Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsinstorten na gebruik cocaine

instorten na gebruik cocaine

14 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
g
goldengirlLid
01-01-2024, 00:00
#1
hij zit in hoofddorp bij de brijder gemeente haarlemmermeer.
g
goldengirlLid
01-01-2024, 00:00
#2
ik heb besloten om afstand te nemen van mijn vriend, lijkt mij de beste keus zodat hij misschien gaat inzien dat hij echt hulp nodig heeft. ik kan het niet meer opbrengen om er energie in te steken.
na een dag werd hij bij de brijder al weggestuurd omdat hij ruzie kreeg met een ander client. dus dat schiet niet op.
nu moet ik in eerste plaats aan mezelf denken en aan mijn 2 kleine kinderen, wij zijn meer waard dan dit alles.
als hij mij terug wilt zal hij toch echt van die cocaine af moeten blijven doet hij dat niet is hij mij voorgoed kwijt. hoop dat dat bij hem binnen komt.
hij heeft nu een relatie met iemand die verslaafd is aan alcohol maar die wilt niet stoppen hoewel ze moet stoppen. heb al gezegt dat deze relatie nooit zal gaan werken maar dat geloofd hij niet. hij kan dan lekker bezig zijn met haar te helpen ipv zichzelf. hij en zijn vriendin blijven samen in een slachtofferrol hangen, maar dat is nu hun probleem daar ga ik niet tussen zitten als niet verslaafde.
p
pammetje2912Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Re: detox en reactie op instorten na gebruik cocaine

Reactie op opname
Bedankt voor het advies
Als ik ooit weer opgenomen moet worden, wat ik niet wil, maar wat ze nog steeds adviseren omdat ik de vorige behandeling niet heb afgemaakt, dan geef ik van te voren inderdaad beter aan wat ik ervan verwacht en hoe ik zelf reageer, dat weet ik nu in ieder geval, je gaat er onwetend naartoe en weet zelf natuurlijk ook niet hoe je gaat reageren als je afkickt

Je bent heel onwetend de eerste keer, en ik had er teveel van verwacht en liet het allemaal maar over me heen komen
Als je er naartoe gaat ben je al heel beroerd en ik kruip dan het liefste ergens weg totdat ik me beter voel
Andere mensen worden juist heel agressief
In elk geval moet je het allemaal zelf doen en heel gemotiveerd zijn, anders lukt het echt niet
De begeleiding vind ik nog steeds zwaar onder peil, onderling hield je elkaar in de gaten, belachelijk toch, je bent allemaal patient
Ze hameren ook zo door over verslavingen, alles wat je doet of neemt, leggen ze daar een link mee als ze dat stempel eenmaal op je geplakt hebben
Alles volgens de vaste regeltjes ook al gaat dat nergens over
Eten volgens vaste tijden,oke regels die zijn zeker nodig, maar o wee wie het waagt om s'avonds nog wat te eten te nemen, ik heb mensen kwaad naar huis zien gaan omdat ze honger hadden en betrapt werden met een boterham, en daarvoor op hun donder kregen
Mensen voelen zich al beroerd, en door dat soort dingen lopen mensen juist weg, dat gaat toch ook helemaal nergens over
Verder zaten mensen soms de hele dag op hun kamer en er werd er niet naar ze omgekeken, onderling zei je, he waar is die persoon? dat gaat niet goed, en doen moest je gaan zoeken of iemand van het verplegend personeel eens naar iemand om kon kijken.

Er zijn ook programma's waar je naar toe moet en die zijn leuk en goed, maar ze zouden beter moeten letten op de mensen die op hun kamer blijven zitten
In elk geval vind ik de detox niet goed voor mensen die echt goede begeleiding nodig hebben, het is meer van hier is een bed en eten en je kunt niet bij je medicatie komen,maar als je echt heel erg ziek wordt mag je hopen dat je nog energie hebt om zelf aan de bel te trekken, en als je zelfs daar te beroerd voor bent vind ik het een onverantwoordelijke instelling.
Klinkt wel negatief allemaal als ik dat zo terug lees,het is niet helemaal negatief bedoeld,er liep ook best lief personeel rond, maar als ik aan een kliniek denk, dan verwacht ik een soort ziekenhuis, waar gewoon een arts rondloopt die elke dag even bij de mensen langs gaat, en niet een instelling waar je eigenlijk elkaar grotendeels opvangt, waarschijnlijk verwachtte ik er teveel van in elk geval

Ik had gelezen dat de detox een veilige en makkelijke manier was om van je verslaving af te komen, makkelijk is het zeker niet.Het grootste deel betreft ook mensen met een alcoholverslaving, daar zijn ze goed in om die te behandelen, die heb ik opgeknapt naar huis zien gaan,dat lijkt ook wel de grootste doelgroep te zijn daar, de voorlichtingsbijeenkomsten gaan allemaal voor 90% over alcohol, ik dacht in elk geval bij de bijeenkomsten, wat doe ik hier, de ene verslaving is toch de andere niet

Verder zou ik tegen Golden Girl willen zeggen, blijf bij je heroinevriend vandaan
Als je zelf clean bent, dan moet je lekker verder met je eigen leven, zeker met twee kleine kinderen, je hebt genoeg geduld gehad met hem
Het is ook verleidelijk om met verslaafde mensen om te willen blijven gaan voor je vriend, omdat je dan begrip voelt, maar als je er vanaf wilt, dan moet je dat juist niet doen, elkaar naar beneden halen is dan veel makkelijker
Daar wordt in de detox op gehamerd, en dat is best moeilijk, want je maakt snel contact onderling in een soorgelijke situatie, maar een hoop mensen vallen weer terug en je moet juist uit dat wereldje willen stappen
Dat soort dingen vind ik wel goed daar, dat ze je daarvoor waarschuwen en er zijn leuke voorlichtingsbijeenkomsten waarin uitgelegd wordt wat een verslaving met je doet, en je wordt wat dat betreft wel wakker geschud
g
goldengirlLid
01-01-2024, 00:00
#4
babalonia zei:
Hoi....

Ik heb je verhaal gelezen. Allereerst zou ik willen zeggen.... stop met hem te willen helpen.
Hij is nu opgenomen, en nu moet hij het zelf gaan doen/willen. Het is aan hem, en MOET het zelfs zonder jouw hulp gaan doen. Ik lees daarna een negatief verhaal over de Brijder, maar ik ben er juist erg over te spreken. Mijn partner zit nu intern, zijn 5e week en ik vind de begeleiding juist erg goed.... Ik zou gepaste afstand nemen en naar hem luisteren, maar je kunt eigenlijk niets doen. Hij is daar in goede handen en vind hij dat zelf niet, dan is dat aan hem om een andere passende mogelijkheid te zoeken voor hulp. Als hij zegt dat hij wil stoppen, wil hij ook verder zoeken, je kunt hem bijstaan, maar echt niet helpen. Help liever jezelf, want ik kan het weten, het kost allemaal zoveel tijd die je beter in jezelf kunt gaan besteden. Geneest hij? Prima, dan komt hij het maar bewijzen ... toch?! Je gaat anders zelf onderdoor aan ZIJN keuzes verslaafd te blijven en ik kan me niet voorstellen dat dat wilt. Heel veel sterkte en houd vol, je bent een puur iemand waard, en hij is zichzelf waard, maar daar moet hij eerst geloof in hebben. Keep us posted!!!
Klik om te vergroten...


ik heb afgelopen zondag mijn relatie verbroken, je hebt gelijk ik moet voor mezelf en de kids kiezen hoe moeilijk ik het ook vind.
hij heeft nu een relatie met iemand die hij heeft leren kennen bij de brijder die alcohol verslaafd is dus ze kunnen elkaar kapot maken. heb hem gezegt dat als hij af gaat kicken en er voor langere tijd af is en zijn relatie die hij nu heeft uit is we het mischien opnieuw kunnen gaan proberen, maar ga niet gelijk samenwonen. hij laat inderdaad maar zien dat hij ervan af is..

gr gr goldengirl
p
pammetje2912Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Hallo Golden girl
Je hebt je relatie verbroken zeg je, en hij heeft nu een relatie met iemand anders die verslaafd is aan alcohol, maar als hij die verbreekt wil je hem weer terug???
Waarom zou je dat doen, je geeft blijkbaar nog veel om hem, teveel denk ik

Probeer hem los te laten en ga verder met je leven, hoe moeilijk dat ook voor je is
Misschien zou je zelf eens met iemand kunnen gaan praten, maatschappelijk werk ofzo
Hij heeft hulp gezocht, maar nu jij nog, iemand zonder problemen en die er voor jou is, en niet meteen naar een ander rent, dat zou toch veel beter voor jou en je kinderen zijn?
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#6
Mooi geschreven pammetje, ik kan me alleen maar bij jou aansluiten!
g
goldengirlLid
01-01-2024, 00:00
#7
ik wil jullie ff laten weten dat het met mij heel goed gaat, ik heb de juiste keuze genomen door bij hem weg te gaan.
de kids hebben er gelukkig geen problemen mee gekregen en ik zelf heb er geen traan om gelaten, wat ik eigelijk wel verwacht had. het is beter zo.
ik hoop dat iedereen die wel verslaafd is er voor gaat knokken om het te overwinnen, ik weet dat het moeilijk is maar er is meer in het leven dan drugs, alcohol ed... het leven kan zo mooi zijn zonder dit. ik kan nu eindelijk zeggen, heb geen kopzorgen meer en ben zeer gelukkig met de keuze die ik gemaakt heb.

liefs goldengirl
P
Pammetje2014Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Hoi,


Ik ben het helemaal eens met pammetje2912 ik heb daar zelfs pas nog gezeten bij Brijder Hoofddorp, en zie mensen komen die mensen die daar werken hebben totaal geen ervaringen je ziet amper een arts of begeleiders en die kamer zijn vies kort om alles in daar vies, en in de 5 dagen dat ik er zat moet eigenlijk daar 3 weken blijven die 5 dagen was een hel voor mij!

Totaal geen therapie of mensen met ervaringen daar terwijl me het in het begin wel is gezegd dat er ervarende mensen werken maar ik heb er weinig van gemerkt, als hartpatent en we hadden zo een groepsgesprek en moet wel me telefoon opnemen kreeg een telefoontje en zij al in het begin krijg telefoontjes van instanties of familie wat belangenrijk is, ze werken daar met 2 maten de ene mag gewoonweg bellen en de andere werd er uitgegooit ik als hartpatent en heb het ook aan me rug en nog andere kwalen slik dagelijks minimaal 30 pillen 12 verschillende medicatie en na die belletje werd ik er zo maar uitgegooid zonder waarschuwing moest met 6 zware tassen 2 uurtjes en 30 minuten wachten op mijn taxi Connexxion ik maak daar gebruik van wegens lichamelijke klachten en heb het aan me hart en rug kan mag max 10 kilo tillen en kan amper te lang staan laat staan te veel lopen, kort om werd er gewoonweg uitgegooid zonder reden en kreeg zelfs 10% van me eigen medicatie niet eens mee, ook werd er geen medicatie uitdraai gemaakt niks, werken daar mensen die totaal geen ervaringen hebben , kamers zitten ook geen knopje die je kan indrukken bij nood niks, werknemers zitten zoals pammetje2912 hele dag in hun hokje en je ziet ze amper alleen tijdens eten dan eten ze mee, die eten was tevens ook niet te eten, je mag ook geen etenswaren kopen zoals griesmeelpap of kaas en belg enz zogenaamd in verband met hygiëne maar die hele afdeling en kamers waren zelfs niet eens hygiënische er liepen daar muizen en ratten kort om was een gekkenhuis daar, kreeg tot 2 keer aan toe 1 medicatie niet en toen ik er om vroeg deden ze of ze het niet wisten ,heb mensen cliënten daar de eerste dagen of dag 2 al zien weg gaan!

Die mensen die daar werken ik vraag me nog steeds af hoe zij hun diploma's hebben gehaald of hebben ze die op Marktplaats gekocht!

En medewerkers hadden lak aan alles ze keken niet eens om die cliënten kregen gewoon lekker door niks te doen maandelijks gewoon hun salaris!

En op alles was zogenaamd bezuinigen en als je om een arts vraagt dan zegt men vraag die maar en die maar werd daar van het kastje naar de muur gestuurd, kwam na 2 uurtjes en 30 min wachten buiten pas laat thuis heb meer dan 14 pammentjes in genomen en 8 extra Tramadol en 1 fles Jennifer en dat noemen ze een kliniek!

Echt schandalig wat ik daar allemaal heb mee gemaakt, mensen werden daar gek draaien door of kregen verkeerde medicatie!

Voor mij nooit meer een Detox en zeker niet bij Brijder Hoofddorp je word daar als een kleuter behandeld door meiden die net stage lopen of mensen die daar werken maar ervaringen hebben ze niet, dacht ik kom afkicken maar kreeg dubbele terugval met alle gevolgen van dien!

Alles draait om geld van verzekeringen die zij ontvangen en aan cliënten denken ze niet eens zeer slechte ervaringen , wat was ik toch blij dat ik thuis was lekker in me eigen woning me eigen eten en eigen bedje!

Groetjes,

Pammetje2014
p
pammetje2912Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Hallo Golden Girl.
Ik hoop voor je dat het je vriend lukt om af te bouwen onder begeleiding en definitief te stoppen
Makkelijk zal het niet worden
Dat je instort is normaal als je moet stoppen, je lichaam vraagt nu eenmaal om die stof, en van afkicken wordt je beroerd
sterkte en wijsheid
g
goldengirlLid
01-01-2024, 00:00
#10
mijn vriend is al 10 jaar verslaafd aan cocaine, dit rookt hij met een pijpje.
de afgelopen 2 weken heeft hij gerookt. afgelopen maandag is hij opgenomen in de brijder voor detox.
ik ben samen met hem al 9 maanden bezig om hulp te krijgen maar hij wordt aan alle kanten afgewezen. ook heeft hij adhd maar krijgt geen medicatie hiervoor waarom weet ik niet.
nu heb ik te horen gekregen dat hij is ingestort. wat moet ik me daarbij voorstellen??? en hoe kan ik hem zo goed mogelijk bijstaan met dit gevecht?? hij wilt er van af maar het lukt maar niet.
ook kan hij slecht tegen stress, zodra er maar iets kleins gebeurd grijpt hij naar cocaine.
alle tips zijn welkom, ik weet het zelf niet meer.

gr goldengirl
A
ArizonaLid
01-01-2024, 00:00
#11
goldengirl zei:
mijn vriend is al 10 jaar verslaafd aan cocaine, dit rookt hij met een pijpje.
de afgelopen 2 weken heeft hij gerookt. afgelopen maandag is hij opgenomen in de brijder voor detox.
ik ben samen met hem al 9 maanden bezig om hulp te krijgen maar hij wordt aan alle kanten afgewezen. ook heeft hij adhd maar krijgt geen medicatie hiervoor waarom weet ik niet.
nu heb ik te horen gekregen dat hij is ingestort. wat moet ik me daarbij voorstellen??? en hoe kan ik hem zo goed mogelijk bijstaan met dit gevecht?? hij wilt er van af maar het lukt maar niet.
ook kan hij slecht tegen stress, zodra er maar iets kleins gebeurd grijpt hij naar cocaine.
alle tips zijn welkom, ik weet het zelf niet meer.
gr goldengirl
Klik om te vergroten...

Hoi, nou goed dat hij iig naar een detox is gegaan. Een detox is niks meer dan een plek waar je afkickt van middelen. dit doe je onder begeleiding van een arts en verpleegkundigen.

Als hij is ingestort kan dat betekenen dat hij (nu hij een aantal dagen zonder middelen is) blijkt overspannen te zijn of misschien is hij depressief, vraag aan de verpleging wat zij precies bedoelen met "is ingestort".

Kan me voorstellen dat ze niet onmiddellijk medicijnen geven tegen adhd, laat hem eerst helemaal abstinent zijn, dan kan er altijd met een arts gekeken worden wat het beste is voor hem. Zolang er nog invloeden zijn van drugs, heeft ander medicatie weinig zin.

Zorg ook dat er na de detox vervolg hulp komt. Evt opname op een behandel-afdeling of deeltijd of andere training gericht op hulp bij verslaving. Je kan hierover informatie inwinnen bij de Brijder of elders. http://www.brijder.nl/
b
babaloniaLid
01-01-2024, 00:00
#12
Hoi....

Ik heb je verhaal gelezen. Allereerst zou ik willen zeggen.... stop met hem te willen helpen.
Hij is nu opgenomen, en nu moet hij het zelf gaan doen/willen. Het is aan hem, en MOET het zelfs zonder jouw hulp gaan doen. Ik lees daarna een negatief verhaal over de Brijder, maar ik ben er juist erg over te spreken. Mijn partner zit nu intern, zijn 5e week en ik vind de begeleiding juist erg goed.... Ik zou gepaste afstand nemen en naar hem luisteren, maar je kunt eigenlijk niets doen. Hij is daar in goede handen en vind hij dat zelf niet, dan is dat aan hem om een andere passende mogelijkheid te zoeken voor hulp. Als hij zegt dat hij wil stoppen, wil hij ook verder zoeken, je kunt hem bijstaan, maar echt niet helpen. Help liever jezelf, want ik kan het weten, het kost allemaal zoveel tijd die je beter in jezelf kunt gaan besteden. Geneest hij? Prima, dan komt hij het maar bewijzen ... toch?! Je gaat anders zelf onderdoor aan ZIJN keuzes verslaafd te blijven en ik kan me niet voorstellen dat dat wilt. Heel veel sterkte en houd vol, je bent een puur iemand waard, en hij is zichzelf waard, maar daar moet hij eerst geloof in hebben. Keep us posted!!!
b
babaloniaLid
01-01-2024, 00:00
#13
p.s. ik heb het hier over Mirage (de Brijder) in DenHaag
g
goldengirlLid
01-01-2024, 00:00
#14
ik weet dat hij het zelf moet doen, voor zichzelf. ik wil hem ook alleen maar bijstaan in dit proces. zijn familie heeft hem laten vallen en hij weet dat hij over alles wat hem dwars zit met mij kan bepraten. maar als hij ingestort is wat maakt hij dan mee? dit omdat ik wil begrijpen waar hij door heen gaat. dat als hij het erover wilt hebben dat ik daar dan een beeld van in mijn hoofd heb.

gr patricia
r
r@r@Lid
01-01-2024, 00:00
#15
pammetje2912 zei:
Ik heb me daar gek zitten hallucineren en ging in paniek naar de nachtverpleegkunde,als je dat zo mag noemen, ze zitten daar in een hok onderuitgezakt prive te bellen (sommige) en doen niks, ga maar weer lekker naar je bed,ja dat kan ik thuis ook, vind dit meer dan schandalig, je wordt opgenomen omdat hallucineren gevaarlijk zou zijn, en als het gebeurt, doen ze helemaal niks, vandaar dat ik eerder naar huis ben gegaan, was niet vol te houden zo en dacht, dit gaat niet goed
Klik om te vergroten...

Hoi Pammetje,

Ik heb de Detox in Den Haag (zomer 2004) geloof ik wel 5x van binnen gezien. Voornamelijk omdat ik destijds wel moest stoppen, maar het niet wilde. Toen vond ik natuurlijk sowieso alles kut daar (lekker makkelijk excuus als je niet wil stoppen, toch? :wink: ), maar nu 6 jaar verder ben ik nog steeds niet erg over de Detox te spreken.

Mocht je er ooit weer heen moeten/willen: probeer zelf goed na te denken (vóór je gaat afkicken en zo helder mogelijk) wat jouw verwachtingen/wensen/behoeftes daar zijn, praat daarover in de intake, zodat je kan vragen in hoeverre zij daaraan tegemoet kunnen komen. En dat dan laten opschrijven in je behandelplan. Concreet: "Als ik me zus en zo ga gedragen, heb ik behoefte aan hulp in de vorm van ..., is dat mogelijk? En in hoeverre?"

Ik zie nu in dat zij inderdaad veel fouten maken in hun aanpak (die natuurlijk wel gebaseerd is op ervaring met zoveel anderen), maar dat je als afkicker zelf ook verantwoordelijkheden hebt en ook zelf moet proberen initiatief te nemen.

Bij jou kan het anders zijn allemaal, maar als ik zelf eerlijk naar mezelf kijk nu, zie ik dat bepaalde zaken juist aan mij en met name mijn houding lagen.

Suc6!

Groetjes,
R@ :wave:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."