Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsBeestjes

Beestjes

11 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
B
BroodzakLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hoii,
Ik had even een vraag en ik weet dat speculeren niet mag en weet dan ook niet zeker of dit daar onder valt. Maar hier mijn vraag. Ik groei gewoon een klein plantje buiten alleen nu zijn er allemaal stukjes uit de bladeren. Eerst dacht ik mogelijk bladluizen maar er zaten geen zwarte beestje aan de onderkant of waar dan ook het enigste wat ik zag waren 2 mieren die over het plantje liepen maar het leek mij sterk dat zij dit konden aanrichten.
Mogelijk iemand een idee en wat ik eraan kan doen?
Nogmaals sorry, misschien mag dit wel hier maar heb geen idee 20230607_131905.jpg
D
De pen is van je zusLid
01-01-2024, 00:00
#2
Met je ''thricoscope'' checken, Bladluizen kunnen ook andere kleuren zijn dan zwart er zijn ook groene, witte, gele, rode en paarse bladluizen. Het kan ook gnats of aphids zijn, aphids trekken ook mieren aan maar ik kan niks met 100% zekerheid zeggen als het bladluizen zijn kan je het met lieveheersbeestjes larven oplossen dat is de meest natuurlijke manier. Is denk ik geen spider mites. Ook bij de stam en in de aarde kijken naar beestjes
D
De pen is van je zusLid
01-01-2024, 00:00
#3
archive.org

Cannabis Grow Bible, 4th Edition : Greg Green : Free Download, Borrow, and Streaming : Internet Archive

The Definitive Guide to Growing Marijuana for Recreational and Medicinal Use
archive.org
m
mandragoraLid
01-01-2024, 00:00
#4
Slakken kunnen dit ook aanrichten, lijkt net of ze een obsessie hebben voor wietplanten. Vroeger gooide ik steevast slakkenkorrel rond de plant... of een glas in de grond graven met vloeistof of iets anders dat slakken graag hebben... zo worden de slakken naar het glas gelokt ..vallen erin...en kunnen er vervolgens niet meer uit
B
BroodzakLid
01-01-2024, 00:00
#5
mandragora zei:
Slakken kunnen dit ook aanrichten, lijkt net of ze een obsessie hebben voor wietplanten. Vroeger gooide ik steevast slakkenkorrel rond de plant... of een glas in de grond graven met vloeistof of iets anders dat slakken graag hebben... zo worden de slakken naar het glas gelokt ..vallen erin...en kunnen er vervolgens niet meer uit
Klik om te vergroten...
Gewoon een glas in de pot graven en dan die korrels erin? Dat valt wel te proberen inderdaad
h
hetgajulliegoedLid
01-01-2024, 00:00
#6
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#7
Lezen en leren zei:
Klik om te vergroten...
Heerlijk :sweatsmile:
m
mandragoraLid
01-01-2024, 00:00
#8
Broodzak zei:
Gewoon een glas in de pot graven en dan die korrels erin? Dat valt wel te proberen inderdaad
Klik om te vergroten...
In dat glas deed ik een bodempje bier, slakkenkorrel strooide ik gewoon wat op de grond rond de plant heen, weet niet of slakkenkorrel bij het bier een extra toegevoegde waarde heeft...
Feit is dat de slak mss wel een leuke tijd onder invloed heeft👌🤣
R
RelmuisLid
01-01-2024, 00:00
#9
Zie je slijmerige slakkensporen?
G
GeneesmiddelLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ff in de gaten houden maar je plant ziet er voorderest gezond uit dus als het niet veel erger wordt zal het niet z'n probleem zijn
B
BroodzakLid
01-01-2024, 00:00
#11
Relmuis zei:
Zie je slijmerige slakkensporen?
Klik om te vergroten...
Nee helemaal niks er zitten normaal ook niet heel veel slakken hier maar het ziet er wel uit of dat een slak was. Maar heb nog gekeken naar bladluis maar helemaal niks. Ook geen andere beesten alleen oorwormen onder de potten maar die heb ik geen een keer in de pot gezien.
R
RelmuisLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ik zit niet zozeer aan slakken te denken.
Meer aan rupsjes.
Daar heb je een paar soorten van, sommige houden van de steeltjes, ander van de onderste bladeren en sommige van de bovenste bladeren.
Tenzij het een plaag is kan het niet zo veel kwaad.
Kijk eens laat in de avond of je rupsjes ziet.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."