#1
hij zit in hoofddorp bij de brijder gemeente haarlemmermeer.
babalonia zei:Hoi....
Ik heb je verhaal gelezen. Allereerst zou ik willen zeggen.... stop met hem te willen helpen.
Hij is nu opgenomen, en nu moet hij het zelf gaan doen/willen. Het is aan hem, en MOET het zelfs zonder jouw hulp gaan doen. Ik lees daarna een negatief verhaal over de Brijder, maar ik ben er juist erg over te spreken. Mijn partner zit nu intern, zijn 5e week en ik vind de begeleiding juist erg goed.... Ik zou gepaste afstand nemen en naar hem luisteren, maar je kunt eigenlijk niets doen. Hij is daar in goede handen en vind hij dat zelf niet, dan is dat aan hem om een andere passende mogelijkheid te zoeken voor hulp. Als hij zegt dat hij wil stoppen, wil hij ook verder zoeken, je kunt hem bijstaan, maar echt niet helpen. Help liever jezelf, want ik kan het weten, het kost allemaal zoveel tijd die je beter in jezelf kunt gaan besteden. Geneest hij? Prima, dan komt hij het maar bewijzen ... toch?! Je gaat anders zelf onderdoor aan ZIJN keuzes verslaafd te blijven en ik kan me niet voorstellen dat dat wilt. Heel veel sterkte en houd vol, je bent een puur iemand waard, en hij is zichzelf waard, maar daar moet hij eerst geloof in hebben. Keep us posted!!!
goldengirl zei:mijn vriend is al 10 jaar verslaafd aan cocaine, dit rookt hij met een pijpje.
de afgelopen 2 weken heeft hij gerookt. afgelopen maandag is hij opgenomen in de brijder voor detox.
ik ben samen met hem al 9 maanden bezig om hulp te krijgen maar hij wordt aan alle kanten afgewezen. ook heeft hij adhd maar krijgt geen medicatie hiervoor waarom weet ik niet.
nu heb ik te horen gekregen dat hij is ingestort. wat moet ik me daarbij voorstellen??? en hoe kan ik hem zo goed mogelijk bijstaan met dit gevecht?? hij wilt er van af maar het lukt maar niet.
ook kan hij slecht tegen stress, zodra er maar iets kleins gebeurd grijpt hij naar cocaine.
alle tips zijn welkom, ik weet het zelf niet meer.
gr goldengirl
pammetje2912 zei:Ik heb me daar gek zitten hallucineren en ging in paniek naar de nachtverpleegkunde,als je dat zo mag noemen, ze zitten daar in een hok onderuitgezakt prive te bellen (sommige) en doen niks, ga maar weer lekker naar je bed,ja dat kan ik thuis ook, vind dit meer dan schandalig, je wordt opgenomen omdat hallucineren gevaarlijk zou zijn, en als het gebeurt, doen ze helemaal niks, vandaar dat ik eerder naar huis ben gegaan, was niet vol te houden zo en dacht, dit gaat niet goed

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."