Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDrugs testen

Drugs testen

5 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
P
PyxL4Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Hallo allemaal,

Twee weken geleden heb ik mijn drugs laten testen bij Tactus in Overijssel. Dit verliep zonder problemen. Ik weet dat ik geen vendors mag noemen, maar volgens mij mag ik wel delen waar ik de test heb laten uitvoeren (als dit niet mag, verwijder het dan gerust, mods). Tactus is een inleverpunt, dus ik heb geen gesprek gehad, maar gewoon mijn sample ingeleverd. Ongeveer een week later heb ik gebeld en kreeg ik de uitslag, inclusief welk middel het was en de dosis. Dit was ongeveer een week geleden.

Vanmorgen ben ik echter opnieuw gebeld door Tactus. Omdat ik die test heb gedaan, willen ze graag meer weten over mijn gebruik en enkele andere "algemene" vragen telefonisch stellen. Ik had hier zelf geen problemen mee en heb vragen beantwoord over bijvoorbeeld mijn leeftijd en waarom ik XTC gebruik. Nu vraag ik me af hoe ze dit hebben gedaan. De algemene voorwaarden van de drugstestservice zijn vrij strikt en vermelden dat er ABSOLUUT geen telefoonnummers, namen of andere persoonlijke gegevens worden opgeslagen. Toch hebben ze mij na twee weken gebeld (ik heb niet hun gebeld).

Wat vinden jullie hiervan? Moet een testservice nooit vervolgcontact opnemen? Of hoe denken jullie hierover?
I
InnerscoopLid
01-01-2024, 00:00
#2
Als een testservice zegt dat het volledig anoniem is, vind ik niet dat ze terug moeten bellen met dat soort vragen, dan moeten ze van tevoren aangeven dat dat mogelijk is.
Sommige mensen zullen schroom krijgen om te laten testen sls hun anonimiteit niet gewaarborgd is.
P
PyxL4Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Innerscoop zei:
Als een testservice zegt dat het volledig anoniem is, vind ik niet dat ze terug moeten bellen met dat soort vragen, dan moeten ze van tevoren aangeven dat dat mogelijk is.
Sommige mensen zullen schroom krijgen om te laten testen sls hun anonimiteit niet gewaarborgd is.
Klik om te vergroten...
Dit is idd ook mijn mening, persoonlijk heb ik er geen moeite mee. Maar ik denk dat dit veel mensen zou kunnen afschrikken om een 2e keer iets te laten testen, helemaal als anonimiteit beloofd is
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#4
PyxL4 zei:
Hallo allemaal,

Twee weken geleden heb ik mijn drugs laten testen bij Tactus in Overijssel. Dit verliep zonder problemen. Ik weet dat ik geen vendors mag noemen, maar volgens mij mag ik wel delen waar ik de test heb laten uitvoeren (als dit niet mag, verwijder het dan gerust, mods). Tactus is een inleverpunt, dus ik heb geen gesprek gehad, maar gewoon mijn sample ingeleverd. Ongeveer een week later heb ik gebeld en kreeg ik de uitslag, inclusief welk middel het was en de dosis. Dit was ongeveer een week geleden.

Vanmorgen ben ik echter opnieuw gebeld door Tactus. Omdat ik die test heb gedaan, willen ze graag meer weten over mijn gebruik en enkele andere "algemene" vragen telefonisch stellen. Ik had hier zelf geen problemen mee en heb vragen beantwoord over bijvoorbeeld mijn leeftijd en waarom ik XTC gebruik. Nu vraag ik me af hoe ze dit hebben gedaan. De algemene voorwaarden van de drugstestservice zijn vrij strikt en vermelden dat er ABSOLUUT geen telefoonnummers, namen of andere persoonlijke gegevens worden opgeslagen. Toch hebben ze mij na twee weken gebeld (ik heb niet hun gebeld).

Wat vinden jullie hiervan? Moet een testservice nooit vervolgcontact opnemen? Of hoe denken jullie hierover?
Klik om te vergroten...
Euhm dit is wel een beetje raar. Weet je zeker dat ze je telefoonnummer hebben vanwege het drugs testen, en niet om een andere reden?

Normaal zouden ze daar eerst toestemming voor moeten vragen. Als ze dat niet hebben gedaan dan is het niet zoals het hoort.
I
ILoveRCsLid
01-01-2024, 00:00
#5
PyxL4 zei:
Hallo allemaal,

Twee weken geleden heb ik mijn drugs laten testen bij Tactus in Overijssel. Dit verliep zonder problemen. Ik weet dat ik geen vendors mag noemen, maar volgens mij mag ik wel delen waar ik de test heb laten uitvoeren (als dit niet mag, verwijder het dan gerust, mods). Tactus is een inleverpunt, dus ik heb geen gesprek gehad, maar gewoon mijn sample ingeleverd. Ongeveer een week later heb ik gebeld en kreeg ik de uitslag, inclusief welk middel het was en de dosis. Dit was ongeveer een week geleden.

Vanmorgen ben ik echter opnieuw gebeld door Tactus. Omdat ik die test heb gedaan, willen ze graag meer weten over mijn gebruik en enkele andere "algemene" vragen telefonisch stellen. Ik had hier zelf geen problemen mee en heb vragen beantwoord over bijvoorbeeld mijn leeftijd en waarom ik XTC gebruik. Nu vraag ik me af hoe ze dit hebben gedaan. De algemene voorwaarden van de drugstestservice zijn vrij strikt en vermelden dat er ABSOLUUT geen telefoonnummers, namen of andere persoonlijke gegevens worden opgeslagen. Toch hebben ze mij na twee weken gebeld (ik heb niet hun gebeld).

Wat vinden jullie hiervan? Moet een testservice nooit vervolgcontact opnemen? Of hoe denken jullie hierover?
Klik om te vergroten...
Wat gek, dat gaat ze geen ene donder aan.. De vragen tot daar aan toe, mss een soort interne enquête. Ze mogen jouw gegevens überhaupt niet eens opslaan zonder dat jij daar akkoord mee bent gegaan (AVG wet). Vooral een test punt. wat volledig anoniem is.

Bel ze zelf alsnog op en zeg dat ze per direct jouw NAW gegevens moeten verwijderen uit hun database, doe dus beroep op je AVG recht. Daar zullen ze direct mee akkoord gaan, zo niet, wat ik me bijna niet voor kan stellen, zeg je gewoon dat je aangifte doet. Het overtreden van de AVG wet kan gigantisch hoge boetes opleveren...
A
AartsbokLid
01-01-2024, 00:00
#6
Op de meest simpele manier uitgelegd: het zit zo.

de testcentra zijn nog in “testfase” en terwijl men testen doet probeert men een demografiek te vormen en daarom stellen ze je op een eerder lompe manier die vrageb
n. Kan je meer details geven in pb. Als je wilt. Maar bij deze heb je toch een antwoord.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."