Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Wat leuk om te lezen dat je dit ook probeert. Ik heb het in december een paar keer gedaan maar het effect is het niet helemaal voor mij om mee door te gaan. De 5ug merkte ik weinig van afgezien van enorme gaapaanvallen. Niet iets wat mij echt aanzette tot meer doen of anders werken (ik werk thuis). De 10ug die ik probeerde vond ik eigenlijk al te sterk, na een uur ofzo was ik behoorlijk geactiveerd vooral om lichamelijk bezig te zijn dus ik ben maar gaan lopen buiten. Na 2 of 3 uurtjes ging ik weer enorm gapen en heb zelfs even een soort van dutje gedaan van drie kwartier om er doorheen te komen. Werd er ook wel wat aanhankelijker van naar partner toe. Ik wil nog wel een keer een dosering testen die er tussen in zit, maar dit pakte mij in ieder geval niet zo. Vandaar ook dat ik nu bezig ben met paddo's drogen om daar straks zelf ook microdoseringen van te maken. Dat effect van echte trips ken ik al en spreekt me in een lage dosering ook aan, dus ik ben heel benieuwd."
"trippyhippy zei: Bijzonder om te lezen dat 10ug al te veel is, maar goed, dit verschilt ook per persoon. Paddo’s zijn ook zeer interessant en wil ik ook nog een keer doen (volle trip). Heb je de paddo’s zelf gegroeid? Log je microdose ervaring als je zover bent, ben benieuwd! Klik om te vergroten... Het zal inderdaad per persoon verschillen. Bij mij was het effect van 5ug vergelijkbaar met een kop koffie, en 10ug als 20? koppen koffie. Het had dus bij mij duidelijk een exponentieel verschil. Ik zag daarbij ook al wat mini vervormingen bij het licht van mijn smartphone. Gewoon wel iets te heftig zeg maar om lekker mijn ding te kunnen doen. Misschien dus dat ik nog eens 7.5 probeer en kijk hoe dat bevalt. De paddo's heb ik zelf gegroeid met een growkit nu voor het eerst (staat ook een kweekverslag al op het forum). In de toekomst wil ik het zeker ook helemaal zelf in handen nemen qua kweek, maar dit was een leuk eerste probeersel. Ik ga zeker de ervaring van het microdosen ook bijhouden."
"trippyhippy zei: Bijzonder! Mag ik vragen hoe zwaar je bent? Ik lees dat LSD niet aan gewichtsdiscriminatie doet en n=1, maar ik ben toch benieuwd. In de OP kun je lezen dat ik namelijk vrij zwaar ben. 18.75ug voelt bij mij een beetje als 2 a 3 bakken koffie (denk ik?), dus woensdag maar eens een van 25ug proberen. Klik om te vergroten... Zo rond de 62 kilo zit ik, dus ja niet zo groot."
"Ze groeien waar de omstandigheden het beste zijn. Als de lucht niet vochtig genoeg is bijvoorbeeld, dan zullen ze eerder ook onderin het vocht gaan opzoeken denk ik? Dat is de logica die ik er op los laat."
"Nieuw hier op het forum omdat het me leuk lijkt mijn kweekjes bij te gaan houden. Op dit moment bezig met mijn eerste van een kant en klaar growkit Golden Teacher. Leek me wel zo makkelijk voor de eerste keer. Ik ben ondertussen ook veel aan het lezen over paddenstoelen in het algemeen, omdat ik het echt heel interessante stof vind. Vroeger heb ik wel een flink aantal echte trips gehad toen je gewoon nog er voor naar de smartshop kon. Nu ben ik er vooral mee bezig omdat ik ze wil gaan inzetten in microdoseringen. Afgelopen vrijdag de 22ste werden de eerste stipjes zichtbaar. Deze foto is van zondag: Ondertussen groeien ze lekker door, de foto van buiten de zak is van gisteren de 27ste en de foto van boven van vandaag de 28ste. Je ziet ze echt met elke 24 uur verdubbelen ongeveer. Ik hou ze nu goed in de gaten om op tijd te oogsten. Ik heb de growzak in een grote plastic bak van de ikea staan met de deksel er op, om de warmte van het warmtematje goed te gebruiken. Ik heb een heel klein matje staan (3 watt geloof ik) en de zak met wat verhogingen er tussen daar dan boven. De temperatuur in de bak schommelt zo rond de 21 graden. Wij verwarmen niet heel erg in huis dus op dit moment zal het ook niet veel warmer worden. Maar ze lijken het prima te doen bij deze temperatuur. Ik besproei de binnenkant van de zak dagelijks even met wat water en zorg zo ook even voor extra zuurstof toevoer. Ik ben van plan de paddo's te drogen (ik heb een voedseldroger die vanaf 30 graden gaat dus dat lijkt me prima) en dan te vermalen om er microdoses voor mezelf van te maken. En wellicht ook wat vrienden. Volgens mij heb ik alles wel zo een beetje verteld. Ik zal zeker een update geven bij het oogsten en de verdere stappen. En de tweede en derde... flush."
"Gisteravond al kunnen oogsten, dat was dus dag 7 nadat de kopjes voor het eerst zichtbaar werden. 240 gram in totaal, er zal nog 10 gram ofzo verlies zijn nadat ik de steeltjes heb schoongemaakt van het substraat. Ze zitten nu in de voedseldroger. Straks bezig met de voorbereiding voor de tweede ronde. Ik ben wel verrast over de hoeveelheid eigenlijk, het is van een 1200 cc kweekset."
"PaddoKweker zei: Dat ziet er mooi uit en netjes op tijd geoogst! Klik om te vergroten... Ik ben er ook blij mee voor een eerste keer. Ik bleef 2x per dag kijken of ze al zo ver waren en dan toch nog was ik verbaasd hoe snel het ineens ging."
"Lolipop zei: Hoi, Heb je ook een 2e en/of 3e flush gedaan? Wat houd je netto over als je ze droogt? Hoe lang heb je ze in de droger gehad? Mvg LP Klik om te vergroten... Ik heb inderdaad ook een 2de en 3de flush gedaan. Ik zou even terug moeten zoeken maar ik dacht dat het boven de 400 gram uit kwam uiteindelijk. Met drogen gaat er ongeveer 90% (of iets meer) aan vochtgewicht uit. Ik droog ze op 61 graden tot ze echt kurkdroog zijn, dus als je ze makkelijk met je vingers onder een beetje druk kan knakken en het heel droog doormidden gaat en niet buigt. Van dezelfde online shop heb ik later nog een andere soort geprobeerd, de Paddo growkit Mazatapec 1200 cc. Dus een even grote kweekset van hetzelfde merk maar een andere soort. Hier kreeg ik echter helemaal geen groei in. Zelfs de groei van het mycelium stopte terwijl ik het onder dezelfde goede omstandigheden heb gedaan als de andere kweekset. Ik ben ondertussen overgestapt op zelf bakjes maken met eigen spawn uit liquid cultures. Het heeft wat meer om handen maar het levert me mooie oogst op van soorten die ook niet zomaar te koop zijn via kweeksetjes."