Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsburenofine

burenofine

23 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#1
Oosterling zei:
Hebben jullie tips of 'truuks' om dit dragelijker te maken? Ik bedoel niet alleen het uitstellen zelf, maar ook kleine dingen die helpen tegen de lichte ontwenning of de onrust in je kop terwijl je wacht. Hoe hielden jullie jezelf bezig of wat hielp jullie om die dosis net weer een paar uur langer uit te stellen?

Ik hoor graag hoe jullie die tussenfase zijn doorgekomen."
Klik om te vergroten...

Met WD van opiaten heb ik zelf geen ervaring. Voor mij waren het vooral uppers en benzo's. Maar heb je al overwogen om naar meetings te gaan? (Van NA, CA of AA)

Zal in de afbouwfase nog lastig zijn omdat ze daar werken met volledige abstinentie. Daar moet je even doorheen kijken. Maar herkenning vinden in de verhalen van anderen, kan misschien wel helpen in een gevoel van verbondenheid. En als een stukje afleiding.

Ik zou niet meer clean zijn zonder deze meetings.

www.nanederland.nl

Narcotics Anonymous Nederland

Ontdek Narcotics Anonymous Nederland, een wereldwijde gemeenschap van herstellende verslaafden. Met 400 wekelijkse bijeenkomsten in Nederland biedt NA een veilige, anonieme plek voor herstel en steun. Gratis en open voor iedereen die worstelt met verslaving.
www.nanederland.nl www.nanederland.nl
S
SoulAssassinsLid
01-01-2024, 00:00
#2
LucidLucy zei:
Maar herkenning
Klik om te vergroten...
Ik probeer hem nu dat stukje gevoel te geven ,in de harde dope scene ben je altijd alleen.
Pas als je de scene verlaat gaat men zoeken naar herkenning ,en daarmee ook een start van een lange afkickperiode.

Klinkt gek maar lijden leer je echt van.
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#3
SoulAssassins zei:
Ik probeer hem nu dat stukje gevoel te geven
Klik om te vergroten...
Ik snap het en top dat je dat doet! De lijdensweg van een verslaafde is eenzaam. En het is fijn om te zien dat je niet de enige bent.

Toch voel ik online altijd veel minder verbondenheid dan IRL. Met chat al helemaal, maar zelfs met beeldbellen is het toch net niet die verbondenheid die ik face-to-face ervaar met mensen. Daar kan zoveel kracht vanuit gaan. Is tegelijkertijd ook het engste.

Maar dat is ook wel een beetje hoe ik het leven tegenwoordig ervaar. Hoe meer ik erin steek, hoe meer ik terug krijg. Hoe grotere angsten ik aan ga, hoe groter de rewards zijn.

SoulAssassins zei:
Klinkt gek maar lijden leer je echt van.
Klik om te vergroten...
Dit dus haha
S
SoulAssassinsLid
01-01-2024, 00:00
#4
LucidLucy zei:
face-to-face ervaar met mensen. Daar kan zoveel kracht vanuit gaan. Is tegelijkertijd ook het engste.
Klik om te vergroten...
Ben ik ook voorstander van en ik doe het ook,het kan echt bizar zijn van de negatieve energie die er dan hangt ,maar voor een verslaafde meestal wel een soort van verlossing als ze de confrontatie aangaan met een ex verslaafde.
Het praten over gevoelens die we beiden hebben meegemaakt kan echt helend zijn ,ook al zijn de verhalen bizar.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."