Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsKweekverslag Golden Teacher

Kweekverslag Golden Teacher

8 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
m
moshimoshiLid
01-01-2024, 00:00
#1
Nieuw hier op het forum omdat het me leuk lijkt mijn kweekjes bij te gaan houden. Op dit moment bezig met mijn eerste van een kant en klaar growkit Golden Teacher. Leek me wel zo makkelijk voor de eerste keer. Ik ben ondertussen ook veel aan het lezen over paddenstoelen in het algemeen, omdat ik het echt heel interessante stof vind.
Vroeger heb ik wel een flink aantal echte trips gehad toen je gewoon nog er voor naar de smartshop kon. Nu ben ik er vooral mee bezig omdat ik ze wil gaan inzetten in microdoseringen.

Afgelopen vrijdag de 22ste werden de eerste stipjes zichtbaar. Deze foto is van zondag:

f556dbca-4dc6-4683-ab51-453a32b45525.jpg

Ondertussen groeien ze lekker door, de foto van buiten de zak is van gisteren de 27ste en de foto van boven van vandaag de 28ste.
659edbba-1f82-4690-b721-89590785a38f.jpg
8ae9ee82-9d5e-4eb0-a227-3570e20b2100.jpg

Je ziet ze echt met elke 24 uur verdubbelen ongeveer. Ik hou ze nu goed in de gaten om op tijd te oogsten. Ik heb de growzak in een grote plastic bak van de ikea staan met de deksel er op, om de warmte van het warmtematje goed te gebruiken. Ik heb een heel klein matje staan (3 watt geloof ik) en de zak met wat verhogingen er tussen daar dan boven. De temperatuur in de bak schommelt zo rond de 21 graden. Wij verwarmen niet heel erg in huis dus op dit moment zal het ook niet veel warmer worden. Maar ze lijken het prima te doen bij deze temperatuur.
Ik besproei de binnenkant van de zak dagelijks even met wat water en zorg zo ook even voor extra zuurstof toevoer.

Ik ben van plan de paddo's te drogen (ik heb een voedseldroger die vanaf 30 graden gaat dus dat lijkt me prima) en dan te vermalen om er microdoses voor mezelf van te maken. En wellicht ook wat vrienden.

Volgens mij heb ik alles wel zo een beetje verteld. Ik zal zeker een update geven bij het oogsten en de verdere stappen. En de tweede en derde... flush.
m
moshimoshiLid
01-01-2024, 00:00
#2
Gisteravond al kunnen oogsten, dat was dus dag 7 nadat de kopjes voor het eerst zichtbaar werden.
240 gram in totaal, er zal nog 10 gram ofzo verlies zijn nadat ik de steeltjes heb schoongemaakt van het substraat. Ze zitten nu in de voedseldroger.
Straks bezig met de voorbereiding voor de tweede ronde. Ik ben wel verrast over de hoeveelheid eigenlijk, het is van een 1200 cc kweekset.

6e5ea781-dac8-4558-89ce-7c7379791403.jpg
P
PaddoKwekerLid
01-01-2024, 00:00
#3
Dat ziet er mooi uit en netjes op tijd geoogst!
m
moshimoshiLid
01-01-2024, 00:00
#4
PaddoKweker zei:
Dat ziet er mooi uit en netjes op tijd geoogst!
Klik om te vergroten...
Ik ben er ook blij mee voor een eerste keer. Ik bleef 2x per dag kijken of ze al zo ver waren en dan toch nog was ik verbaasd hoe snel het ineens ging.
L
LolipopLid
01-01-2024, 00:00
#5
Hoi,

Heb je ook een 2e en/of 3e flush gedaan?

Wat houd je netto over als je ze droogt? Hoe lang heb je ze in de droger gehad?

Mvg
LP
K
KlaasVaakLid
01-01-2024, 00:00
#6
Mogen we delen waar de kweekset vandaan komt? Dit is namelijk wel heel mooi resultaat! @Roze Olifant
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#7
KlaasVaak zei:
Mogen we delen waar de kweekset vandaan komt? Dit is namelijk wel heel mooi resultaat! @Roze Olifant
Klik om te vergroten...

Mag helaas niet onder het mom van reclame. :( Maarrr moet toegeven dat dat er heel goed uitziet!
m
moshimoshiLid
01-01-2024, 00:00
#8
Lolipop zei:
Hoi,

Heb je ook een 2e en/of 3e flush gedaan?

Wat houd je netto over als je ze droogt? Hoe lang heb je ze in de droger gehad?

Mvg
LP
Klik om te vergroten...
Ik heb inderdaad ook een 2de en 3de flush gedaan. Ik zou even terug moeten zoeken maar ik dacht dat het boven de 400 gram uit kwam uiteindelijk.
Met drogen gaat er ongeveer 90% (of iets meer) aan vochtgewicht uit. Ik droog ze op 61 graden tot ze echt kurkdroog zijn, dus als je ze makkelijk met je vingers onder een beetje druk kan knakken en het heel droog doormidden gaat en niet buigt.

Van dezelfde online shop heb ik later nog een andere soort geprobeerd, de Paddo growkit Mazatapec 1200 cc. Dus een even grote kweekset van hetzelfde merk maar een andere soort. Hier kreeg ik echter helemaal geen groei in. Zelfs de groei van het mycelium stopte terwijl ik het onder dezelfde goede omstandigheden heb gedaan als de andere kweekset.

Ik ben ondertussen overgestapt op zelf bakjes maken met eigen spawn uit liquid cultures. Het heeft wat meer om handen maar het levert me mooie oogst op van soorten die ook niet zomaar te koop zijn via kweeksetjes.
g
ginsterLid
01-01-2024, 00:00
#9
Hai waar heb je die liquid cultures vandaan? Mijn eerste kweekset van online shop heeft tot nu toe, 4 weken, alleen 1,5 mini paddestoeltje tevoorschijn getoverd.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."