Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsAndere mensen die vaker juist een fijne afterglow hebben na Speed ipv een crash?

Andere mensen die vaker juist een fijne afterglow hebben na Speed ipv een crash?

13 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
D
DamianoLid
01-01-2024, 00:00
#1
Een pepkater heb ik eigenlijk alleen als ik het te laat in de avond neem en, mede door het gebrek aan slaap, me de volgende dag beroerd voel. Maar vaak als ik het 's ochtends neem heb ik zodra het uit begint te werken juist een heerlijke afterglow waarbij ik me helemaal relaxed en emotioneel vlak voel. Enigszins vergelijkbaar met een Kratom high. Hebben meer mensen dit of heb ik gewoon ''geluk'' ofzo? Nieuwsgierig naar ervaring van anderen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
N
New DawnLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik neem mijn stimulanten ook het liefst vroeg op de dag, bij voorkeur in een lage dosering. Het effect lijkt bij mij ook langer te duren dan bij anderen, alsof ik er gevoeliger voor ben ofzo? De uitwerking ebt uiteindelijk weg zonder dat ik een crash ervaar. Bijnemen doe ik nooit, want ik slaap graag goed... De afterglow voel ik regelmatig de dag erna nog, het lijkt dan alsof het middel nog steeds actief is, wat misschien ook wel een beetje zo is?..
H
HierEnDaarEenFuifjeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Dat komt zeker voor ja. Dat je het de volgende dag nog kan voelen kan er mede mee te maken hebben dat je waarschijnlijk een hele goede en/of productieve dag erop hebt zitten door de speed. Gewerkt, geklust, schoonmaken, gamen en noem het maar op. Dit in combinatie met de moodboost, motovatie, energie en het zelfvertrouwen die je van speed krijgt zorgen voor zo’n afterglow.

Dit is echter alleen het geval als je weinig en niet vaak gebruikt met pauzes ertussen die lang genoeg zijn. De voordelen zijn gelijk ook de valkuil. Je wilt je vaker zo voelen en zo’n goede, productieve dag hebben en gaat de frequentie van het gebruik omhoog. Al snel heb je ook meer nodig om hetzelfde gevoel te bereiken en zo sluipt het dagelijkse gebruik er bij mensen in.

Die afterglow is dan al lang in geen velden en wegen meer te bekennen.
C
CeraLid
01-01-2024, 00:00
#4
Pagliaccio zei:
Een pepkater heb ik eigenlijk alleen als ik het te laat in de avond neem en, mede door het gebrek aan slaap, me de volgende dag beroerd voel. Maar vaak als ik het 's ochtends neem heb ik zodra het uit begint te werken juist een heerlijke afterglow waarbij ik me helemaal relaxed en emotioneel vlak voel. Enigszins vergelijkbaar met een Kratom high. Hebben meer mensen dit of heb ik gewoon ''geluk'' ofzo? Nieuwsgierig naar ervaring van anderen.
Klik om te vergroten...
Beetje een late reactie van mij, maar speed in de ochtend nemen is idd prettiger. Heel de dag concentratie, doorzettingsvermogen, vrolijk en bomvol energie. Ik moet mijzelf elke keer dwingen om tussendoor goed te eten ook al heb ik geen honger. De kater is dan minder heftig. De echte energie is dan minder. Maar geen last van neerslachtigheid. Eerder tevreden en een goede nachtrust.
C
Cupido69Lid
01-01-2024, 00:00
#5
HierEnDaarEenFuifje zei:
Dat komt zeker voor ja. Dat je het de volgende dag nog kan voelen kan er mede mee te maken hebben dat je waarschijnlijk een hele goede en/of productieve dag erop hebt zitten door de speed. Gewerkt, geklust, schoonmaken, gamen en noem het maar op. Dit in combinatie met de moodboost, motovatie, energie en het zelfvertrouwen die je van speed krijgt zorgen voor zo’n afterglow.

Dit is echter alleen het geval als je weinig en niet vaak gebruikt met pauzes ertussen die lang genoeg zijn. De voordelen zijn gelijk ook de valkuil. Je wilt je vaker zo voelen en zo’n goede, productieve dag hebben en gaat de frequentie van het gebruik omhoog. Al snel heb je ook meer nodig om hetzelfde gevoel te bereiken en zo sluipt het dagelijkse gebruik er bij mensen in.

Die afterglow is dan al lang in geen velden en wegen meer te bekennen.
Klik om te vergroten...
Hoi HierEnDaarEenFuifje,

Dit weekend wil ik speed gebruiken op Intercell Indoor, hierbij wil ik wel flink wat extra energie krijgen maar ook graag goed slapen. Het feest duurt van 12:00 tot 23:00, welke dosering zou jij hiervoor aanraden?


Gegroet, God van de liefde xoxo
H
HierEnDaarEenFuifjeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Cupido69 zei:
Hoi HierEnDaarEenFuifje,

Dit weekend wil ik speed gebruiken op Intercell Indoor, hierbij wil ik wel flink wat extra energie krijgen maar ook graag goed slapen. Het feest duurt van 12:00 tot 23:00, welke dosering zou jij hiervoor aanraden?


Gegroet, God van de liefde xoxo
Klik om te vergroten...

Helaas zie ik dit pas te laat, dus ik hoop dat het een geslaagd feest was?
Het is lastig om een bepaalde dosering te noemen. Je kan er iig van uit gaan dat slapen hem niet gaat worden, als je op het feest ook de effecten van speed goed wilt voelen. Als je na zo'n feest goed wil slapen, dan kan je eigenlijk alleen een kleine dosering nemen om 12:00 uur en verder niets (afhankelijk van tolerantie, eerder gebruik etc). Speed gebruiken op een feest en het effect ook lang tijdens het feest willen hebebn houdt in dat er over het algemeen niet geslapen zal worden als je thuis bent en je rekening moet houden met het feit dat je een nacht niet slaapt.

Hoe is het gegaan?
C
Cupido69Lid
01-01-2024, 00:00
#7
HierEnDaarEenFuifje zei:
Helaas zie ik dit pas te laat, dus ik hoop dat het een geslaagd feest was?
Het is lastig om een bepaalde dosering te noemen. Je kan er iig van uit gaan dat slapen hem niet gaat worden, als je op het feest ook de effecten van speed goed wilt voelen. Als je na zo'n feest goed wil slapen, dan kan je eigenlijk alleen een kleine dosering nemen om 12:00 uur en verder niets (afhankelijk van tolerantie, eerder gebruik etc). Speed gebruiken op een feest en het effect ook lang tijdens het feest willen hebebn houdt in dat er over het algemeen niet geslapen zal worden als je thuis bent en je rekening moet houden met het feit dat je een nacht niet slaapt.

Hoe is het gegaan?
Klik om te vergroten...

Het feest was zeer geslaagd!

Ik heb zelf even rondgeneusd op het forum om tot antwoorden te komen en heb voor het feest twee bommetjes geprepareerd van circa 80mg.
Omdat we wat vertraging opliepen heb ik de eerste bom rond 13:00 ingenomen en de tweede bom rond 15:00, ik heb daarna een after gehad tot een uur of 06:00, dus ik heb daarna heerlijk geslapen. De bommen gaven precies het effect waar ik op had gehoopt, want ik had tijdens het feest energie voor 10 om lekker door te kunnen dansen:)
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#8
I wish...
H
HierEnDaarEenFuifjeLid
01-01-2024, 00:00
#9
Cupido69 zei:
Het feest was zeer geslaagd!

Ik heb zelf even rondgeneusd op het forum om tot antwoorden te komen en heb voor het feest twee bommetjes geprepareerd van circa 80mg.
Omdat we wat vertraging opliepen heb ik de eerste bom rond 13:00 ingenomen en de tweede bom rond 15:00, ik heb daarna een after gehad tot een uur of 06:00, dus ik heb daarna heerlijk geslapen. De bommen gaven precies het effect waar ik op had gehoopt, want ik had tijdens het feest energie voor 10 om lekker door te kunnen dansen:)
Klik om te vergroten...

klinkt goed! Als je nog naar een after gaat tot 06:00, dan hoeft de speed niet na het festival uitgewerkt te zijn nee haha!
P
PanLid
01-01-2024, 00:00
#10
Dit topic vond ik juist omdat ik ongeveer hetzelfde heb.
Afgelopen weekend hebben we (mijn vriendin en ik) weer eens speed gebruikt. Het was op een feest dat de hele nacht duurde. Begonnen met 25mg (73%) om een uur of twee en rond vijf uur nog eens 10mg. Ik voel me in ieder geval tijdens het feest actief, sociaal en vrolijk.
Maar als we 's ochtends, thuisgekomen, in de bank zitten (liggen) met een muziekje op de achtergrond dan ervaar ik, terwijl ik de lichamelijke moeheid voel opkomen, een heerlijk voldaan gevoel...
G
Guapo TemudginLid
01-01-2024, 00:00
#11
Een pepkater krijg je door te weinig voeding en of slaap. Ik eet gewoon tijdens gebruik en sla max 1 dag slaap over zo nu en dan.
K
KetaboyLid
01-01-2024, 00:00
#12
Na een nachtje doorhalen, raak ik altijd in een zen toestand bij pep. Ik merk wel dat naarmate je meer verantwoordelijkheden en taken hebt die ongeacht hoe brak je ook bent, toch echt gebeuren moeten.
Naarmate je meer nachten doorhaalt, wordt je steeds meer geconfronteerd met verminderde coördinatie en cognitieve belastender taken. Maarja.. dat noem ik geen speedkater maar gewoon slaapdeprivatie.
D
DruggersLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik heb bij speed niet echt een kater. Wel zorg ik altijd voor een goede aftercare en probeer ik zoveel mogelijk te slapen de eerste twee nachten (of ochtend xD) erna.
S
StraffeNeelLid
01-01-2024, 00:00
#14
Guapo Temudgin zei:
Een pepkater krijg je door te weinig voeding en of slaap. Ik eet gewoon tijdens gebruik en sla max 1 dag slaap over zo nu en dan.
Klik om te vergroten...
Wij hebben ook geen echte kater. Wel even een aantal dagen vroeg naar bed (en lekker slapen). Wij doen vaker 1,5 nacht en eten weinig.
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."