"Hi allemaal,
Ik heb dit bericht net gepost in het 'grote-kennismakings-topic', maar dit forum leek me een gepastere plek.
Na jaren te hebben rondgeneusd op dit leerzame forum heb ik zojuist besloten maar eens een profiel aan te maken.
Ik ben een 33-jarige man, woon in het zuiden van het land en werk als docent piano. Vanaf mijn 17e begon ik met blowen,
en zoals het geloof ik bij de meesten gaat kwamen hier geleidelijk steeds meer 'zwaardere' dingen bij.
Inmiddels ben ik een ervaren (maar allesbehalve trotse) gebruiker van zowel voorgeschreven farmaceutische medicatie (met name methylfenidaat, dexamfetamine, benzodiazepines, tramadol, oxy, quetiapine & venlafaxine) als 'straatdrugs' (o.a. cocaïne, amfetamine, XTC & MDMA, ketamine, GHB en 2-CB).
Daarnaast nog ervaring met diverse 'natuurlijke' (trip)middelen als truffels, paddo's en ayahuasca, maar ook natuurlijke opiaten als kratom 'herbal XTC'.
Het is een hele waslijst, maar veel van deze middelen gebruik(te) ik geïsoleerd om na een tijdje over te stappen naar iets anders. Cannabis, dexamfetamine, lorazepam en venlafaxine gebruik ik op moment van schrijven dagelijks. EDIT: Ik gebruik ook bijna dagelijks 2 tot 3 eenheden alcohol (blikjes bier) .
Omdat ik het belangrijk vind dat mensen hier weten wat ze (wel of niet) aan me hebben speel ik graag open kaart. Ik ben een erg creatief, gevoelig en empathisch persoon, met als symptomen een grote innerlijke belevingswereld en een enorme verslavingsgevoeligheid. Naast drugsgebruik uit dit zich ook in gedragsverslavingen als seks(porno)verslaving en internetverslaving, sociale angsten, slechte eetgewoonten en de neiging tot isolatie. Ondanks het stigma (en schaamte) rondom deze problematiek heb ik veel vrienden en functioneer ik nog enigszins in de maatschappij. Ook zit ik in een (voor mijn doen) redelijk stabiele relatie met een schat van een meid, waar ik erg blij mee ben.
Wel merk ik dat mijn psyche, en met name mijn lichaam, steeds meer moeite heeft met de jaren van roofbouw die ik op mezelf pleeg. Als laatste wil ik nog melden dat ik jaren van GGZ- en zelfhulptrajecten achter de rug heb, met de nodige 'stempeltjes' vandien.
De reden dat ik vandaag join is dat ik weet dat ik grote verandering moet maken. Zonder de slachtofferrol te spelen (ik weet verdomd goed dat ik zelf verantwoordelijk ben) merk ik dat mijn lichaam niet lang verder kan op deze manier. Ik word elke dag doodmoe wakker, met pijn overal in het lijf. Elke poging tot gezonder leven strandt snel, met name omdat tijdens lichaamsbeweging en sport alles pijn doet. De pijn zorgt voor grote angst, en die angst zorgt weer voor gebruik van de middelen om mijn lichamelijke en psychische klachten weg te nemen. De bekende cirkel. Ik ben op zoek naar gelijkgestemden die me misschien wat tips kunnen geven. Ook wil ik jullie graag van dienst zijn met mijn ervaringen, en mensen zoveel mogelijk informeren en helpen.
Concreet zou ik graag tips willen hebben hoe ik hier mee om kan gaan. Met name de overheersende angst dat het te laat voor me is - dat ik mijn lijf al heb verpest - omdat dat eerlijk gezegd gewoon zo voelt op dagelijkse basis.
SJ"
In: Kennismaking en mijn verslavingsverhaal
1-1-2024