Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDringend! Plantjes in bloei zo goed als dood !?

Dringend! Plantjes in bloei zo goed als dood !?

5 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
n
nvstonedLid
01-01-2024, 00:00
#1
Plantjes zijn zo goed als dood ?

wat heeft dit veroorzaakt ? is het overbemesting ? er zitten veel gaatjes onderaan in de pot dus verzuipen kunnen ze toch niet ?

Kan ik eventueel nog voor een reddingsactie zorgen ? wat zouden jullie doen

Help help

ze staan sinds kort in bloei er hangt amper iets aan en ze zijn al kapot grrrr


eerste keer dat ik zoiets tegenkom






grtz
n
nvstonedLid
01-01-2024, 00:00
#2
sla de fotos op dan zie je ze volledig denk ik

de bladeren zijn aan het bruin worden....mijn kweekkamertje ruikt naar afval, zoals gedroogde bladeren :(
de bladeren vallen na korte tijd af


Vorige kweek met TL verliep vlekkenloos, goede opbrengst
6x 18 w TL
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#3
Waarom gaf je meer dan de vorige ( succesvolle) kweek?

Ik denk dat het de overvoeding was, maar had het wel anders aangepakt.
Gewoon overpotten was naar mijn idee al voldoende geweest.
Zeker nu in de bloei heeft de plant z'n worteltjes nodig om voeding op te nemen en die in de bloemen te pompen.
Dat beetje voeding wat nog in de kluit zat, was al minder dan de rest, en zou niet zo heel veel kwaad meer kunnen denk ik. Pas wel op met dat doorspoelen, te nat staan vinden ze echt niet leuk!

Ik ben wel benieuwd of je ze d'r doorheen kunt trekken!
Houd ons op de hoogte!?
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#4
De rest van de bladeren ziet er niet buitengewoon slap uit.
Onder- of overbewatering zal het in mijn ogen dus niet zijn.

Als je zelf al aan overbemesting denkt, is het misschien handig om er bij te zetten welke voeding je gebruikt hebt en hoeveel en op welke grond?

Voor snelle en betere reacties als deze kun je je vraag beter op wietforum.nl stellen.
Daar kunnen ze aan de hand van die foto's wel zeggen wat er aan de hand is, denk ik.

In hoeveelste week van de bloei zit je? Het is namelijk bij sommige soorten ( de een meer dan de ander) normaal dat in de bloeitijd de plant al begint met afsterven ( om zo meer energie in de bloemvorming te kunnen stoppen).

Groeien je topjes dus nog wel, en sterft het blad langzaam af dan zou ik me niet al te veel zorgen maken.
n
nvstonedLid
01-01-2024, 00:00
#5
1 -2 weken bloei

ja aan het eind van de bloei kom ik meestal zoiets wel tegen maar dan mogen ze toch afsterven, maar nu NIET !!!

ik gebruikte Canna A & B, gewoon aarde, kan niet zeggen hoeveel, de vorige oogst ging lekker om de 4 dagen fzo gaf ik iets van die canna A & B maar echt een heel klein beetje per 1l water
Nu mja veel meer :(

Ik denk dat ze miss kunnen erdoor komen, heb de plantjes verpot, alle aarde afgeschud van de wortels, natuurlijk zijn veel wortels kapot,....heb nu veel doorgegoten met water.

Deze morgen was er niets meer kapot dan ervoor, dus misschien redden ze het wel
M
MetaalKonijnLid
01-01-2024, 00:00
#6
Houdt ons zeker op de hoogte, spannend! :beer:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."