Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Angramar Temenos zei: 0penmindeD zei: Morgen dan maar kaarten bestellen Vraag me af of je daar gewoon mag blowen, ik bedoel daarmee of je weed mee mag nemen. Weet iemand dit? Klik om te vergroten... Nee, op ruigoord heerst een streng zero-tollerancebeleid, soms nog strenger dan commerciele feesten. Drugs worden daar in beslag genomen en meestal wordt de politie gebeld. Er lopen drugshonden rond . Klik om te vergroten... Is het niet normaal om pas een sarcastische opmerking te maken als iemand een belachelijke vraag stelt?"
"Ik stem niet omdat ik niet weet wat het beste is. Die stemwijzer vind ik overigens ook misleidend aangezien hij elk punt wat je benoemt even zwaar telt terwijl je het ene standpunt belangrijker vindt dan het andere standpunt. Ik vind de politiek de laatste jaren sowieso een intransparant stelletje populistische clowns waarvan ik het gevoel heb dat ze zelf niet eens weten waar ze over praten."
"Play_bunny zei: sensitive zei: Ik stem niet omdat ik niet weet wat het beste is. Die stemwijzer vind ik overigens ook misleidend aangezien hij elk punt wat je benoemt even zwaar telt terwijl je het ene standpunt belangrijker vindt dan het andere standpunt. Ik vind de politiek de laatste jaren sowieso een intransparant stelletje populistische clowns waarvan ik het gevoel heb dat ze zelf niet eens weten waar ze over praten. Klik om te vergroten... er zijn ook stemwijzers (Volgens mij allemaal) waarbij je op een gegeven moment kan aangeven wat je belangrijker vindt dan het andere. kwestie van heel ff-tjes zoeken. (al zal dat voor de meeste al teveel moeite zijn denk) Klik om te vergroten... Als je 3 dingen enorm belangrijk vindt en die andere 20 niet kan de stemwijzer niet zeggen hoe en wat. Het is gewoon misleidend. Daarbij komt dat ik niet eens weet wat het beste is voor Nederland en Europa."
"Welkom bij de club."
"Marla Singer zei: Ik vind dat alle drugs eigenlijk legaal zouden moeten zijn. Het zou eigenlijk gewoon in handen van de overheid moeten zijn, net zoals tabak en alcohol. Er is dan een strenge controle op de kwaliteit, dus geen onzuivere troep meer, waar men (dodelijk) ziek van wordt en drugscriminaliteit zal nog maar weinig problemen geven. Goede en vooral eerlijke voorlichting vanuit de overheid is wel een pre uiteraard! Legaliseren betekent voor mij overigens niet dat er dan gelijk op iedere hoek van de straat een verkooppunt is. Dat zou erg onverantwoordelijk zijn. Alcohol verdwijnt wat mij betreft, wel meteen uit de supermarkten en mag alleen nog maar verkocht worden in de slijterij. De leeftijdsgrens wordt verhoogd naar 21 jr. Ik denk verder aan speciale apotheken, waar men tevens natuurlijk ook weer "doodgegooid" wordt met duidelijke folders en bijsluiters. Per drug gelden uiteraard ook leeftijdsgrenzen: bijv. hasj/wiet 18 jr, xtc 21 jr, tripmiddelen zoals paddo's en lsd 21 jr en dan ook alleen met een recente, officiele gezondheidsverklaring van de huisarts waarin staat dat de desbetreffende persoon geen last heeft van psychoses en/of andere psychische aandoeningen. Coke en speed vanaf 23 jr en op vertoon van een (psychische) gezondheidsverklaring van de huisarts, tevens wordt het gebruik geregistreerd en mag er niet meer dan 0,5 gr en vaker dan 1x per maand verkocht worden aan een persoon. Voor drugs als heroine, crack en meth gelden speciale regelingen en worden alleen nadrukkelijk op doktersrecept uitgeschreven. Dankzij de goede voorlichting, zal er op den duur echter steeds minder vraag naar de laatstgenoemde middelen zijn.... Legitimatieplicht geldt overigens bij alle drugs en voor iedereen! Njah, zo zie ik het dan een beetje voor me. Het zal alleen hoogstwaarschijnlijk altijd bij een fantasie blijven, want dit gaat natuurlijk never nooit gebeuren! :P Mijn mening over dit onderwerp heb ik overigens in dit topic ook al eens uitgebreid beargumenteerd: http://drugsforum.nl/viewtopic.php?f=14 ... 47#p505247 Klik om te vergroten... Ik zie het nut van deze regeling niet aangezien bij deze regeling de illegale handel gewoon blijft bestaan. Die alcoholregeling zie ik ook absoluut niet zitten. Alcoholverslaving treedt vaak pas op latere leeftijd op en de jeugd die uitgaat moet heus wel een biertje kunnen drinken, anders komen er hoogstwaarschijnlijk sneller harddrugs in het spel vanwege dit beleid. Ik denk overigens ook dat er meer verkeersongelukken komen als kinderen pas later mogen drinken dan autorijden. Ze zijn dan nog niks gewend en de kans dat het mis gaat is veel groter. Je hebt altijd van die mensen die dronken achter het stuur kruipen. Het is leuk bedacht, misschien een goede manier om je eigen gebruik goed te praten maar in de praktijk gaat het absoluut niet werken. Drugslegalisering is onuitvoerbaar in Nederland en daarom weer ik me verder van deze discussie omdat men hier vooral alleen over haar eigen beleid praat, maar in de praktijk is dit onmogelijk. Het zal allemaal een droom blijven. Je kan hier niet over discussieren omdat dit slecht imaginair is. Anders zou ik er overigens nog geen voorstander van zijn. Erg laag niveau in dit topic. Sorry dat ik het zeg, maar iedereen noemt alleen het beleid wat voor hemzelf alleen het meest geschikt is en kijkt niet naar de gevolgen van de economische en monetaire gevolgen voor Nederland en de gezondheid van het volk. Of het moet voor de grap zijn en ik moet het niet doorhebben. In dat geval: Ik wil dat drugs legaal wordt en dat iedereen die uit gaat verplicht een pil moet slikken. Dan kan iedereen de hele avond lekker knuffelen!"
"Solidius zei: Het is theoretisch allemaal best mogelijk, kijk maar naar de pedofielen partij die bijna een vinger in de politieke pap hadden gehad. Maar onder het huidige Christelijk bewind gaat het idd niet gebeuren. Desondanks vind ik dat je een revolutie nooit uit kunt sluiten, fanatieke mensen zijn tot veel in staat. Klik om te vergroten... Het heeft niks met het Christelijke bewind te maken. Het CDA betrekt de religie al lang niet meer in haar politieke beslissingen. Volledig legaliseren zorgt voor een aanzienlijke stijging van het gebruik, zeker bij jongeren en bij mensen die in een slechte periode van hun leven zitten. Ik zie niet in waarom het volk met zoiets zou instemmen. Deels legaliseren zorgt er voor dat er meer interesse naar drugs wordt gewekt, dat de risico's worden gebagatelliseerd maar dat ondanks dat de illegale handel gewoon blijft bestaan aangezien drugs maar deels legaal te krijgen zijn. Producenten zullen de legale drugs namaken waardoor er geen controle op kan plaatsvinden. Het legaliseren heeft dus als eerste geen nut omdat de illegale handel blijft bestaan en het gebruik toe zal nemen. Het doel van de politiek moet zijn om iedereen een zo lang en gelukkig leven te bieden waarin iedereen zijn steentje bijdraagt om elkaar van levensmiddelen te voorzien en het is bewezen dat drugs deze drie factoren voor een groot deel tegen werken. Mensen die drugs gebruiken worden daar over het algemeen een stuk ongelukkiger. Tot zo ver het Nationale niveau. Internationaal kan Nederland het ook niet maken aangezien we handel drijven met veel landen en verdragen hebben met veel landen. Als we drugs legaliseren worden we niet meer serieus genomen. Ook kan Nederland worden gebruikt als plek om drugs Europa in te smokkelen. De drugs moeten ook nog eens worden geïmporteerd uit landen waarin het illegaal is. Het kritisch kijken naar drugsbeleiden is een deel van mijn studie en het is me inmiddels duidelijk geworden dat legaliseren bijna geen voordelen heeft en enorm desastreuze nadelen heeft. Het argument dat niet alle harddrugs schadelijk zijn is overigens ook onzin. Ik heb voor mijn studie veel onderzoeken gelezen en elke drug die op de lijst staat staat er terecht op omdat bij al die drugs het bij een flink percentage van de gebruikers voor nare negatieve gevolgen zorgt. Als het legaal is wordt dat nog erger omdat overmatig gebruik dan als minder erg wordt afgedaan. Mensen kunnen hier wel leuke plannetjes neerzetten met een waardeloze onderbouwing en een eigen conclusie dat het beleid zal werken maar zo makkelijk is het helaas niet. Typisch wel dat vooral drugsgebruikers voor drugslegalisering zijn. Misschien een reden om hun gebruik goed te praten?"
"Flip Trip zei: ^^ ik zou je onderzoek wel eens willen zien, ik vraag me ook af hoe je met zekerheid kunt stellen dat het gebruik toe zal nemen. Trouwens je hebt volgens mij ook nog nooit dat domme wijf van het CDA gehoord, als ze bijvoorbeeld in discussie is met Polak, weet haar naam ff niet. Die komt echtwel met uitspraken die rechtstreeks te maken hebben met christelijke bull shit. Maar je studeert dus drugsonderzoeken aan de UvA, wist niet dat dat bestond, je zal wel veel overal vanaf weten. Ik vraag me af waarom je zelf "recreative" illegale drugs gebruikt, maar toch vind dat het niet voor iedereen zou mogen. Waarom vind je dat jij boven de wetten staat die je zelf voor de rest van de bevolking goedkeurd? Waarom accepteer je als gebruiker de slechte kwaliteit van de illegale markt? Waarom vind je het nodig dat er zo veel wordt uitgegeven aan politie om de illegale markt te bestrijden, dit geld zou immers veel beter voor voorlichting en verslavingszorg kunnen worden uitgegeven? Waarom vind je alcohol en tabak wel geschikt om legaal verkocht te worden? En als laatste hoe denk je dat de drugsoorlog in midden amerika opgelost kan worden? Er zijn trouwens nog wel meer vragen, maar heb ff niet zo veel tijd. Ik sta zo goed als compleet achter LEAP, ENCOD en de vele andere organisaties die voor een nieuw drugsbeleid vechten. Klik om te vergroten... Een oplossing tegen drugs is er niet. Ze zullen altijd blijven bestaan. Dit probleem is onoplosbaar, maar wel zo goed als mogelijk tegen te houden. Slechte kwaliteit van drugs is geen excuus om het legaal te maken want drugs in zijn algemeen kunnen schade aanrichten. Het gebeurt bij ongeteste drugs niet vaak dat men zichzelf een risicovollere stof toedient dan dat hij van plan is. Hooguit een minder zuivere. Je gaat op een paar punten overigens persoonlijk op mij in en gaat er van uit dat omdat ik drugs gebruik ik moet vinden dat het legaal wordt. Dat is een erg egoistische en zwart-witte redenatie. Ik denk aan de volksgezondheid. Deze manier van discussiëren van jou voegt dan ook niks toe en is zwak net als al die andere leuke plannetjes hier. Om even kort op mijn gebruik in te gaan; Ik gebruik drugs om er meer over te weten te komen, ook ten behoeve van mijn studie. Ik kan er wel in de literatuur dingen over lezen maar in de praktijk is het altijd anders. Volledige legalisatie zal het drugsgebruik doen toenemen, het is niet voor niks dat legale drugs meer worden gebruikt dan illegale drugs. Het percentage alcoholgebruikers en tabakgebruikers dat gewoon zijn best doet in de maatschappij en gelukkig is ligt veel hoger dan het percentage harddruggebruikers waarbij dat het geval is. Ik zal je de cijfers besparen want dat is gewoon afschrikwekkend! Ik mag die onderzoeken trouwens niet eens zomaar prijsgeven. Maar of het in Nederland zou werken doet niet eens ter zake. Ik lees hier wel allemaal mooie plannetjes maar het is gewoon onuitvoerbaar. Of ja, uitvoerbaar in de zin van dat als dit gebeurt dat Nederland helemaal naar de klote gaat. Hopend dat dit genoeg is om dat onmogelijke idee uit jullie hoofd te krijgen. De tijd dat jullie vrij op straat kunnen gebruiken wat jullie willen zal gelukkig nooit aanbreken."
"Solidius zei: sensitive zei: Solidius zei: Het is theoretisch allemaal best mogelijk, kijk maar naar de pedofielen partij die bijna een vinger in de politieke pap hadden gehad. Maar onder het huidige Christelijk bewind gaat het idd niet gebeuren. Desondanks vind ik dat je een revolutie nooit uit kunt sluiten, fanatieke mensen zijn tot veel in staat. Klik om te vergroten... Het heeft niks met het Christelijke bewind te maken. Het CDA betrekt de religie al lang niet meer in haar politieke beslissingen. Klik om te vergroten... 'Geloof' je het zelf? sensitive zei: Het legaliseren heeft dus als eerste geen nut omdat de illegale handel blijft bestaan en het gebruik toe zal nemen. Klik om te vergroten... Illegale handel binnen Nederland zal eerder dramatisch worden teruggedrongen. Gebruik door jongeren en een handjevol depressievelingen hoeft niet direct te betekenen dat het gebruik toe zal nemen. De mensen die bewust willen gebruiken zullen dat toch wel gaan en / of blijven doen. sensitive zei: Het doel van de politiek moet zijn om iedereen een zo lang en gelukkig leven te bieden waarin iedereen zijn steentje bijdraagt om elkaar van levensmiddelen te voorzien en het is bewezen dat drugs deze drie factoren voor een groot deel tegen werken. Klik om te vergroten... Het enigste doel dat de politiek in de realiteit heeft is om zoveel mogelijk punten van hun verkiezingsprogramma door te voeren. Voor levensmiddelen e.d. kun je terecht bij de afdeling 'sociale zaken' van je plaatselijke gemeentehuis. sensitive zei: Mensen die drugs gebruiken worden daar over het algemeen een stuk ongelukkiger. Klik om te vergroten... ...van? In any case, geluk hangt af van hoe je zelf in het leven staat. Een lijntje of pilletje heeft daar nauwelijks invloed op. Maar omdat dit natuurlijk 'slechts' mijn mening is heb ik er voor de goede orde even een poll van gemaakt. sensitive zei: Internationaal kan Nederland het ook niet maken aangezien we handel drijven met veel landen en verdragen hebben met veel landen. Als we drugs legaliseren worden we niet meer serieus genomen. Klik om te vergroten... Sinds wanneer hangt internationaal serieus genomen worden af van een landelijk drugsbeleid? We zijn nog steeds het enigste land binnen de EU waar cannabis legaal te koop is, al dan niet met gedoogbeleid. Worden we daardoor minder serieus genomen?.. Of beter, in hoeverre WILLEN wij serieus genomen worden? Het is nou niet bepaald zo dat Nederland op internationaal politiek niveau veel te zeggen heeft in vergelijking met onze buurlanden. sensitive zei: Ook kan Nederland worden gebruikt als plek om drugs Europa in te smokkelen. De drugs moeten ook nog eens worden geïmporteerd uit landen waarin het illegaal is. Klik om te vergroten... De grondstoffen voor een groot aantal drugs zijn goedkoop én legaal in China verkrijgbaar. Papaver kun je overal laten groeien en Cocaplanten zijn kunstmatig prima te kweken. sensitive zei: Het kritisch kijken naar drugsbeleiden is een deel van mijn studie Klik om te vergroten... Afgaande op de grote hoeveelheid nonsense en voorbarige conclusies die je in dit topic hebt getrokken geloof ik daar echt geen zak van. Waarschijnlijk zeg je dit puur om te proberen je stellingen kracht bij te zetten, maar helaas, not today boy. sensitive zei: en het is me inmiddels duidelijk geworden dat legaliseren bijna geen voordelen heeft en enorm desastreuze nadelen heeft. Klik om te vergroten... Desastreuze nadelen eh, uit welk studie rapportage is dat gebeleken? Oh wacht, die mag je niet zomaar prijsgeven :') Het argument dat niet alle harddrugs schadelijk zijn is overigens ook onzin. Ik heb voor mijn studie veel onderzoeken gelezen en elke drug die op de lijst staat staat er terecht op omdat bij al die drugs het bij een flink percentage van de gebruikers voor nare negatieve gevolgen zorgt. Als het legaal is wordt dat nog erger omdat overmatig gebruik dan als minder erg wordt afgedaan. Klik om te vergroten... Hoeveel negatieve gevolgen tegenover positieve? Je hebt wel een bijzonder eenzijdige mening voor een objectieve student. sensitive zei: Typisch wel dat vooral drugsgebruikers voor drugslegalisering zijn. Klik om te vergroten... Nee, logisch. Klik om te vergroten... Je komt met leuke drogredenen, maar geloof mij nou maar dat Nederland drugs legaliseren absoluut niet kan maken tegenover Europa. Het heeft niks te maken met het type mensen dat in de politiek zit overigens. Dat was een beetje buiten de discussie. Als de teelt van cocaïne in Nederland moet worden gehouden moeten er vele vierkante kilometers grond beschikbaar worden gesteld die ook nog eens moeten worden bewaakt en verwarmd en belicht. Dat PMK en BMK (grondstoffen voor div. amfetaminen) legaal kunnen worden geïmporteerd is overigens onzin. Het wordt door de FIOD en de laatste tijd ook door China extreem goed gecontroleerd. Het gebruik zal overigens juist niet bij pubertjes en depressieve mensen stijgen, maar juist bij mensen die wel mee willen werken aan de maatschappij zal de interesse toenemen als drugs onderdeel zijn van de maatschappij. Drugs kunnen voordelen hebben, maar welk deel van de bevolking denkt daar nou over na? Wie vindt een leuke ervaring nou de risico op een verwoest leven (wat er wel degelijk is) waard? Het gebruik van een pilletje (wat jij risicoloos noemt) geeft 50% meer kans op een depressie. Mensen maken die overweging trouwens ook niet. Kijk naar hoe veel mensen er roken. Zo'n zinloze bezigheid, kost 7 jaar van je leven. Jij bent er ook zo één. Jij wilt je gebruik goed praten en ziet de risico's als ver van je bed. "Een lijntje of een pilletje kan geen kwaad." NONSENS! En ik trek helemaal geen snelle conclusies, ik voorspel gewoon wat er gaat gebeuren. En voor als je het wilt weten: Ik studeer Ruimtelijke Wetenschappen aan de UvA en ben overgegaan op het onderwerp drugsproblematiek. Voor verdere vragen over hoogleraren inhoud van de studie etc. mag je me een bericht sturen als je me niet gelooft. Ik hoop dat jullie meer leren kijken naar de samenleving in plaats van naar het individu. Of juist niet, ik vind die plannetjes wel komisch. Hoe doe je trouwens meerdere quotes in 1 bericht?"
"brainwashed zei: niet afg weekend maar 1tje ervoor 6systems ofso in oud gekkenhuis ECHTE LIEFDE TOCH crazytimee Klik om te vergroten... Amesfoort toch? Was mega groot inderdaad! Het ging ook gewoon een paar dagen door. Daarvoor nog in een mega pand in Zeist geweest, was ook superchill."
"Onbetrouwbaar. Iedereen kan zoiets verzinnen."