Dit vooral. Van pep krijg je het in de beginfase vaak eerst warmer, als het wat meer richting uitwerken gaat krijg je het koud. Primair door vasoconstrictie (vaatvernauwing). Amfetamine rommelt tevens een beetje met je interne thermostaat, en dus je lichaamstemperatuur. In dat kader willen āhot flushesā, een soort opvliegertjes (geen ramp, maar niet perse aangenaam) ook wel eens voorkomen temidden van de koude in die fase van de uitwerking.
Vergeten te citeren, maar wat
@Guapo Temudgin hierboven al zei komt er bovenop: je eet vaak amper en vermoeidheid sluipt erin, je bent door de genoemde vaatvernauwing etc. al kouwelijk geraakt en het gebrek aan brandstof in je lichaam/energie gaat hier zeker niet bij helpen.
Verder: voor mij zijn bijzonder weinig dingen - met name eten uiteraard, maar in mindere mate ook drinken - echt lekker op pep. Alcoholische drankjes zijn dus ook minder interessant, al helemaal qua smaak. Een subtiel alcohol-effect kon ik vroeger in de uitwerking van pep soms nog wel waarderen. Maar dan echt in heel beperkte hoeveelheid. Haalt de scherpe randjes van de staart af. Maar je moet er goed mee oppassen, want je merkt (veel) minder van het effect van de alcohol, ook als de speed al een eind uitgewerkt is of lijkt. Je wil niet ongemerkt teveel drinken en met een dubbele kater wakker worden. Not worth it.
Off-topic, maar: een jointje in de latere uitwerking van een pep-dagje vind ik eigenlijk chiller dan alcohol (en dit zeg ik als niet-bepaald-diehard-stoner). Maar hier zijn de meningen over verdeeld. Ik vind dat ze elkaar wel nice complementeren in dat stadium. De cannabis ontspant de spieren en verzacht evt. overige bijwerkingen van de pep. De pep geeft een minder lamlendige vorm van āstoned zijnā, dat is leuk omdat je dan alerter en actiever van de cannabis-effecten kunt genieten.
Echter, sommige mensen kunnen achterdochtig van deze combo worden (pep en cannabis hebben het mogelijke āpara-randjeā namelijk beide wel wat in zich), dus ben je daar gevoelig voor, of je bent al te lang wakker, beter gewoon niet doen.