Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Hey allemaal, zijn er hier mensen die me wat raad kunnen geven en zeggen wat me te wachten staat? Mijn verhaal gaat als volgt: Tien jaar geleden kreeg ik van mijn arts een inslaper, Zopiclon dus, omdat ik... hehe je raadt het, lange tijd niet meer kon slapen. Dit is een pilletje met een korte halfwaardetijd, +/- 4 uur. Valt onder de benzo's. Het werkte in ieder geval en heb dit eigenlijk jaren genomen op een normale manier. 1 a 2 pilletjes voor slapengaan. Wat ik niet doorhad was dat ik eigenlijk begon uit te kijken naar slapenstijd. M.a.w het pilletje innemen gaf een heel aangenaam gevoel voor mij. Ik werd rustig. Stelselmatig begon ik dit reeds vroeger in te nemen. Van het een kwam het ander en om mijn verhaal niet te lang te maken: Ik heb 5 jaar lang +/- 8 pilletjes per dag genomen. Niet enkel 's avonds. Ik heb enkele pogingen ondernomen om te stoppen via mijn arts door vervanging met diazepam 10 mg per dag maar dit lukte niet. Nu 3 maanden geleden ben ik via psycholoog en psychiater onder begeleiding aan het stoppen d.m.v 35 mg Uni Tranxene. (Halfwaarde tijd ligt veel hoger) Ik raak geen Zopiclon meer aan, maar het wordt nu tijd om de Uni Tranxene af te bouwen. Ik werk intussen gewoon nog steeds, en in mijn relatie gaat het niet zo lekker mede door het stoppen met Zopiclon en de angst dat ik zou hervallen bij mijn vriendin. Mijn vraag: Heeft iemand wat raad voor me? Wat kan ik verwachten? Hoe moeilijk is het om af te bouwen van Uni Tranxene, enz...? Alvast bedankt!"
"Mag ik u vragen hoe het verder is afgelopen met u? Al enkele jaren geen tranxene meer of ander benzo's? Ik heb 7 jaren lang zopiclon gebruikt, aanvankelijk als inslaper. Ben dit echter stom genoeg, omdat ik me steeds slecht in mijn vel voelde, ook overdag gaan gebruiken. Tot 10 pilletjes van 7.5mg per dag. Reeds enkele malen geprobeerd te stoppen. Mijn toenmalige arts stelde voor om te beginnen bij 10 mg diazepam. Intussen weet ik dat het gewoon absurd was aangezien die dosis gewoon niet overeen kwam. Waanzinnig weinig. Nu echter ben ik reeds enkele maanden gestopt met zopiclon via pschychiater. Zij heeft me laten starten als vervanger met 45mg Uni tranxene per dag. 3 Pilletjes van 15 mg. Het wordt tijd om deze te gaan afbouwen. Nu mijn vraag, als ik uw verhaal lees, Willem e.a, zal ik van minder ver moeten komen. Nog enige raad etc...? Ik blijf intussen werken en mijn relatie staat hiervoor ook op het spel, dus de emotionele omstandigheden zijn niet echt stabiel of super te noemen."