik naar mezelf kijken en uitzoeken waar die aantrekking zit naar dominante onbeschikbare vrouwen?Zij lijkt de meesteres?
Erg herkenbaar, zelf meegemaakt en helemaal misgegaan.Ik weet met mezelf echt geen weg bij haar en ik voel zoveel onzekerheid om "een move" te maken. En het voelt tegelijkertijd een beetje onprettig dat zij alles te bepalen heeft en tegelijkertijd ben ik bang om als "pervert" bestempeld te worden. Vreemd, nochtans weet ik wel dat ze er geen problemen mee heeft.
Opposites attract.Yep zo voelt het wel... Ik zie ook wel de ironie van het ene toxische in het andere te rollen xD. Maar opnieuw, dan mag ik naar mezelf kijken en uitzoeken waar die aantrekking zit naar dominante onbeschikbare vrouwen?
Erg herkenbaar, zelf meegemaakt en helemaal misgegaan.
Jij dus zoveel onzekerheid en zij die dominant is en alles eigenlijk leidt.
Get out while you can. En ga werken aan die onzekerheid in jezelf. Zou mijn advies zijn. Want dit klinkt toxisch en je wilt er niet achter komen hoeveel giftiger het nog kan worden. En voor wat? Je geeft zelf aan: eigenlijk lust. Als dat het eigenlijk is: it's not worth it!!
Wil niet zeggen dat ik precies weet hoe je verhouding met haar zit hoor, maar dit komt me allemaal eng bekend voor.
Gisterenavond nog eens afgesproken met haar. Zoals gebruikelijk praten we urenlang tot een gat in de nacht terwijl we biertjes drinken. Op zich allemaal niks verkeerd mee, totdat ik over iets persoonlijks begin te vertellen en ze zich basically permitteert om te zeggen hoe ik daarin verkeerd ben en hoe toxisch ik ben. Iets was op dat moment geknakt, ik zag een rode vlag wapperen.Opposites attract.
Word je zelf dominanter, assertiever, dare I say: mannelijker. Dan ga je meer niet-dominante vrouwen aantrekken.
Heb je goed door en ben je mooi op tijd, want dit klinkt als baaaaaad news.Gisterenavond nog eens afgesproken met haar. Zoals gebruikelijk praten we urenlang tot een gat in de nacht terwijl we biertjes drinken. Op zich allemaal niks verkeerd mee, totdat ik over iets persoonlijks begin te vertellen en ze zich basically permitteert om te zeggen hoe ik daarin verkeerd ben en hoe toxisch ik ben. Iets was op dat moment geknakt, ik zag een rode vlag wapperen.
Later waren er nog een paar voorbeelden waarin ze duidelijk aan het testen was hoe ik reageer op futiele leugens. Ik had haar bijvoorbeeld geld gegeven om achter biertjes te gaan, maar de shop was ineens dicht. Dus we gaan nog naar een cafeetje voor een laatste glas. Zeg ik van jij betaalt, daarnet gaf ik je dat geld en de winkel was dicht. Nee ik heb je dat teruggegeven. Ik zeg nee hoor want ik gaf je een stuk van een euro en nu heb ik geen meer...
Of dan later met een handvol wisselgeld, echt zo 5 cent stukken, me een euro teruggeven terwijl ik 3x zij dat ik die niet wou...
En even later heb ik haar dan toch maar gevraagd; waarom hou je ervan om mij te haten? Of, als ik toch zo weinig goeds doe, waarom blijf je dan eigenlijk afspreken met mij? Antwoord was textbook wat frustreert er jou bij mij? aka ye olde deflection.
Toen was er wederom iets geknakt en de sfeer was ook veranderd. Ik ben nog tot bij haar thuis meegewandeld om mijn fiets te halen en naar huis gegaan.
Ik ben wakker geworden met een gevoel van, het is genoeg geweest. Heb haar dan maar geblokkeerd en dit weekend ben ik alvast niet thuis.
En ja, I need to work on myself, dat besef ik maar al te goed. Dit soort situaties zijn een leerschool.
Pfff dat klinkt moeilijk. Maar goed dat je dat initiatief hebt genomen om afstand te nemen. Is denk ik ook nodig.Ik zie duidelijk wel een bepaalde link naar mijn eigen moeder, die zelf ook met enorm veel onzekerheden kampt en die op haar manier vrij onbetrouwbaar reageerde. Dat gebeurt soms nog in mijn volwassen leven waarin ze op een bepaalde trigger volledig berserk gaat en echt een 180 switch doet van Hide naar Jekyll ofzo. Ik ken haar thuissituatie en haar trauma's intussen goed genoeg, maar ik heb haar ook al gezegd dat het toch de bedoeling niet kan blijven van de ander te blijven bestraffen voor de pijn die je is aangedaan. Ik heb dus duidelijk een onveilige hechting naar mijn moeder toe, en zo dat eeuwige brave mama's jongen complex. Dat is ook de reden dat ik 10 jaar geleden verhuisd ben naar de andere kant van het land, weg van de familie. Daar tot het besef gekomen dat ik mijn leven destijds als pleaser had geleefd en dat ik helemaal niet was wie ik wilde zijn. Daaraan ben ik nog steeds hard aan het werk, en de valkuilen die ik nu tegenkom bevestigen voor mij dat ik goed bezig ben en moet voort ploeteren.
Same. Heb er niks mee. Maar dat soort dingen leuk vinden of niet heeft helemaal niks met mannelijkheid te maken. Sterker nog: jongens die daarin meegaan omdát de rest dat ook doen, zijn zwak in mannelijkheid. Mannelijkheid trekt zijn eigen plan, is zijn eigen leider. Als je die dingen oprecht leuk vindt: niets mis mee natuurlijk.Mijn pa is een ruwe bolster, een echte boomer qua uitspraken. Was altijd bang dat ik gay was omdat ik destijds meer bezig was met mijn uiterlijk dan hij op die leeftijd (metalcore, scene en emo schreeuwen nu eenmaal niet dezelfde vibe als pakweg Steel Panther). Ben altijd vrij afzijdig gebleven van hem en heb duidelijk een probleem met dominante mannen door hem. Ik haat ook de typische mannendingen zoals voetbal, sport op tv, cafe spelen, ... omdat ik mij tegelijkertijd erg onmannelijk voel daarin en tegelijkertijd dat macho gedoe zo beu ben...
Kan mogelijk sneller gaan dan je denkt hoor. Het zit al in je. Is je natuurlijke expressie. Als je eenmaal meer vanuit dat begint te komen wordt alles makkelijker, omdat het... natuurlijk is.Dusja nog een tering eind te gaan :')
Yep, so true!Mannelijkheid trekt zijn eigen plan, is zijn eigen leider.
Mooi gezegd. Toevallig ben ik een leeuw van horoscoop, al heb ik daar verder geen voeling mee. Maar dat brullen, ja ik ben sinds mijn verhuis terug bezig met zelf muziek te maken en het voelt goedKan mogelijk sneller gaan dan je denkt hoor. Het zit al in je. Is je natuurlijke expressie. Als je eenmaal meer vanuit dat begint te komen wordt alles makkelijker, omdat het... natuurlijk is.
Je core is al metalDie Leeuw zit al in je, maar moet alleen beginnen te brullen. En dan bedoel ik niet per se luid, maar die mannelijke energie tonen. Feels good!! We zijn ervoor gemaakt.

Ben je eigenlijk ook al mee bezig hè: met je verhuizen, je nee zeggen tegen die vrouw en zo dus je eigen ding doen.Yep, so true!
Fuck yeah! Alleen zou ik er misschien eerder "weird" van maken, dan "cringe". Cringe heeft wat een negatieve ondertoon.Mooi gezegd. Toevallig ben ik een leeuw van horoscoop, al heb ik daar verder geen voeling mee. Maar dat brullen, ja ik ben sinds mijn verhuis terug bezig met zelf muziek te maken en het voelt goed
Bekijk bijlage 66097
Yasssss let's be cringe 🥰
Hahahaha JAAAAYasssss let's be cringe 🥰
Jaagt het gespuis ook weg en trekt fijne cringe peeps aan 🤭🤭
Ik wilde nog reageren met: wat hebbie dan fout gedaan in deze situatie, wat ik zie het niet helemaal? Maar met deze context vat ik m beter. Herkenbaar ook wel! Vervelend dat je dat hebt meegemaakt maar knap hoe je ermee omgaat en open blijft staan om te leren.Ik zie duidelijk wel een bepaalde link naar mijn eigen moeder, die zelf ook met enorm veel onzekerheden kampt en die op haar manier vrij onbetrouwbaar reageerde. Dat gebeurt soms nog in mijn volwassen leven waarin ze op een bepaalde trigger volledig berserk gaat en echt een 180 switch doet van Hide naar Jekyll ofzo. Ik ken haar thuissituatie en haar trauma's intussen goed genoeg, maar ik heb haar ook al gezegd dat het toch de bedoeling niet kan blijven van de ander te blijven bestraffen voor de pijn die je is aangedaan. Ik heb dus duidelijk een onveilige hechting naar mijn moeder toe, en zo dat eeuwige brave mama's jongen complex. Dat is ook de reden dat ik 10 jaar geleden verhuisd ben naar de andere kant van het land, weg van de familie. Daar tot het besef gekomen dat ik mijn leven destijds als pleaser had geleefd en dat ik helemaal niet was wie ik wilde zijn. Daaraan ben ik nog steeds hard aan het werk, en de valkuilen die ik nu tegenkom bevestigen voor mij dat ik goed bezig ben en moet voort ploeteren.
Mijn pa is een ruwe bolster, een echte boomer qua uitspraken. Was altijd bang dat ik gay was omdat ik destijds meer bezig was met mijn uiterlijk dan hij op die leeftijd (metalcore, scene en emo schreeuwen nu eenmaal niet de meest mannelijke vibe). Ben altijd vrij afzijdig gebleven van hem en heb duidelijk een probleem met dominante mannen door hem. Ik haat ook de typische mannendingen zoals voetbal, sport op tv, cafe spelen, ... omdat ik mij tegelijkertijd erg onmannelijk voel daarin en tegelijkertijd dat macho gedoe zo beu ben...
Dusja nog een tering eind te gaan :')
😮🤤😍🙌🏻🙌🏻Same. Heb er niks mee. Maar dat soort dingen leuk vinden of niet heeft helemaal niks met mannelijkheid te maken. Sterker nog: jongens die daarin meegaan omdát de rest dat ook doen, zijn zwak in mannelijkheid. Mannelijkheid trekt zijn eigen plan, is zijn eigen leider. Als je die dingen oprecht leuk vindt: niets mis mee natuurlijk.
Ja ik probeer altijd respectvol te blijven. Ruzie maken schiet ook niets op.En voor iemand die zegt nog veel te leren te hebben, vind ik dat je de situatie met deze meid echt heel knap hebt aangepakt. Volgens mij heb je best duidelijk aangegeven waar je behoefte en grenzen liggen, maar ook nog eens op een heel respectvolle manier?
Heb je mooi samengevat op die manier! 🙏Wellicht heb je dr té veel kansen gegeven, maar goed: jullie hadden óók een heel leuke klik aan het begin en je vond dr aantrekkelijk. Dus snap wel dat je haar het voordeel van de twijfel gaf. En… je bent met je twijfels hierheen gekomen, en hebt daar nog wat mee gedaan ook!?
😅 Hahaha ik vind het lief dat je dit beschrijft als een vorm van mannelijkheid, dat doet deugd net omdat ik met die zelftwijfel zit. Maar los van de interne demonen merk ik idd op dat ik alsnog het pad bewandel!Misschien heb ik lage standaarden maar ik ben echt impressed ahahaha
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."