Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"ha allemaal, Ik ga binnenkort voor de 4e keer xtc nemen en ik had daar een paar vragen voor jullie en ik hoop dat jullie mij misschien advies kunnen geven. De eerste keer was waanzinnig. Als ik er aan terug denk krijg ik alweer kriebels in mijn buik. De hele dag was het zalig en voelde mij echt perfect. De tweede keer begon het ook super maar merkte ik op het einde van de dag dat ik vaak een beetje weg snapte en toen opeens weer terug was en ik niet helemaal meer door had waar ik was. Dat gevoel was niet perse heel vervelend maar ook absoluut niet fijn. De derde keer overviel het inkickmoment mij behoorlijk. Moest echt even gaan zitten en tegen het einde van de avond begon ik weer een klein beetje warrig te worden maar dat viel ook wel weer mee. Goed, nu mijn vragen. Ik snap dat naarmate je steeds meer bijneemt je verliefdheid minder word, je dat wil behouden door bij te nemen maar dan meer hard gaat. Hoe kan ik dat fijne gevoel langer houden, is dat door met weinig te beginnen en echt langzaam op te bouwen? Of moet je juist ietsje hoger instappen en dan gewoon laten? Of gewoon accepteren dat dit het is en niet meer bijnemen? Ik weet niet goed wat de beste ‘tactiek’ is Ben benieuwd naar jullie ervaringen!"
"Ik heb een vraag over startdosissen. Ik ga nu voor de 6e keer xtc gebruiken maar ik heb de afgelopen 2 keer er niet heel erg van genoten. Het was best leuk maar dat intense geluk ontbrak toch een beetje. Nu heb ik daar een vraag over. Ik denk dat het wellicht door het volgende komt; de een na laatste keer waren er erge wisselingen in temperatuur (buiten koud, binnen warm) en als ik dan lekker in de flow zat en ik even naar buiten ging naar een volgende stage dan stapte je de kou in en was het een beetje een klap. De laatste keer had ik een kwartje genomen van een 175 mg pil en heb het daar die avond bij gelaten omdat ik er niet echt super happy van werd. Nu wil ik morgen graag (helaas wel maar 9 weken na de vorige keer) weer aan de xtc. Hoe bepalen jullie je start dosis? Ik snap dat je 1-1,5 mg per kilo lichaamsgewicht de veilige dosis is maar is dat dan ook jullie startdosis? Ik ben bang dat een kwartje misschien teweinig is omdat het vorige keer wat tegenviel. Ik heb dezefde pil van 175mg"
"stomme eend zei: Verder ben ik wel van een stevige begin dosis, als die niet goed zit, heb ik echt een evering waarbij je de hele tijd zo half tegen het gevoel aan zit te schurken, alleen maar bezig met áls er dan een mini golfje komt, daar vooral aan vast te willen klampen. Bloed irritant. ( want daarna volgt dag snel weer de teleurstelling dat je er alweer afgedonderd bent voor je er goed en wel op zat Klik om te vergroten... Dit is precies hoe ik de laatste keer ervaarde. Ipv zweven van geluk was dit een huppeltje om daarna je alleen maar net wat opgejaagd te voelen. Verder laat ik er vaak wel een half jaar ertussen zitten. Ik ga vanavond 1x een halfje doen en dan later misschien nog een kwartje en dan daarbij laten. Ik heb wel eens gehad dat ik heel vaag in mn hoofd werd en het leek alsof ik steeds wakker werd op het feest en even niet wist waarom ik daar was en dat was echt niet chill. Het is vaak wel moeilijker om streng te zijn tegen jezelf als je zo in de flow zit maar ik heb mij goed ingelezen en neem het serieus. Ook wel erg geschrokken van die ene keer overigens. 80-85 mg is dus een prima stattdosis als ik het goed begrijp Thanks voor jullie tips en advies guys!"
"Hee allemaal, ik zou graag wat advies willen over of ik xtc zal gebruiken tijdens ADE want de afgelopen paar keren zijn niet helemaal bevallen. In 2017 gebruikte ik voor het eerst xtc. Wat een magische ervaring was dat! Als ik er aan terug denk krijg ik weer kriebels in mijn buik. Ik heb dat jaar toen nog twee keer xtc (2-3 maanden tussen gezeten steeds) gebruikt, qua doseringen ben ik daar wel wat over de schreef gegaan waardoor ik heel vaag werd (225mg), domme fout. Dit jaar heb ik begin van het jaar (na een pauze van een half jaar) op een festival wat gebruikt maar dat was niet echt fantastisch. Ik begon met een kwartje (175mg pil), maar merkte dat ik er niet echt goed in kwam. Ook na het bijnemen was het wel leuk maar de magie ontbrak. Nu was het buiten wel heel koud en denk ik dat de temperatuurschommelingen tussen binnen in de tent en buiten je erg uit de flow haalde, kan dit kloppen? 5 maanden later (twee weken geleden) op Lowlands wilde we graag weer een xtc feestje doen. Ik had een kwartje genomen van een 220mg pil en tijdens het dansen voel ik die grijns op mijn gezicht komen. Het gaat gebeuren! Ik kan niet stoppen met grijnzen en kwartiertje later neemt het weer af...nou en dat was het eigenlijk ook wel. Ik ging daarna wel lekker hoor op de muziek maar de euforie, verliefdheid, magie was er niet echt. Ik had dat kwartje liever niet genomen dan wel. Ik heb ook niet bijgenomen omdat ik geen zin had in een kater de volgende dag op het festival. Ik heb ook echt totaal niks van een kater gehad dus dat was fijn. Waarom vertel ik dit allemaal? Ik hoop dat jullie zouden kunnen meedenken of mijn drugsgebruik misschien te vaak/teveel is geweest waardoor de effecten niet meer zo fijn zijn. Dit is dus mijn drugsverleden, nu ga ik in oktober naar ADE (2 maanden dus na Lowlands) en komt de DJ waar ik tijdens mijn 1e x ervaring zo intens van genoten had. Ik weet niet zo goed wat ik moet doen. Ik weet dus dat er eigenlijk te kort tijd zit tussen x gebruik (3 maanden ipv 2) en de afgelopen keren heb ik dus niet optimaal kunnen genieten. Zou het kunnen dat mijn startdosis misschien te laag is (kwartje van 175mg, dus ongeveer 45mg) en ik daardoor niet helemaal in de flow raak en het met bijnemen dan ook zeker niet meer ga bereiken? lang verhaal kort: is het okay om er een keer twee maanden tussen te laten zitten als ik de vorige keer het maar bij een kwartje heb gehouden? en zou de startdosis verhogen misschien mij meer helpen om in die euforische flow te komen? Thanks guys!"
"Psychedelibee zei: Dit vooral. XTC gooit binnen een paar uur tijd gewoon je hele serotonine voorraad eruit en dan is het klaar met het verliefde gevoel, bijnemen zorgt dan enkel voor meer vaagheid en strak staan. Na verloop van tijd verdwijnt de magie van XTC sowieso, je houd deze het langst vast door je netjes aan de pauze en doserings richtlijnen te houden. Helaas zijn de meeste in het begin te gulzig en dan verdwijnt de magie snel. Was bij mij destijds ook het geval, eerste half jaar minstens een keer per maand aan de XTC op een feestje en toen na zo'n 10 keer gebruik was de echte magie weg en die is ook nooit meer terug gekomen. Klik om te vergroten... Doe je dan nog wel eens XTC of ben je daar mee gestopt? Ik heb nu meer dan een half jaar niet gebruikt om te zorgen dat het nu gewoon weer helemaal top wordt"
"Hey guys! Ik twijfel even wat ik zal doen en misschien hebben jullie een tip. Volgend weekend is Lowlands en ik zit er aan te denken om xtc te gebruiken. Nu staat er in oktober ook een ADE feestje op de planning. Ik hoef op Lowlands niet heel hard te gaan omdat ik ook van de rest van het festival wil genieten en niet zo’n kater wil hebben. Als ik op Lowlands nu het hou bij iets meer dan een kwartje (bij enkel een kwartje merk ik dat ik er net niet écht lekker in kom) werkt het spul bij ADE dan nog wel zoals ik graag zou willen of kan ik beter kiezen voor 1 van de 2 feestjes? Ik ben namelijk een beetje bang voor de tolerantie want het is elke keer zo ontzettend fijn haha"