Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Dat is het ook niet maar duidelijkheid in iets is altijd fijn, zelf als ik niet blow tril ik ook en ben ik opgefokt maar dat is niet echt lichamelijk. Hoe meer ik over lichamelijke en geestelijke verslavingen nadenk hoe onduidelijker het wordt voor mezelf. Speed als voorbeeld is alleen geestelijk verslavend maar als je stopt slaap je een paar dagen veel, eet je meer en dat zijn lichamelijk dingen. Maar het lichaam protesteert niet als je daarmee stopt en als je lichaam protesteert of niet kan functioneren zonder dat is het een lichamelijke verslaving. Blowen zit vor mij op het randje van wel of niet lichamelijk verslavend. Als ik het gebruik zou staken krijg ik wel wat last en op één of andere manier zit ik al 10 minuten hierover na te denken. Weet zelf ook niet in hoeverre die jongens er echt lichamelijk aan verslaafd waren. Ze werden wel helemaal gek als ze niet konden roken en ziek maar het kan ook psychofobische pijn zijn. Iemand beeld zich in heel ziek te worden en die wordt het op den duur, sommige mensen die denken zichzelf ziek. Misschien dat dit er ook in meespeelt, ook al weet ik niet zeker of dat ook van toepassing is op een verslaving. En ik begin een beetje radeloos te worden omdat het nu wel een hele onduidelijke zaak is geworden in mijn hoofd."
"Ja ik snap wat je bedoelt zelf vind ik het bij speed ook wel twijfelachtig maar weet zelf dat het met speed niet zo is al met heroine of pammetjes. Als je met speed stopt heb je niet direct speed nodig om beter te worden. Weet zelf eerlijk gezegd niet eens waar de grens van lichamelijke verslaving getrokken wordt. Voor mezelf heb ik het gevoel gehad dat speed anders werkt als verslaving. Als je er direct mee stopt dat na een paar dagen gaat het wel weer maar met heroine het tegengestelde na 3 dagen ben je pas op het ziekst. Denk dat het het te maken heeft of je ziek wordt door het middel zelf zoals bij speed en coke, of je wordt ziek door het staken van gebruik van een middel zoals heroine. Het is wel interessant en zeg wat ik zelf denk kan het niet onderbouwen om eerlijk te zijn. Boeiend.."
"idd op een gegeven moment draai je vanzelf binnestebuiten is gewoon de plakrand recht erachter krijgen en je moet draaien en niet vouwen en scheur het vloeitje niet branden is zo geklooi en verneukt het bij mij meestal of kost teveel tijd... en als ik beetje verkeerd scheur dat een stukje blijft zitten gewoon een beetje natmaken en aan de joint vastdraaien gaat vanzelf los als het warm wordt als je rookt teveel tijd om me joints te observeren als ze branden kennelijk, en gek genoeg vind ik ook nog de joints die helemaal verteren het lekkerste die klappen zo lekker hard aan het einde maar rook altijd alleen nooit meer samen dus krijg nooit kritiek of complimenten..."
"ABN is niet mijn sterkste punt. Heb nooit eigenlijk echt volledig normaal geschreven gok altijd waar punten en komma's moeten. Maar ik zal wat beter op mijn vocabulaire letten. Binnenstebuiten draaien smaakt wel anders als je met brede vloei draait maar als je smalle vloei gebruikt of er een stukje van afscheurt verschilt het bijna niks in smaak, het is meer het uiterlijk en de gewoonte hoe je draait. Ken genoeg mensen die al decennia wiet roken en bijna allemaal draaien ze gewoon normaal die hebben zelfs nog nooit binnenstebuiten gedraaid. Denk dat het meer iets van deze tijd maar uiteindelijk wordt je gewoon net zo stoned van een joint."
"Ja was al bijna gestopt met blowen maar denk dat de test leuk is maar wat houdt je aan. Je kan gewoon draaien, binnenstebuiten maar je kan ook een cone gebruiken. En misschien smaakt dat ook weer lichtelijk anders, dan komt de tabak nog die moet je gaan zitten afwegen want we zitten in Nederland en met merendeel rookt zijn joint met tabak. Bijvoorbeeld ik heb altijd rode Pall Mall is zware volgens mij maar ik gebruik zo minimaal hoeveelheid dat de shag niet overheerst. En dan met wietsoorten is zeker leuk maar ik verwacht dat als je bijvoorbeeld in Amsterdam wat white widow haalt of in Maastricht dat je waarschijnlijk twee hele andere soorten wiet hebt. Wat ik veel zie in shops is dat ze wiet onder andere namen verkopen omdat ze die niet op voorraad hebben. Haal zelf 5 tot 10 euro wiet per dag en rook altijd op dezelfde tijdstippen mijn fakkels maar even terug naar mijn punt. Hier zie je vaker in de shops dat ik op maandag als ik Bob Marley haal dat is hier 3e sterkste wiet in de shop althans met de prijs. Dan haal ik woensdag weer Bob Marley maar dan hebben ze een nieuwe lading aangebroken en dan smaakt deze weer anders zoeter of sterker naar wat je verwacht van de smaak. Het is wel ongeveer dezelfde sterkte maar jaren geleden hadden ze hier veel meer verschillende soorten wiet bv de shop heet Switch en die hadden een eigen soort die Switch heette maar die is er nu uit. Laatst haal ik Bob en die smaakte precies naar de Switch van weet ik hoeveel jaar terug. Ze passen de naam niet aan want hetzelfde doen ze met white widow heb eerst twee dagen White gehaald hier en de ene dag was die had een hele sterke citrusachtige flavour en die de dag erna was zoeter een een tja hoe zeg het stoffiger of melig. Een heel verhaal terug naar het moraal het gebeurt hier toch wel vaak dat de shop andere wiet geeft dat er op de lijst staat althans er zit soms echt groot verschil in wat je krijgt als ze een nieuwe voorraad aanbreken. Doen andere shops dit ook want zo zou je eigenlijk niet eens meer weten wat je precies rookt alleen als je het zelf kweekt. Weet niet zat een beetje te denken en dacht maak er een heel verhaal van ga gamen ander hou ik niet op met typen.. Laat maar horen wanneer de challenge is!"
"Precies jointje moet je koesteren, net als een dame behandelen nice and gentle.. En het is weer tijd om een lekker jointje te gaan roken, en 50mg methadon nemen en over een half uur a uurtje zit ik weer in mijn stabiele fase. En ik geloof ook wel dat er wat mensen onderuit gaan als het werkelijk getest wordt hoe iemand draait normaal binnenstebuiten. Maar het komt er toch niet maar het voordeel van de twijfel krijgen ze evengoed niet.."
"Nee sta nu op onderhoudsdosis, ben al 10 jaar verslaafd aan diverse middelen en drie jaar day in day out aan de opiaten. Twee jaar geleden zijn ze begonnen bij mij met methadon en in het begin gingen we al van een levenslange behandeling uit natuurlijk ben ik laag begonnen. Maar nadat ik 100mg ben gepaseerd kreeg ik zoveel voordelen in het leven. Geen cravings, geen bijgebruik, stabiliteit, rust ga zo maar door. Heb 10 verslavingen voor 1tje geruild dus als methadon de prijs is die ik moet betalen om clean te zijn So be it.. Anders geven ze me toch wel wat anders als naltrexon of andere rommel dus ik heb liever iets waar ik een positieve ervaring mee heb en waar ik 100% zeker van mezelf weet dat ik stabiel kan blijven.."
"PepTalk zei: Had al zo'n idee ja.. Klinkt in ieder geval alsof het erg goed doordacht is, en ze blijven je inderdaad toch dingen voeren die uitiendelijk allemaal slecht voor je zijn. Ken er genoeg doe op methadon gewoon goed kunnen functioneren. Feit blijft wel dat methadon lichamelijk meer schade aanricht dan andere middelen, maar het blijft beter dan bruin. Heel veel sterkte gewenst, met het op dosis blijven en geen ander gebruik! Maar nu ben ik wat offtopic gegaan.... De uitdaging tot een leuke geblindoekte test staat nog steeds open!! Klik om te vergroten... Komt zeker wel goed en het is idd een zeer doordacht iets voor mij heb alle voordelen en nadelen goed afgewogen voor ik deze keuze heb gemaakt. Maar kan altijd nog beslissen of ik stop of minder. Verder laat ik het in dit topic over dit want wijk wel heel ver af maar moet kunnen soms. Ben benieuwd of het tot een filmpje of test komt, verder is het nu tijd voor me voor het slapengaan binnenstebuiten gedraaid Jointje... Keep on smoking!"
"Ik nog wel dat is alweer even geleden maar ik herinner het me nog wel. Cannabis gerelateerde korsakof?"
"PepTalk zei: fly-- zei: als je stopt kun je idd last krijgen van zweten en gebrek aan eetlust. [misschien nog wel meer maar dat weet ik niet] Deze gevolgen zijn niet heel heftig en duren niet zo lang, maar een paar dagen, dus valt het opzich nog mee [ten opzichte van andere drugsverslavingen] Maar deze gevolgen kunnen ook komen door de geestelijke verslaving, iemand die bijv. depressief is kan ook een gebrek aan eetlust hebben. Klik om te vergroten... Zoals je zelf al zegt: eetlust kan bij andere psychische aandoeningen ook voorkomen. Hoewel sommige afkickverschijnselen lichamelijk lijken te zijn (zoals zweten of niet kunnen slapen etc.) worden ze allemaal veroorzaakt door mentale afhankelijkheid. Wanneer je cold turkey stopt, zijn er geen medische maatregelen nodig om je lichaam in stand te houden. Je lichaam heeft THC dus niet nodig om te functioneren, en is daarom niet afhankelijk. Wanneer je lichaam niet afhankelijk is, is het dus ook niet lichamelijk verslavend. Een herojunk, alcoholist of GHB verslaafde zal moeten afkicken (afhankelijk van ernst van de verslaving) onder medische begeleiding omdat het afkicken lichamelijk erg zwaar en gevaarlijk kan zijn. Iemand verslaafd aan heroïne heeft het geestelijk nodig, maar ook het lichaam is afhankelijk geworden en zal stoppen met functioneren (sommige organen) wanneer er geen heroine meer word toegedient. En daarom is wiet niet lichamelijk verslavend. Uiteraard kunnen die lichamelijke trekjes wel meehelpen aan een geestelijke verslaving, bijv. eetlust. Ik vind de avondmaaltijd stukken minder aantrekkelijk zonder jointje ervoor, en zal de avondmaaltijd dus ook altijd uitstellen tot die joint gerookt is. Klik om te vergroten... Weet je normaal zou ik na zoveel informatie zeggen het zal wel niet maar ik heb een paar keer jongens meegemaakt die lichamelijk verslaafd waren aan wiet. Bij het staken kregen ze hevige ontwenningsverschijnselen, braken, lusteloosheid, zeer agressief, zweten, bleek, trillen en de klachten die niet zichtbaar waren of besproken werden. Blowde ze weer dan was het weer goed heb het niet vaak gezien 2 keer maar dat was wel menens."