Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"bart_aap zei: Die 100uur was figuurlijk bedoeld😅 het voelde gewoon alsof het lang duurde ma t duurde in werkelijkheid 1,5uur Klik om te vergroten... Je kan wel echt para worden van cannabis, maar dat gaat idd weer over als het wat uitgewerkt is. Echt flippen, ineens het tegenoversgestelde van relaxed voelen. Door stress. Maar dat trekt na een paar uur weer bij. De omgeving kan dan beter even weg gaan. Bij "bad trip", moet je meer aan tripmiddelen denken, zoals Lsd, paddo's etc etc. Of door een overdosis amfetamines. Maar je slecht voelen door wiet, een aantal uur. Is voor velen de reden om te stoppen met blowen, trouwens. Het is een soort angstaanval. Maar een bad trip, gaat echt veel en veel verder. Als je zo angstig wordt door blowen dat je gaat flippen, dan speelt er wel iets stressvols op dat moment hoor."
"De Dunne zei: Ik heb niet eens trek in alcohol (bier in mijn geval) tijdens xtc. Het smaakt gewoon niet. Wel geprobeerd hoor maar bah, weg gekieperd… Klik om te vergroten... Mindless zei: Nee ook nooit begrepen waarom mensen die verfijnde high van mdma zouden combineren met iets lomps als alcohol. Zo vaag en niet-nuchter mogelijk worden is het enige dat ik me kan bedenken. Ik heb het niet geprobeerd, maar zoveel ervaring met beide dat ik toch wel meen te kunnen zeggen dat het een slechte combinatie is. Klik om te vergroten... Het gekke van XTC was, dat ik alleen maar zin kreeg in gezonde dingen. Iets als vers fruit, is opeens wel 100 keer zo lekker."
"Mindless zei: Weinig voedzaam, hoge glycemische index, met name wit brood en ik geloof nog meer waar ik nu even niet op kom. Volkorenbrood is dan nog het beste ja, al zijn er veel betere alternatieven voor goede voeding. Ik denk dat eens brood eten niet zoveel kwaad kan, maar we eten het zo vaak en zoveel ervan. Klik om te vergroten... Ik heb een glutenintolerantie gehad, een poliep die een prikkelbare darm met een glutenintoleratie veroorzaakte. 10 jaar glutenvrij gegeten. En het zit in ongeveer 80% van wat er in de supermarkt te koop is. Tarwe als bindmiddel zit zelfs in waterijs. En dan eten we ook nog eens het liefst de hele dag brood. Ja we krijgen een overdosis tarwe binnen met extra gluten en zo min mogelijk vezels. En het is zo ongelovelijk moeilijk om dat te veranderen. Het eetpatroon waar we hier mee opgroeien, is bijna een tarwe dieet."
"De Dunne zei: Het zal pp verschillen maar ik doe het echt goed op brood. Alleen overdag. Ochtends Brinta en avonds gewoon warme prak! Klik om te vergroten... Na mijn poliep operatie, waren de klachten weg. En kon ik weer brood en pasta eten, van de granen met gluten. En sindsdien, eet ik dus weer heel veel brood en pasta. Het is lekker, goedkoop en makkelijk. En gewoon simpelweg lekker. Vers goed brood, is lekker. Je weet pas wat je mist, als het echt niet meer kan."
"Dirkjan zei: Ik kan de Waldkorn volkoren original van de Albert Heijn goed aanraden. 2,39 voor een heel brood, dat is wat duur maar je krijgt er zoveel meer energie van dan dat witte kauwgom brood dat als een soort lijmbal in je maag word gekieperd. Klik om te vergroten... Soms kan je maar beter wat meer geld uitgeven. Dit is 1 van die momenten. Goed brood is het waard. En de appie, is de laatste jaren, goed bezig hoor, op die patisserie afdeling van ze. Verse taart, koek en brood vd appie, is best een klein feestje."
"De Dunne zei: oke, voor de xtc of speed kop ff een groepsfoto met biertje in de hand… Als ik met een flesje water op de foto sta en strakkere glimlach ziet iedereen dat je aan de drugs zit. Zo wil en (kan) ik niet online. Mijn werk zeurt nooit over alcohol, krat per dag kan maar als je zegt af en toe een gram wiet te kopen gaan ze flippen. Werk voor de overheid en wiet is officieel nog illegaal. Dus ga niet in mijn werk-dorp/kleine stad naar de shop. Wil niet gezien worden. Ook doe ik werkkleding vervangen voor normale kleding. Ik zelf vind alcohol veel gevaarlijker en slechter maar hey, wiet is echt DRUGS zeggen ze hier en als ambtenaar uit den boze… Moet je eens kijken op festibals etc, weet je hoeveel collega’s incl politie, marechaussee etc ik naar de klote vd drugs tegen kom daar. Schijnheiligen! Klik om te vergroten... Dat alcohol vele malen slechter is dan wiet, die discussie ga je niet winnen. Onze maatschappij is dronken. We zijn er nog niet aan toe. Dronken mensen die boos zijn op de drugs gebruikers. Ik zou als ervaringsdeskundige heel makkelijk aan de slag kunnen, maar dat ga ik niet doen in deze maatschappij. Deze maatschappij wil meer drinken niet minder. De laatste keer in een alcohol kliniek, hadden de medewerkers gewoon een kater."
"Dirkjan zei: Xtc light is ook gewoon kletspraat. Je hebt xtc en dat MDMA. Het is niet Coca Cola met een aspartaam versie. Klik om te vergroten... Mss, dat een hele lichte dosis paddo's ofzo, licht in de buurt komt van MDMA. Een hele lichte dosis, waardoor je heel licht gaat trippen na een paar uur. Maar in het begin best een beetje op mdma lijkt."
"De Dunne zei: En dat maakt alcohol minder slecht? Nee een grotere gewoonte. Klik om te vergroten... Nee, maar het beeld is dat je drinkt op je gezondheid. In een kliniek, leggen ze soms uit dat alcohol eigenlijk een harddrug is. Maar als je dan zegt, ohw dus jij drinkt harddrugs?! Dan ben je appels met peren aan het vergelijken. En dan is het opeens toch maar geen harddrug."
"Mindless zei: De drinkcultuur hier is echt bizar. Ben er zelf ook middenin opgegroeid in Friesland, dus dacht eerst dat het normaal was. Iedereen laveloos helemaal naar de kloten, elk weekend weer. Kwam zelf een keer zo dronken thuis dat ik niet meer aanspreekbaar was. Zat gewoon op de stoel in de woonkamer, kots uit mijn mond druipend. Pa moest me onder de douche zetten. Ouders hadden bijna het ziekenhuis gebeld. Even later kwam de trend om je met opzet in een coma te zuipen. Wat ik gek vind, is dat ouders zoals de mijne, die hele gewone nette mensen zijn, dat blijkbaar iets vonden van "ach dat hoort erbij, het is de leeftijd". Niet het coma zuipen, maar het echt flink dronken worden elk weekend wel. Ik vind dat eigenlijk verre van normaal. En het is ook lompe tijdsbesteding. Zelfs op het vlak van drugs zelf kun je veel gezondere, veiligere en ook leukere dingen doen. Maar dat is gewoon de cultuur niet. Maar stel je nou eens voor dat drank niet bestond en dat er een nieuwe drug uit werd gevonden in pilvorm bijvoorbeeld, waar je zo wasted van werd als laat ik zeggen... 15 biertjes. Dat je daar net zo ongecoördineerd van werd, draaierig, agressief, lallend, kotsend en omvallend op straat... Iedereen zou dan denken, mijn god wat voor vreselijke drug is dat!? Al dat is wat alcohol doet, maar het is maar drank dus het is oké. Klik om te vergroten... Zeker ook bij de oudere generaties, was en is drinken, normaal. Mijn opa werd 94, met een fles, niet minder, jenever per dag. Ook voor mijn moeder is drinken zo normaal, dat ze me bijvoorbeeld dronken opbelde in een alcohol kliniek. Het gaat vooral bij de oudere generaties, nog steeds ongecontroleerd. En ze hebben ook klachten, maar dat geven ze niet toe."
"Dit is een red flag, denk ik. Die lange tijd, 100 uur???. Zegt mij dat je misschien psychose gevoelig bent. Zolang van het padje af zijn door cannabis, is zeker niet normaal. En waarschijnlijk weet je zelf ook wel dat je die gevoeligheid hebt. 100 uur is geen badtrip, dat zijn 4 dagen, dat is iets anders. En een bad trip van cannabis, is vooral angst. Het heet flippen. 100 uur is geen flippen, dat is een psychose dude. En ook geen bad trip. Cannabis kan volgens mij geen bad trip veroorzaken."