Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDrugs test positief na tongen.

Drugs test positief na tongen.

26 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
n
nijmanrgLid
01-01-2024, 00:00
Hallo

Hallo heb een vraagje. Heb van de weekend auto gereden en kennes gemaakt met een meid naar haar huis gegaan en kussen enz. Terug weg aangehouden door de politie. Normaal rook wel eens een jointje. Uit de test zei de agent dat het apparaat coke en beetje speed aangaf. Had eerder thc verwacht. Moest mee naar bureau voor bloed onderzoek.

Hoe groot is de kans dan dat de drugs waarden in de bloed hoog zijn dan de wettelijk is toegestaan.

Mvg
K
KordieLid
Niet, want door tongen komt het niet in je bloed. Er van uitgaande dat het een normale zoensessie was.
Is hetzelfde concept als mondwater met alcohol gebruiken net voor je een alcoholtest moet ondergaan. Ook dan zit het niet in je bloed.
n
nijmanrgLid
Oke bedankt voor je reactie want die politie zei ik heb nog nooit gehad dat het bloed test negatif terug komt. Word er bang van echt want heb rijbewijs nodig en voor mijn VOG. Over 2 weken of zo krijg uitslag dan laat ik weten wat er uit is gekomen.
D
De ZandmanLid
Laat idd de uitslag hier eens weten.
Ik ben razend benieuwd!
Alhoewel ik ervan uitga, dat je niets te vrezen hebt tenminste als je zelf niets hebt gebruikt.
n
nijmanrgLid
Heb 100% Niks gebruikt alleen een jointje ongeveveer 13 uur er voor. Dat gaf die ook niet aan met dat speekselapparaat. Ff kijken wat het word.
K
KordieLid
nijmanrg zei:
Goedemorgen

Na meer dan 2 maanden te wachten eindelijk de uitslag.
De waarde was te laag in de bloed dus goed nieuws voor mij.

Pfffffffddd
Klik om te vergroten...

Gelukkig.
Wat zal je in spanning hebben gezeten.
Een onvergetelijke tongzoen
H
Hebbenze?Lid
Kordie zei:
Niet, want door tongen komt het niet in je bloed. Er van uitgaande dat het een normale zoensessie was.
Is hetzelfde concept als mondwater met alcohol gebruiken net voor je een alcoholtest moet ondergaan. Ook dan zit het niet in je bloed.
Klik om te vergroten...
Het komt wel in je speeksel, en een speekseltest staat dan positief uit. Je krijgt sowieso een bloed onderzoek en dan zou je negatief er uit moeten komen.
n
nijmanrgLid
Oke wacht op uitslag hou jullie op de hoogte
C
CuriousExplorerLid
Hebbenze? zei:
Het komt wel in je speeksel, en een speekseltest staat dan positief uit. Je krijgt sowieso een bloed onderzoek en dan zou je negatief er uit moeten komen.
Klik om te vergroten...
In België resulteert een positieve speekseltest in een onmiddellijk rijverbod van 15 dagen.

Daarna bekijken ze het bloedstaal.
Zit je onder de toegelaten waarde komt er geen vervolg.
Zit je erboven is het politie rechtbank.

Niet dat de wetgeving uit BE hier van toepassing is, maar ik dacht, ik deel het even.
G
Guapo TemudginLid
Als je een bolletje met maanzaad eet krijg je met de speekseltest ook een vals positief op coke. Maakt het verhaal alleen maar ingewikkelder maar dat is mijn 2 cent.
Z
ZeebatsLid
Guapo Temudgin zei:
Als je een bolletje met maanzaad eet krijg je met de speekseltest ook een vals positief op coke. Maakt het verhaal alleen maar ingewikkelder maar dat is mijn 2 cent.
Klik om te vergroten...
www.themarshallproject.org

She Ate a Poppy Seed Salad Just Before Giving Birth. Then They Took Her Baby Away.

Hospitals use drug tests that return false positives from poppy seed bagels, decongestants and Zantac. Yet newborns are being taken from parents based on the results.
www.themarshallproject.org www.themarshallproject.org
H
HierEnDaarEenFuifjeLid
Als je daadwerkelijk niets hebt gebruikt van de genoemde drugs, dan zal het bloedonderzoek dat ook aantonen.

Dit is ook de reden dat de werkwijze omtrent speekseltesten en het invorderen van rijbewijzen anders is geworden. Voorheen kon de politie het rijbewijs invorderen na een positieve speekseltest, zoals dit in België ongeveer het geval is met een tijdelijk rijverbod. Gelukkig is dat al heel wat jaren niet meer het geval in Nederland en dat is maar goed ook, aangezien een speekseltest kwa betrouwbaarheid natuurlijk niets is vergeleken met een bloedonderzoek.

Een positieve speekseltest geeft geen uitsluitsel of iemand onder invloed was, de hoeveelheid en of dit boven een bepaalde grenswaarde was. Daarom wacht men de uitslag van het bloedonderzoek af en zal op basis daarvan een straf volgen of niet.

@nijmanrg Hou er rekening mee dat de uitslag zomaar een maand of 2 op zich kan laten wachten en niet binnen 2 weken al op je deurmat ligt. En voortaan maar eerst vragen of iemand wat gebruikt heeft voordat je aan een slobbersessie begint met alle gevolgen van dien 😂.
n
nijmanrgLid
Goedemorgen

Na meer dan 2 maanden te wachten eindelijk de uitslag.
De waarde was te laag in de bloed dus goed nieuws voor mij.

Pfffffffddd
L
LemmyLid
Kordie zei:
Gelukkig.
Wat zal je in spanning hebben gezeten.
Een onvergetelijke tongzoen
Klik om te vergroten...

De onverbiddelijke zoener :smirk: :grinning::mouthzip:
A
AnjovisLid
Als je toch voor de rechter moet komen en die geeft je rijverbod vraag dan aan je advocaat om duidelijk te maken dat je je rijbewijs nodig hebt voor je werk. Ik was vroeger vrachtwagenchauffeur en was met mijn brommer met mijn zatte botten tegen een bus gereden, als ik niet had gedronken zou de bus trouwens in fout geweest zijn.

Ik had 14 dagen rijverbod gekregen maar omdat ik kon aantonen dat ik beroepschauffeur was mocht ik gewoon 7 weken tijdens het weekend niet rijden maar van maandag tot vrijdag wel. Ik denk zelfs dat het voor het gerecht niet wettelijk is om uw job in gevaar te brengen tenzij ze daar een zeer grondige reden voor hebben.
S
ShangoLid
De wetgeving in België hinkt steeds achterop tegenover de Nederlandse 🤦🏻‍♂️
S
ShangoLid
Eigenlijk hoeven Belgische politiekers niet eens iets te doen. Wacht gewoon wat Nederland doet, en kopieer het. Zelfs daar falen ze in.
C
CuriousExplorerLid
-Rataplan- zei:
Als je toch voor de rechter moet komen en die geeft je rijverbod vraag dan aan je advocaat om duidelijk te maken dat je je rijbewijs nodig hebt voor je werk. Ik was vroeger vrachtwagenchauffeur en was met mijn brommer met mijn zatte botten tegen een bus gereden, als ik niet had gedronken zou de bus trouwens in fout geweest zijn.

Ik had 14 dagen rijverbod gekregen maar omdat ik kon aantonen dat ik beroepschauffeur was mocht ik gewoon 7 weken tijdens het weekend niet rijden maar van maandag tot vrijdag wel. Ik denk zelfs dat het voor het gerecht niet wettelijk is om uw job in gevaar te brengen tenzij ze daar een zeer grondige reden voor hebben.
Klik om te vergroten...
You wish.

In heel veel gevallen houden ze daar geen rekening meer mee (in BE).

Integendeel, als ik programma's als " De rechtbank" kijk krijg ik zelfs de indruk dat ze beroepschauffeurs net iets strenger straffen.
S
ShangoLid
Misschien als de overtreding begaan is binnen hun dienst?

Ik ben ooit weggekomen met geldboete zonder rijbewijsinlevering omdat ik mijn beroep niet kon uitoefenen zonder auto. Maar we spreken inderdaad wel al over een 15-tal jaren geleden.
S
ShangoLid
Ter verduidelijking, dat was om door het rood te rijden.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."