#1
Wat is je vraag precies…? Best duidelijk toch?
Ik vind het een grijs gebied.
Maar dat ligt mogelijk ook aan mij.
Jij hebt het bv over een medische vragenlijst bij verlengen.
Maar in mijn beleving moet je bij iedere verandering in je gezondheid deze lijst in vullen.
Stel;
Jij haalt op 1 jan 2020 je rijbewijs.
Dat is geldig tot 1 jan 2030.
Je medicatie ADHD krijg je op 1 jan 2022.
Meld je het dan in 2022 of 2030?
Ik heb een geldig rijbewijs.
Dat is geloof ik nog tot 2031 geldig.
Geen arts of behandelaar heeft tegen mij gezegd dat ik met mijn huidige ziekte een vragenlijst van het cbr moet invullen, maar toch is nu al mijn gezondheid veranderd.
Dit in 2031 pas melden klinkt dan erg laat.
Vraag concreet:
Ik heb nu lang niet ver gereden. Na mijn revalidatietraject wil ik mijn rijgedrag eens laten beoordelen door een rij instructeur.
Met als doel: "is dit veilig?"
Niet omdat ik zelf denk van niet maar omdat ik lang niet ver heb gereden.
MAAR ik heb helaas wel een chronische gezondheidsverandering.
Moet zoiets gemeld? Is een dagje rijden met een instructeur ter beoordeling ook voldoende?
De vraag gaat zich dan vooral om het verzekeringstechnisch stuk. Wat als je een ongeluk krijgt met een veranderde gezondheidssituaties tussen je rijbewijsverlengingen.


