"Re: detox en reactie op instorten na gebruik cocaine
Reactie op opname
Bedankt voor het advies
Als ik ooit weer opgenomen moet worden, wat ik niet wil, maar wat ze nog steeds adviseren omdat ik de vorige behandeling niet heb afgemaakt, dan geef ik van te voren inderdaad beter aan wat ik ervan verwacht en hoe ik zelf reageer, dat weet ik nu in ieder geval, je gaat er onwetend naartoe en weet zelf natuurlijk ook niet hoe je gaat reageren als je afkickt
Je bent heel onwetend de eerste keer, en ik had er teveel van verwacht en liet het allemaal maar over me heen komen
Als je er naartoe gaat ben je al heel beroerd en ik kruip dan het liefste ergens weg totdat ik me beter voel
Andere mensen worden juist heel agressief
In elk geval moet je het allemaal zelf doen en heel gemotiveerd zijn, anders lukt het echt niet
De begeleiding vind ik nog steeds zwaar onder peil, onderling hield je elkaar in de gaten, belachelijk toch, je bent allemaal patient
Ze hameren ook zo door over verslavingen, alles wat je doet of neemt, leggen ze daar een link mee als ze dat stempel eenmaal op je geplakt hebben
Alles volgens de vaste regeltjes ook al gaat dat nergens over
Eten volgens vaste tijden,oke regels die zijn zeker nodig, maar o wee wie het waagt om s'avonds nog wat te eten te nemen, ik heb mensen kwaad naar huis zien gaan omdat ze honger hadden en betrapt werden met een boterham, en daarvoor op hun donder kregen
Mensen voelen zich al beroerd, en door dat soort dingen lopen mensen juist weg, dat gaat toch ook helemaal nergens over
Verder zaten mensen soms de hele dag op hun kamer en er werd er niet naar ze omgekeken, onderling zei je, he waar is die persoon? dat gaat niet goed, en doen moest je gaan zoeken of iemand van het verplegend personeel eens naar iemand om kon kijken.
Er zijn ook programma's waar je naar toe moet en die zijn leuk en goed, maar ze zouden beter moeten letten op de mensen die op hun kamer blijven zitten
In elk geval vind ik de detox niet goed voor mensen die echt goede begeleiding nodig hebben, het is meer van hier is een bed en eten en je kunt niet bij je medicatie komen,maar als je echt heel erg ziek wordt mag je hopen dat je nog energie hebt om zelf aan de bel te trekken, en als je zelfs daar te beroerd voor bent vind ik het een onverantwoordelijke instelling.
Klinkt wel negatief allemaal als ik dat zo terug lees,het is niet helemaal negatief bedoeld,er liep ook best lief personeel rond, maar als ik aan een kliniek denk, dan verwacht ik een soort ziekenhuis, waar gewoon een arts rondloopt die elke dag even bij de mensen langs gaat, en niet een instelling waar je eigenlijk elkaar grotendeels opvangt, waarschijnlijk verwachtte ik er teveel van in elk geval
Ik had gelezen dat de detox een veilige en makkelijke manier was om van je verslaving af te komen, makkelijk is het zeker niet.Het grootste deel betreft ook mensen met een alcoholverslaving, daar zijn ze goed in om die te behandelen, die heb ik opgeknapt naar huis zien gaan,dat lijkt ook wel de grootste doelgroep te zijn daar, de voorlichtingsbijeenkomsten gaan allemaal voor 90% over alcohol, ik dacht in elk geval bij de bijeenkomsten, wat doe ik hier, de ene verslaving is toch de andere niet
Verder zou ik tegen Golden Girl willen zeggen, blijf bij je heroinevriend vandaan
Als je zelf clean bent, dan moet je lekker verder met je eigen leven, zeker met twee kleine kinderen, je hebt genoeg geduld gehad met hem
Het is ook verleidelijk om met verslaafde mensen om te willen blijven gaan voor je vriend, omdat je dan begrip voelt, maar als je er vanaf wilt, dan moet je dat juist niet doen, elkaar naar beneden halen is dan veel makkelijker
Daar wordt in de detox op gehamerd, en dat is best moeilijk, want je maakt snel contact onderling in een soorgelijke situatie, maar een hoop mensen vallen weer terug en je moet juist uit dat wereldje willen stappen
Dat soort dingen vind ik wel goed daar, dat ze je daarvoor waarschuwen en er zijn leuke voorlichtingsbijeenkomsten waarin uitgelegd wordt wat een verslaving met je doet, en je wordt wat dat betreft wel wakker geschud"