Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWhat Did 1990s Ecstasy Pills Actually Contain? (Follow Up)

What Did 1990s Ecstasy Pills Actually Contain? (Follow Up)

5 antwoorden
671 weergaven
18-5-2026
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#1
Neo-Shulginist zei:
Dat hebben ze in Nederland destijds getest en meestal zat er gewoon MDMA in.

Wel is de hoeveelheid MDMA per pil nu veel hoger. Daardoor nemen mensen vaker kwartjes dan een hele pil. In de jaren '90 was het gebruikelijker om een hele of pil te nemen, en soms zelfs meerdere per avond.

Van MDMA is bekend dat de effecten steeds minder bijzonder lijken te worden. Hoe dat komt is dan weer niet bekend. Maar mensen hebben vaak wel het gevoel dat hun eerste keer veel liefdevoller etc was. Dit komt niet door de kwaliteit van de drug, maar eerder door een veranderingen in onze verwachtingen of in onze hersenen. Toch is het een heel gebruikelijke respons om te denken dat een verandering in gevoel ook per se aan de kwaliteit van de drug moet liggen.
Klik om te vergroten...

In de jaren ‘90 waren de pillen gemiddeld tussen de 80 en 100 mg per stuk dacht ik.
Toen ik net begon begin 2000 kocht ik ze van tussen de 100 en 180 mg. 180 waren “jetsers”.

Nu zijn ze zowat niet onder de 200mg te krijgen hoor ik.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#2
MDMAutist zei:
De zoveelste discussie of XTC in de beginjaren beter was.
Er staan wel zeer interessante dingen in de YouTube comments.
Klik om te vergroten...
Dat hebben ze in Nederland destijds getest en meestal zat er gewoon MDMA in.

Wel is de hoeveelheid MDMA per pil nu veel hoger. Daardoor nemen mensen vaker kwartjes dan een hele pil. In de jaren '90 was het gebruikelijker om een hele of pil te nemen, en soms zelfs meerdere per avond.

Van MDMA is bekend dat de effecten steeds minder bijzonder lijken te worden. Hoe dat komt is dan weer niet bekend. Maar mensen hebben vaak wel het gevoel dat hun eerste keer veel liefdevoller etc was. Dit komt niet door de kwaliteit van de drug, maar eerder door een veranderingen in onze verwachtingen of in onze hersenen. Toch is het een heel gebruikelijke respons om te denken dat een verandering in gevoel ook per se aan de kwaliteit van de drug moet liggen.
M
MDMAutistLid
01-01-2024, 00:00
#3
De zoveelste discussie of XTC in de beginjaren beter was.
Er staan wel zeer interessante dingen in de YouTube comments.
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#4
O, deze moet ik gaan kijken. Benieuwd welke klassiekers er voorbij komen.
J
JohnGaltLid
01-01-2024, 00:00
#5
De Dunne zei:
In de jaren ‘90 waren de pillen gemiddeld tussen de 80 en 100 mg per stuk dacht ik.
Toen ik net begon begin 2000 kocht ik ze van tussen de 100 en 180 mg. 180 waren “jetsers”.

Nu zijn ze zowat niet onder de 200mg te krijgen hoor ik.
Klik om te vergroten...
Doe mij daarom maar pure MDMA kristallen, dan kan ik ze zelf afwegen in capsules en weet ik dat ik altijd dezelfde hoeveelheid binnenkrijg. De variatie zit dan in set en setting.
S
SoulAssassinsLid
01-01-2024, 00:00
#6
Tegen de sammies en dollartje ,Mitsubishi kan echt niets tegenop.
Ik hou me poot stijf ,het was echt veel beter !

Die smarties waarvan je 4 uur vaag ben is echt dikke troep ,Een sammie ging gewoon dik 10 uur hard.
Vroeger zat er ook pep bij.
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."