#1
Hey allemaal,
zijn er hier mensen die me wat raad kunnen geven en zeggen wat me te wachten staat?
Mijn verhaal gaat als volgt:
Tien jaar geleden kreeg ik van mijn arts een inslaper, Zopiclon dus, omdat ik... hehe je raadt het, lange tijd niet meer kon slapen. Dit is een pilletje met een korte halfwaardetijd, +/- 4 uur. Valt onder de benzo's. Het werkte in ieder geval en heb dit eigenlijk jaren genomen op een normale manier. 1 a 2 pilletjes voor slapengaan. Wat ik niet doorhad was dat ik eigenlijk begon uit te kijken naar slapenstijd. M.a.w het pilletje innemen gaf een heel aangenaam gevoel voor mij. Ik werd rustig. Stelselmatig begon ik dit reeds vroeger in te nemen. Van het een kwam het ander en om mijn verhaal niet te lang te maken: Ik heb 5 jaar lang +/- 8 pilletjes per dag genomen. Niet enkel 's avonds. Ik heb enkele pogingen ondernomen om te stoppen via mijn arts door vervanging met diazepam 10 mg per dag maar dit lukte niet. Nu 3 maanden geleden ben ik via psycholoog en psychiater onder begeleiding aan het stoppen d.m.v 35 mg Uni Tranxene. (Halfwaarde tijd ligt veel hoger) Ik raak geen Zopiclon meer aan, maar het wordt nu tijd om de Uni Tranxene af te bouwen. Ik werk intussen gewoon nog steeds, en in mijn relatie gaat het niet zo lekker mede door het stoppen met Zopiclon en de angst dat ik zou hervallen bij mijn vriendin.
Mijn vraag: Heeft iemand wat raad voor me? Wat kan ik verwachten? Hoe moeilijk is het om af te bouwen van Uni Tranxene, enz...?
Alvast bedankt!
zijn er hier mensen die me wat raad kunnen geven en zeggen wat me te wachten staat?
Mijn verhaal gaat als volgt:
Tien jaar geleden kreeg ik van mijn arts een inslaper, Zopiclon dus, omdat ik... hehe je raadt het, lange tijd niet meer kon slapen. Dit is een pilletje met een korte halfwaardetijd, +/- 4 uur. Valt onder de benzo's. Het werkte in ieder geval en heb dit eigenlijk jaren genomen op een normale manier. 1 a 2 pilletjes voor slapengaan. Wat ik niet doorhad was dat ik eigenlijk begon uit te kijken naar slapenstijd. M.a.w het pilletje innemen gaf een heel aangenaam gevoel voor mij. Ik werd rustig. Stelselmatig begon ik dit reeds vroeger in te nemen. Van het een kwam het ander en om mijn verhaal niet te lang te maken: Ik heb 5 jaar lang +/- 8 pilletjes per dag genomen. Niet enkel 's avonds. Ik heb enkele pogingen ondernomen om te stoppen via mijn arts door vervanging met diazepam 10 mg per dag maar dit lukte niet. Nu 3 maanden geleden ben ik via psycholoog en psychiater onder begeleiding aan het stoppen d.m.v 35 mg Uni Tranxene. (Halfwaarde tijd ligt veel hoger) Ik raak geen Zopiclon meer aan, maar het wordt nu tijd om de Uni Tranxene af te bouwen. Ik werk intussen gewoon nog steeds, en in mijn relatie gaat het niet zo lekker mede door het stoppen met Zopiclon en de angst dat ik zou hervallen bij mijn vriendin.
Mijn vraag: Heeft iemand wat raad voor me? Wat kan ik verwachten? Hoe moeilijk is het om af te bouwen van Uni Tranxene, enz...?
Alvast bedankt!