Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"1. Efteling 2. Bos 3. 't Gooi"
"ik: ''Mag ik de Clearasil clear van je''? vriend: '' Wat''?? ik: ''Ja leuk, geef me dat water nou maar''"
"Meestal marlboro, En als ik aan afwisseling toe ben neem ik Lucky Strike. Omdat ik nooit kan beslissing welk ik lekkerder vind. (en het pakje Lucky Strike ziet er gewoon machtig mooi uit) Vroeger vaak Camel, Cabalero, PallMall en in uiterste noodsituatie Jps (maar echt liever niet! )"
"*Ik wou dit topic eigenlijk bij [Speed] of [XTC] zetten, maar omdat ik alleen nog maar speed en xtc heb gebruikt zet ik dit bij [Drugs] omdat ik niet weet hoeveel andere soorten drugs er zijn met deze bijwerkingen* Hoewel de effecten van speed en xtc niet echt overeenkomen bij mij, vind ik de kater van deze drugs wel erg op elkaar lijken. Dit topic gaat vooral over ''hallucinaties''. Wanneer hallucinaties optreden weet je zeker dat er 'iets' aan de hand is. Hallucinaties zijn een signaal die je hersens geven dat er iets niet pluis is. En gelukkig geven je hersens dat signaal! Want je zou lekker doorgaan met slikken en snuiven als je lichaam je geen teken zou geven dat het genoeg geweest is. Dat kan (naar mijn weten) komen door slaapgebrek en/of drugs. En hoe bijzonder is het, dat deze twee onderwerpen zoveel met elkaar te maken hebben. Eigenlijk is het niet bijzonder, maar aan de andere kant juist weer wel. Ons lichaam zit namelijk zo logisch in elkaar. Daar moet je respect voor hebben. Je kan hallucineren als vervelend ervaren, of juist als iets interressants. Maar vaak begint het leuk, en eindigt het vervelend. En dat heeft alles te maken met je humeur, want wanneer jij je goed voelt zul je ook geen vervelende hallucinaties krijgen, maar wanneer jij je NAAR voelt zul je die wel krijgen. Je hersens kunnen het allemaal niet meer verwerken. Maar als je dat niet beseft, dan lijkt het wel alsof 'iets' je wat duidelijk wil maken. Dat gevoel had ik tenminste toen ik voor de eerste keren drugs gebruikte. Maar al snel kom je erachter dat je jezelf gewoon aan het slopen bent. Als je de volgende ochtend in de spiegel kijkt bijvoorbeeld (en je ziet er al niet zo schattig uit), dan komen die hallucinaties vanzelf als je maar lang genoeg kijkt. Om het allenmaal even wat erger te laten lijken! Maar het zijn je eigen gedachten die dat laten zien. Het is puur waar je bang voor bent en wat je juist 'niet' wilt zien. En daarom ga je zo lang kijken, jouw ideeen maken het veel erger dan het is. Brillen op de gezichten van mensen, Gewoon de schaduw in iemands gezicht natuurlijk! Maar die schaduw lijkt eigenlijk ook wel weer op een bril, tenminste als je maar genoeg fantasie (of drugs) hebt. Eigenlijk kun je het zo gek niet bedenken. En ik vind het erg interressant, Als je maar lang genoeg wakker bent, of de juiste middelen hebt gebruikt, kun je alles zien wat je maar wilt zien. Stripfiguren in de wolken bijvoorbeeld; En als je maar lang genoeg kijkt en fantaseert gaan die figuurtjes vanzelf bewegen. ...Nou als je zoiets voor het eerst meemaakt weet je niet wat je overkomt natuurlijk. Je kan hele bijzondere dingen meemaken, spirituele dingen zelfs. Op dat moment weet je zeker dat het een teken was. Maar eigenlijk was het gewoon een teken van de hersens. Het 'teken' dat jij (bewust of onbewust) wilde zien op dat moment. Maar dat soort dingen kunnen wel een enorme impact hebben naar mijn weten. Alleen wat er zo lullig aan is, is dat je de volgende dag nog niet helemaal verlost bent van die hallucinaties. Je voelt je wel down, lusteloos en leveloos. Maar je hersens geven je nog steeds dat teken dat er 'iets' mis is. En in dat geval is het slapeloosheid i.c.m de schade die je hebt aangericht met de drugs. Ja wie z'n billen brandt moet op de blaren zitten. Dat zeg ik ook altijd tegen mezelf voordat ik iets snuif of slik, maar op dat moment beleef ik alles op een heel andere manier. Want je weet niet hoe het gaat lopen. Als je eenmaal onder invloed bent sta eigenlijk niet in voor wat je doet. En je kan me ongelijk geven... Maar iedereen kent dat gevoel wel de volgende dag; Als je onder invloed bent kun je de mooiste momenten beleven, en op dat moment lijkt het zo belangrijk. Maar de volgende dag vraag je je echt af wat er in godsnaam met je aan die hand was op dat moment. Het is suddenly helemaal niet meer belangrijk. Wat jammer eigenlijk! En waarom is dat? Ja omdat je genotssysteempje op re-loading staat natuurlijk! Dat snap je zelf ook wel op dat moment. Maar leuk is het niet xD Nou je raadt het al, Ik zit in een dipje haha! Maar het is niet ernstig gelukkig. Ik kan nog om mezelf lachen. En ik verveel me een beetje. zo grappig als ik een drugskater heb, dan 'mis' ik gewoon iets. Anders dan bij drank. Je 'mist' iets maar je kan niet zeggen wat het precies is. Nouja, het maakt ook niet uit. Vanavond slaap ik in ieder geval heerlijk, dat weet ik zeker. (Om misverstanden te voorkomen: Er zullen vast mensen zijn die er anders tegen aan kijken. Door bijvoorbeeld hullucinogene middelen die zij wel eens gebruiken. Lees bovenstaande tekst nog eens voordat je vaag gaat doen!) Iedereen is vrij om zijn mening te geven! Ik ben erg verveeld nu (en ik HAAT zondagen, met of zonder kater!) Verder hou ik nog steeds van iedereen, Zelfs zonder dopamine/serotine/adrenaline of whatever!! xD En waarom ik de titel 'De spiegel' heb genoemd weet ik eigenlijk ook niet... Dat was m'n inspiratie waarschijnlijk~!"
"Oom Klaas zei: Maar hallucinaties hoeven geen teken te zijn dat er iets niet pluis is. Klik om te vergroten... Iedereen verbeeld zich wel eens iets... Maar dingen zien/horen/voelen/ruiken die er niet zijn lijkt me een teken dat er iets niet pluis is. Maargoed ligt toe? BTW, ik herrinner me plots dat ik gister avond echt helemaal gek aan het worden was. Ik was echt gesloopt, en zag ze al aardig vliegen. Toen ik op m'n handen keek zag ik beestjes over mijn vingers lopen (deed me denken aan de lange termijn effecten over speed die je vaak op internet leest *beestjes op/onder huid) Ik wist dat het niet echt was dus ik maakte me niet zo druk. Maar als ik me erop ging concentreren kon ik ze zelfs voelen. En het kon zelfs zo erg worden dat ze over mijn hoofd liepen en in m'n nek. Ook dat heb ik nooit meegemaakt. Zo bedoel ik maar, hallucineren kan heel vervelend zijn. Als je niks wilt zien kun je je ogen dicht doen. Maar je gevoel schakel je niet 123 uit."
"Beanhead zei: Oom Klaas zei: Op salvia heb ik toch echt dingen gevoeld die een mens zelfs niet zou kunnen voelen, en opzich vond ik niet dat er toen iets niet pluis was. Of doelde je op de hallucinaties na pep en xtc alleen? En dingen als beestjes enzo zijn wel een teken dat er iets niet pluis is, paranoïde door slaaptekort waarschijnlijk :P Klik om te vergroten... Ik hà à t paranoia. Klik om te vergroten... Ja dat bedoel ik, ik heb nooit salvia gebruikt. Dus ik snap jij misschien andere ervaringen hebt bij hallucinaties. Maar ik bedoel inderdaad de hallucinaties na pep en xtc. Die hoeven trouwens niet altijd met paranoia of slaaptekort te maken te hebben. Want ik heb onder invloed van xtc echt de meest buitengewone en meest bijzondere dingen gezien die ik echt nooit had willen missen. Helaas zijn er ook heel veel hallucinaties die ik liever WEL gemist had En dat komt inderdaad duidelijk en alleen door slaaptekort"
"Een serieus topic. Wie van jullie heeft gemerkt dat hij/zij in een vicieuze spiraal terecht is gekomen omdat hij/zij een periode in zijn/haar leven te veel drugs heeft gebruikt? Ik heb maanden lang veel blauwe mitsu's achter over gegooid. Ik was me er elke keer van bewust dat ik me zwaar klote ging voelen na gebruik. Toch deed ik het keer op keer weer. Totdat ik er echt klaar mee was. Ik gebruikte xtc vaak in combinatie met wiet, omdat ik dat zo vaak deed heeft cannabis een totaal andere werking gekregen bij mij. Elke keer al wilde ik gaan blowen, kreeg ik een nerveus gevoel. Ik ging zweten en werd bleek. Ik heb er toen wat over opgezocht en het bleek inderdaad door de mdma te komen. Drugsinfoteam informeerde mij om een paar maanden te stoppen met blowen, grappig genoeg ben ik nu al 9 maanden gestopt . Echt geen haaltje niks. Maar harddrugs ben ik nog steeds niet vies van moet ik zeggen. Ik gebruik niet vaak, maar wel altijd met een vaste regelmaat (1 keer per anderhalve maand). Daardoor heb ik het gevoel verslaafd te zijn aan drugs opzich. En dat is ook zo denk ik. Een maand lang voel ik me prima, dan krijg ik langzaam maar zeker 'trek' in iets. Maakt niet uit of het nou xtc speed of coke is. En dan voor ik het weet heb ik die dealer gebeld en heb ik het zakje in m'n handen. Ik zeg tegen mezelf dat het recreatief gebruik is, en tot op zekere hoogte is dat toch ook zo? Ik vind 1 keer in de 7/8 weken drugs gebruiken toch niet zo schokkend. Maar wat ik juist schokkend vind is dat ik bang ben controle te verliezen. Want ik kan wel trots zijn op mezelf dat ik ben gestopt met blowen, maar erop vooruitgegaan ben ik toch ook weer niet. Het lijkt wel alsof ik mezelf elke keer weer voor de gek hou als ik die dealer bel. Alsof ik mijn verstand gewoon op nul zet en denk; A joh gaan met die banaan, je komt er toch wel weer boven op. Is er iemand die net zoiets heeft meegemaakt en kan diegene mij mischien advies en tips geven hoe ik met dat zin-in-iets-gevoel om kan gaan? M'n situatie is nog niet extreem maar ik wil dat ook zo houden, en ik weet zeker dat als ik zo doorga, dat dit een hardnekkige verslaving wordt wat ten koste gaat van mijn school en leven. Ik heb de telefoon nummers van mijn dealers iig al verwijderd, maar dat heb ik al eens eerder gedaan en gek genoeg stonden de nummers gewoon weer in mijn telefoon. In elk geval alvast bedankt,"
"ilyas zei: Het lijkt wel alsof ik mezelf elke keer weer voor de gek hou als ik die dealer bel. Alsof ik mijn verstand gewoon op nul zet en denk; A joh gaan met die banaan, je komt er toch wel weer boven op. Klik om te vergroten... Met dat probleem zat ik ook. Nu gebeurt het nog wel eens, maar al veel minder als vroeger. Het is zo'n beetje vanzelf gestopt. Veel nadenken, dat is wat ik doe. En vanaf het moment dat ik het echt besef, dat ik verkeerd bezig ben, verandert mijn slechte eigenschap stukje bij beetje naar iets goeds. Klik om te vergroten... Ja het gaat bij mij ook een beetje met pieken en dalen. Ik heb anderhalve maand gezegt. Maar soms ben ik langer dan twee maanden clean, omdat ik bijvoorbeeld veel moet werken en ook naar school moet. Ik ben wel eens een dagje vrij maar dan ga ik geen dealer bellen als ik de volgende dag weer verplichtingen heb. Maar wat ook wel eens gebeurd is dat ik mezelf ziekmeld voor school om te gaan gebruiken... Ik heb dan echt zo'n schijt-aan-alles gevoel en dat is best kut. Ik ga er wel vanuit dat dit probleem vanzelf opgelost wordt want ik ben gewoon echt niet het type dat zichzelf verslaafd ziet worden aan die bende. En toch is het zo'n simpele en onnozele tijdelijke exit of daily life *zucht* Al had ik nou iets om voor te leven, een relatie bijvoorbeeld, dan zou ik ook niet de hele tijd met m'n kop bij die drugs zitten. Ik moet gewoon altijd wat (leuks) te doen hebben, en helaas zit het leven zo niet in elkaar. @Alcoholist You're welcome En je bent gestopt met blowen neem ik aan? Want die paniekaanvallen zijn niet chill he Ik zit er soms aan te denken om weer eens een jointje te halen, maar waarom zou ik? Of ik raak er weer aan verslaafd, of ik ga me kut voelen lol"
"Als ik terug denk aan de tijd dat ik elke 2 weken xtc slikte... ... dan kom ik uit bij een zwart gat. Ik vind het er altijd op lijken dat zodra ik xtc slik, de weken daarvoor gewoon worden weggeveegd. Denk eens na, voordat je xtc slikte en wiet rookte, had je toen ook al last van een slecht geheugen? Vooral wiet en xtc in combinatie laat jouw veel vergeten Maar dit zijn allemaal mijn ervaringen, je komt er vanzelf achter of het blijvend is of niet. Door er mee door te gaan maak je wel veel kapot. En het lulligste van alles is nog wel, dat je na een tijdje nog maar vrij weinig voelt van je pilletje. Dan denk je; 'Had ik nou maar gewoon voorzichtig gebruikt, Nu heb ik parkinson-achtige aandoeningen, ik ben depressief en lelijk'! peace"
"Parken zijn chill idd. Hier hebben we een groot park langs het markermeer waar je ook kampvuurtjes mag bouwen, dat is echt mooi"