@DF Staff
@SoulAssassins, je vroeg hoe ik in deze nare valkuil ben terechtgekomen. Tijdens de intake zojuist is dat eigenlijk heel duidelijk geworden: de kern van het probleem is
PTSS.
Ik ben in de opioïde-valkuil gevallen omdat het voor mij een manier werd om met de symptomen van die PTSS om te gaan. Het begon als een manier om rust te vinden in mijn hoofd en de spanning te dempen. Wat begon als een 'oplossing' voor de pijn, werd natuurlijk al snel een probleem op zich. In het afgelopen jaar dat ik nu heroïne gebruik, sluipt die tolerantie erin en voor je het weet zit je vast in de cirkel van gebruiken om niet ziek te worden. Het begon als mixje met wiet, uit niewsgierigheid ben ik gaan chinesen, en opeens gestopt. Ik had een halve dag lichte ontwenning, maar dat was te houden, ik dacht dit gaat wel weg, maar het werd erger, en het duurde lang. Botpijn, griep-achtige pijnen, het is gewoon de tijd dat je in de afkick zit dat ervoor zorgt dat terugvallen bijna een zekerheid is.
SoulAssassins, je had dus gelijk: trauma is bij mij inderdaad de onderliggende oorzaak.
Ik ben nu heel opgelucht dat we bij Tactus niet alleen naar de verslaving kijken, maar juist die PTSS gaan aanpakken. Dat is voor mij de enige weg naar blijvend herstel. Tot de medicatie over drie weken start, probeer ik het nu zo stabiel mogelijk te houden door symptoomgericht te gebruiken met lange tussenpauzes. Het is even doorbijten, maar het besef waar het vandaan komt geeft me wel de kracht om door te zetten."