Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Ik gebruik al 12 jaar coke en ben pas beginnen minderen toen ik terug uit een verslavingsleven me ging inzetten voor de maatschappij. Ik studeer nu aan de universiteit en gebruik een behoorlijk pak minder cocaine dan voorheen."
"Heeft hier iemand ervaring met iboga? Het schijnt een prima hulpmiddel te zijn om af te kicken?"
"Ik gebruik ongeveer een gram cocaine per weeK. Soms komen er vrienden over de vloer die me soms nog een lijntje aanbieden. Het weegt soms financieel wel op me, maar verder studeer ik hard (informatica tweede jaar). Ik hoop binnen x-aantal tijd mijn diploma te hebben en te gaan werken. Met blowen ben ik gestopt omdat ik te suf van wordt. Ben ik nu fout bezig? Wat denken jullie? Wat is normaal gebruik, en wat is misbruik? Graag jullie tips ..."
"Re: Overdosis? Psychose aanval VRAAAAAGJE?? help mij Een vriend van mij had gisteren een epileptische aanval na een te hoge dosis te hebben ingespoten met cocaine. Het kwam heel onverwachts en ik kon gelukkig het hoofd koel houden. Ik vreesde dat hij zou sterven want hij schokte over zijn hele lijf en wanneer ik met hem wou praten bleek dat hij buiten bewustzijn was. Zijn ogen draaide weg en hij verstijfde helemaal. Ik wachte even tot de aanval uitdeinde, ik had al vlug door dat het een aanval van epilepsie was, daarna heb ik zo snel mogelijk zijn hoofd vochtig gemaakt met koud water en probeerde met hem te praten. Ik heb ook de buurman erbij gehaald. Na een paar minuten kwam hij bij bewustzijn. Het eerste kwartier had hij tijdelijk geheugenverlies en herkende mij en de buurman niet. Hij wist ook niet wat er gebeurd was. Hij zweette fel. Na onderzoek op internet bleek dat hij geluk heeft gehad. Hij kon in de coma zijn gegaan of een hartaanval hebben gehad. In ieder geval wil ik niet meer dat mensen nog gebruiken in mijn woning en zeker niet spuiten. Het is te gevaarlijk en ik ben van dit voorval flink geschrokken. Zelf heb ik nooit gespoten, enkel coke gesnoven en heb er nooit fout op gereageerd. Het is bijna de enige drug waar ik goed op reageer, de meeste andere drugs gebruik ik niet meer wegens foute reacties zoals angst, paranoia, psychose. Cocainegebruik met mate leek me een lange tijd redelijk veilig te gaan tot ik een overdosis van dichtbij meemaakte. Het is vlugger gebeurt dan je denkt. Een beetje teveel nemen en je kan buiten bewustzijn gaan, een epileptische aanval krijgen of in coma vallen, of je kan sterven aan een hartfalen. Het is me een beetje te gevaarlijk geworden. Nochtans had hij net iets meer dan een halve gram coke binnen de vijftien minuten ingespoten. Het gevaar loert uit een kleine hoek. Ik raad andere cocainegebruikers dan ook ten zeerste af om te spuiten, wegens het gevaar voor overdosering. Groeten, een geschrokken gebruiker"
"Bij mij wisselt het gebruik. Soms gebruik ik eens per week, soms een periode elke dag minstens een halve gram. Ik let er enkel op dat ik blijf functioneren wat werk, studie en maatschappelijke verplichtingen betreft. Wanneer ik die blijf doen en volhouden voel ik me steeds goed en nooit schuldig dat ik gebruik en heb ook weinig last van craving als ik geen coke heb. Het enige grote nadeel van regelmatig cocainegebruik is de financiele kater, maar verder heb ik er weinig last van, ook nauwelijks afkick ofzo. Ik vind het een vele veiligere drug dan cannabis, waar ik zo psychotisch van word. Dus neem maar rustig je coke als je aankan, maar gebruik het niet om te vluchten, en blijf functioneren en je plichten vervullen. Als je daarin begint te falen, moet je opletten. Als het je te duur uitvalt, moet je ook minderen in gebruik. En beter nog is helemaal niet gebruiken, maar dat lukt me niet altijd zo goed. Ik woon in een buurt met een heel hoog gebruik van cocaine, het hoogste van het land."
"Nu 2 keer gedaan, speed in een shot. Niet zoveel toegevoegde waarde. Het werkt sneller, maar de afkick is vele malen erger en veel lichamelijker. Wat is de volgende stap? Heroine spuiten? Nee, hoor, wat mij betreft hou ik het voor bekeken. Ik kan het iedereen enkel maar afraden."
"Sinds de laatste keer nooit meer gespoten, enkel nog snuiven, al erg genoeg"
"Cocaine XTC GHB Wiet XTC en GHB nu toevallig. Was heel lang geleden. Wiet rook ik zeer weinig."