Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsAdemhalingsproblemen met GHB

Ademhalingsproblemen met GHB

28 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
G
GABA-B BonanzaLid
01-01-2024, 00:00
#1
lisanne zei:
Baclofen heeft mij geholpen, een goede zuchtremmer. Dan nog blijft blijft het soms ontzettend moeilijk hoor.. ik wens je heel veel kracht en succes!
Klik om te vergroten...
Met baclofen wordt het haast te eenvoudig, de kwestie is gewoon meteen de juiste dosis nemen.
r
roesjunkieLid
01-01-2024, 00:00
#2
lisanne zei:
Baclofen heeft mij geholpen, een goede zuchtremmer. Dan nog blijft blijft het soms ontzettend moeilijk hoor.. ik wens je heel veel kracht en succes!
Klik om te vergroten...
Heb je die baclofen voorgeschreven gekregen tijdens/na je behandeling?
S
Sally TessioLid
01-01-2024, 00:00
#3
"Hey mensen. Ik misbruik elke dag om de paar uur harddrugs en verlies dan al het gevoel in mijn lijf. Mijn ademhaling stopt ook en ik kom extreem moeilijk bij bewustzijn. Misschien niet helemaal oké? Oh, ik pleur er ook weleens allerlei andere drugs bij om te zien wat er gebeurt. Wat denken jullie?"

Vergeef mijn cynisme, maar dit is in een notendop dit topic en ondanks dat het al een wat ouder topic is kan ik een kleine sneer niet onderdrukken. Gebruik je gezonde verstand mensen, als je vitale functies beginnen te falen dan doe je iets niet goed.

Hopelijk gaat het inmiddels beter met je.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#4
Sally Tessio zei:
"Hey mensen. Ik misbruik elke dag om de paar uur harddrugs en verlies dan al het gevoel in mijn lijf. Mijn ademhaling stopt ook en ik kom extreem moeilijk bij bewustzijn. Misschien niet helemaal oké? Oh, ik pleur er ook weleens allerlei andere drugs bij om te zien wat er gebeurt. Wat denken jullie?"

Vergeef mijn cynisme, maar dit is in een notendop dit topic en ondanks dat het al een wat ouder topic is kan ik een kleine sneer niet onderdrukken. Gebruik je gezonde verstand mensen, als je vitale functies beginnen te falen dan doe je iets niet goed.

Hopelijk gaat het inmiddels beter met je.
Klik om te vergroten...
Doe eens lief
S
Sally TessioLid
01-01-2024, 00:00
#5
Neo-Shulginist zei:
Doe eens lief
Klik om te vergroten...
Je hebt gelijk, er waren al voldoende reacties die zich op harm reduction richtten en het topic is een jaar oud.
Ik ben meestal ook niet zo bruut als ik iets van drugsmisbruik zeg, maar als iemand een account op een drugsforum aan moet maken om zich af te vragen hoe problematisch het is dat ze tijdens drugsgebruik geen lucht meer krijgt en zich verlamd voelt, dan vraag ik me weleens af waar mensen mee bezig zijn.
D
DamiusLid
01-01-2024, 00:00
#6
Sally Tessio zei:
maar als iemand een account op een drugsforum aan moet maken om zich af te vragen hoe problematisch het is dat ze tijdens drugsgebruik geen lucht meer krijgt en zich verlamd voelt, dan vraag ik me weleens af waar mensen mee bezig zijn.
Klik om te vergroten...
Als gebruik deze vormen aanneemt inclusief bijbehorende consequenties, zónder dat de gebruiker een expliciet besef heeft (of wil hebben), dan is dit niets anders dan een zeer riskant symptoom van verslavingsgedrag.
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#7
Damius zei:
Als gebruik deze vormen aanneemt inclusief bijbehorende consequenties, zónder dat de gebruiker een expliciet besef heeft (of wil hebben), dan is dit niets anders dan een zeer riskant symptoom van verslavingsgedrag.
Klik om te vergroten...
Of toch wel een functie die het platform ook dient. Anoniem je verhaal en/of zorgen bespreken gerelateerd aan drugs/medicijn gebruik/misbruik. De barriere om hiermee naar een huisarts te gaan is voor sommigen te hoog vanwege het stigma dat het nog steeds heeft.
D
DamiusLid
01-01-2024, 00:00
#8
Brakka Mang zei:
Of toch wel een functie die het platform ook dient. Anoniem je verhaal en/of zorgen bespreken gerelateerd aan drugs/medicijn gebruik/misbruik. De barriere om hiermee naar een huisarts te gaan is voor sommigen te hoog vanwege het stigma dat het nog steeds heeft.
Klik om te vergroten...
Juist! Helemaal eens. Door het gedrag heen zit toch een soort besef dat het niet lekker zit en dit forum is van onschatbare waarde om het eerste zetje te geven om mensen van koers te laten wisselen. Lees: hulp zoeken.

De huisarts is eerste lijnszorg. Maar eigenlijk zit dit forum daar nog voor. Ik durf de stelling te poneren dat zeker tientallen mensen door de jaren heen met behulp van dit forum (of: JUIST door hier voor het eerst aan de bel te trekken) actief hun verslaving ter lijf zijn gegaan en aan hun herstel zijn gaan werken.
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#9
Damius zei:
Juist! Helemaal eens. Door het gedrag heen zit toch een soort besef dat het niet lekker zit en dit forum is van onschatbare waarde om het eerste zetje te geven om mensen van koers te laten wisselen. Lees: hulp zoeken.

De huisarts is eerste lijnszorg. Maar eigenlijk zit dit forum daar nog voor. Ik durf de stelling te poneren dat zeker tientallen mensen door de jaren heen met behulp van dit forum (of: JUIST door hier voor het eerst aan de bel te trekken) actief hun verslaving ter lijf zijn gegaan en aan hun herstel zijn gaan werken.
Klik om te vergroten...
Ik denk nog wel veel meer, zeker wat harm reduction betreft

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."