Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHoe komen dealers aan Oxycodon? Zembla laat zien dat de medicijnketen lek is

Hoe komen dealers aan Oxycodon? Zembla laat zien dat de medicijnketen lek is

7 antwoorden
285 weergaven
18-5-2026
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik vind het trouwens wel opmerkelijk dat de verslaggever van Zembla, Ton van der Ham, die al 19 jaar voor het tv-programma werkt, ineens stopt. Kennelijk dacht hij tijdens het maken van de reportage, waarin hij precies uitvogelt hoe Oxycodon geleverd en verkocht wordt, zoiets van "weet je, ik ga wat anders doen!"

Nou wil ik niet meteen een nieuwe conspiracy theory beginnen.. Maar het zou wel grappig zijn :tearsofjoy:

www.villamedia.nl

Ton van der Ham vertrekt bij Zembla

Onderzoeksjournalist Ton van der Ham stopt bij Zembla (BNNVARA). Hij maakt nog twee uitzendingen voordat hij het onderzoeksjournalistieke platform verlaat.
www.villamedia.nl www.villamedia.nl

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
B
BaloudekoeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik vind/vond het helemaal niet zo makkelijk om dit online te scoren. Maar ik ben dan ook echt een noob hierin 🙈. Gelukkig maar 2x geprobeerd waarvan 1x er in getrapt te zijn 😩 (treurig), en de 2e keer doorzag ik die MF 😉
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#3
Een groot deel van de Oxycodon die dealers verkopen is afkomstig uit de reguliere farmaceutische keten. Ton van der Ham koopt undercover bij verschillende dealers opioïden, en probeert erachter te komen waar de pillen vandaan komen. Zijn zoektocht brengt hem bij patiënten, apothekers, verpleegkundigen, en groothandels. Overal blijkt er hier en daar wat weg te lekken. "Uiteindelijk doen mensen meer dingen voor geld dan je denkt", zegt criminoloog Henk Fewerda.

Kijk de uitzending hier:
npo.nl

Pijnstillers kopen op de zwarte markt | NPO Start

Het is hartstikke illegaal maar tegelijk supersimpel: via Telegram of WhatsApp zonder recept zware pijnstillers als oxycodon of fentanyl bestellen. Het gebeurt volop en toch heeft niemand echt zicht op deze handel in opiaten. Dat dit een groot gevaar is voor de volksgezondheid, daar zijn vrijwel...
npo.nl npo.nl

Of lees het artikel op de website van BNNVARA:
www.bnnvara.nl

Lekken in medicijnketen; zwaar verslavende pijnstillers volop verhandeld op zwarte markt - Zembla - BNNVARA

Zware pijnstillers afkomstig uit de reguliere keten van geneesmiddelen worden volop verhandeld op de zwarte markt. Ze zijn via social media platforms als Telegram en WhatsApp gemakkelijk te bestellen. Dat blijkt uit onderzoek van Zembla naar de illegale handel in opiaten, waarvoor onderzoeksjourn...
www.bnnvara.nl www.bnnvara.nl
B
BelowTheFlowLid
01-01-2024, 00:00
#4
Klopt, ook pharmaceutische ( *k weet dat het fout gespeld is, sorry, mijn mijn taalinstellingen zijn te breed ) benzo's zijn in de keten op straat niveau verkrijgbaar.
Het aanbod stuurt hier de vraag. Niet iets waar ik blij van word .......
S
SoulAssassinsLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik heb Oxy gedeald ,ik kreeg het op recept maar deed het opsparen.
Me vrouw kreeg ook Oxycontin in die tijd.

Heb er ook een einde aan gemaakt en maar liefst in totaal 900 pillen terug gebracht naar de apotheek.
Het was de grootste legale drugs dump die er was denk ik in me stad ,ik ben nog steeds niet blij dat ik andere wanhopige mensen potentieel verslaafd heb gemaakt.
S
SoulAssassinsLid
01-01-2024, 00:00
#6
Baloudekoe zei:
@SoulAssassins had je vaak dezelfde klanten?
Klik om te vergroten...
Bij gebrek aan goede heroïne had ik wel wat klanten die bleven terug komen.
B
BaloudekoeLid
01-01-2024, 00:00
#7
SoulAssassins zei:
Ik heb Oxy gedeald ,ik kreeg het op recept maar deed het opsparen.
Me vrouw kreeg ook Oxycontin in die tijd.

Heb er ook een einde aan gemaakt en maar liefst in totaal 900 pillen terug gebracht naar de apotheek.
Het was de grootste legale drugs dump die er was denk ik in me stad ,ik ben nog steeds niet blij dat ik andere wanhopige mensen potentieel verslaafd heb gemaakt.
Klik om te vergroten...
Ze waren al verslaafd. Anders haal je geen oxy bij 1 of andere (schimmige) online dealer. Maar goed. Snap best dat je er niet trots op bent maar gebeurt is gebeurt. Je bent er iig mee gestopt!
Denk dat de wanhopige mensen op dat moment heel blij met jou waren, dat je iig leverde en zij werden weer een paar dagen van ziek worden behoed 😉.
B
BaloudekoeLid
01-01-2024, 00:00
#8
@SoulAssassins had je vaak dezelfde klanten?
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."