Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Nee ik doe het omdat ik zonder onrustig word. Ik krijg ze idd niet vd dokter. Ik heb last van angstklachten en mn gebruik is er eigenlijk langzaam ingeslopen. Ik weet dat t niet goed is om elje dag een benzo te slikken. Ik kan gewoon niet meer zonder. Maarja het zij zo en eigenlijk wil ik nu nog niet afbouwen. Het komt nog wel."
"Hallo ik slik nu al bijna 3 jaar verschillende soorten benzo s. De middelen die ik slikte zijn xanax flurazepam flunitrazepam de benzo s die ik nu nog neem zijn oxazepam 50 mg, valium 10 mg en temazepam 20mg en nitrazepam 5mg. Voor het slapen gaan neem ik een halfje valium en een halfuurtje later een halve nitrazepam. Als ik sochtends opsta weer een halfje valium. Dat doe ik op ma di en wo. Alleen op wo avond neem ik 100mg seroquel. Donderdag neem ik sochtends een hele oxa 50mg. En s avonds een hele nitrazepam. Dit gaat zo door tot zondag. Alleen als ik speed heb genomen neem ik een sterkere benzo. Mijn vraag is nu; ben ik verslaafd?? Ik vind dit nog wel redelijke hoeveelheden maar wat denken jullie erover? Graag tips adviezrn en meningen zijn van harte welkom! Gr"
"Niemand een antwoord hierop?"
"Ik slik 1x id 2 wk speed. Soms ook wel eens 1x pw. Ik slik ook antipsychotica op voorscrift van mijn psychiater. Als ik speed neem gebruik ik die dag geen antipsychotica denk dat die combi niet zo goed is. Ik neem de dag na speed wel enkele benzos meer omdat ik die gespannenheid niet kan vetdragen als ik speed neem dan blijf ik als het uitgewerkt is met een opgefokt gevoel zitten en dat is echt een klotegevoel vandaar. Ik probeer ook af te bouwen met speed maar het geeft me zo n euforie. Dus gebruik ik benzos om al mn negatieve gevoelens te onderdrukken. Ik weet dat het niet goed is wat ik doe maar ben van veel middelen inmiddels afhankelijl geraakt. Hoe meer je gaat slikken hoe meer je nodig hebt en denk werkelijk dat ik niet meer buiten benzo s kan..."
"Dat antipsychotica en speed lijnrecht tegen elkaar werken wist ik. Het is zo dat als ik uppers neem en het raakt uitgewerkt er altijd meerdere benzos tegen aan gooi. Willem ik weet heel goed waar ik mee bezig ben en weet dat het slecht voor me is wat ik doe. In een ander topic heb ik al verteld dat ik geen goede ervaring heb met de verslavingszorg. Ik ben nu bang om die stap te zetten en olang ik nog redelijk functioneer wil ik dat zo houden. Er zijn periodes in het verleden grweest dat ik hele dagen mn bed niet meer uit kwam. Gelukkig ben ik daar nu ren beetje overheen. En zolang ik nog tot alles in staat ben ih dagelijks leven heb ik geen last van mn drugsgebruik/misbruik. Het is misgegaan toen ik werkeloos werd. Iedereen zal die situatie wel herkennen denk ik. Ik viel in een gat en was op zo naar iets nieuws/spannend s inn even. Dat werden dus helaas de drugs. Maar om even bij t onderwerp te blijven. De benzo verslaving is mijn meest heftige en langdurige verslaving. Het lijkt zo n onschuldig middeltje maar dat is het absoluut niet!"
"Ik kreeg eerst dormicum op recept van mijn psychiater. Ik kreeg er 15 per mnd dus om de dag 1. Helaas werd dat al snel meer en werd ik afhankelijk. Ik begon smoezen te verzinnen dat ik een doosje was verloren onderweg en zo schreef de psych meer dormicum voor. Ik had er nu voor een mnd 45 stuks. Toen de psychiater erachter kwam dat ik loog is ze gelijk gestopt met voorschrijven v dormicum. Het was trouwens 7,5 mg. Toen ben ik een beetje op inet gaan rondkijken en zag dat het heel makkelijk is om aan benzo s te komen. Dus krijg ze nu niet meer op recept nee. Heb gelukkig geen schulden door mn gebruik. Ik heb 5 jaar id schuldsanering gezeten en daar heb ik wel van geleerd. Als ik een x geen geld heb voor benzos dan maar de ontwenningsverschijnselen voor lief nemen. Ik zorg nu dus ook dat ik een voorraadje heb. Maar soms gaat dat voorraadje te snel op. Maar ja hoop dat ik niet meer ga slikken dan nu...."
"Hoi willem het is zo dat ik alles een keer wil uitproberen dus met de drugs ook zovrel mogelojk verschillende middelen. Ik ben altijd heel erg geinteresseerd geweest in geneesmiddelen en drugs. Daarbij is het een beetje mn tweede pubertijd. Heb een nare jeugd gehad met verkrachting en misbruik. Denk dat ik dat nooit goed heb kunnen verwerken. Ik cijfer mezelf weg omwille van anderen. Met drugs voel ik tenminste nog een beetje levensvreugde ook al is t kunstmatig. Als ik clean ben of zou zijn komt de realiteit veel te hard en te heftig op me af. Ik hoop dat je mijn kant vh verhaal ook een beetje begrijpt..."
"Hallo allemaal ik ben een tijdje offline geweest onder een andere naam ben ik er weer. Ik slik sporadisch meth ong 1 keer id week. Ik ben nooit met heroine of morfine e d in aanraking geweest. Wel gebruik ik af en toe speed xtc en tramadol en efedrine. Nu wilde ik weten of er nog meer mensen methadon gebruiken puur recreatief. By the way ik slik 20 tot 30 mg per keer. Dus wat ik eigenlijk wil weten is of er mensen zijn die meth gebruiken zonder dat ze er afhankelij k van zijn. Greetz saabje"
"Hallo bedankt voor jullie reacties. Ik weet wel waar ik over praat. Ik heb namelijk niet altijd 1x id week methadon geslikt. Heb periodes gehad dat ik het bijna elke dag slikte maar daar ben ik nu vanaf. Ik ben toen 2 wk ziek geweest waarna ik een hele tijd niet naar het middel gegrepen heb. Tot een half jaar geleden ben il weer 1 x id week gaan gebruiken. De meerwaarde van methadon is, ook bij lage dosering dat al mn zorgen verdwijnen en dat ik eindelijk rust heb in mn hoofd. Ik vind het gewoon een lekker middel en soms sla ik ook wel een week over maar dan grijp ik dus naar de speed of xtc.... Ook niet t slimste om te doen i know maar mn leven gaat nu even moeizaam en heb de drugs gewoon af en toe nodig! Liefs saabje"
"Hoi willem het is niet dat ik niet ziek word vd methadon maar soms heb ik het gewoon niet in hius en dan pak ik een ander middel. Speed of xtc of tramadol met een paar benzo s. Dusmisschien heb ik het niet ziek worden vervangen door andere drugs? Ik ben denk ik ook niet lichamelijk verslaafd nog aan meth. Ik gebruik elke week iets anders en raak zo niet verslaafd aan specifiek methadonn. Ik heb me in die 2 weken nog nooit zo ziek gevoeld maar ben dan ook cold turky gestopt met alles behalve nog een benzo op een dag. Dus eigenlijk moest ik afkicken van meerdere middelen. Denk dat t zo ong werkt? Of heb ik ongelijk. Saabje"