Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"hey ik wil graag een salvia plante kopen, maar hoe weet ik welke sterkte ik heb of heeft het temaken met de verwerking van de salvia... natuurlijk wilk alleen de 40x extractie, maar hoe..? grtz"
"Nathaniel zei: moeshi zei: hoe weet ik welke sterkte ik heb of heeft het temaken met de verwerking van de salvia... Klik om te vergroten... moeshi zei: natuurlijk wilk alleen de 40x extractie Klik om te vergroten... Daar heb je je antwoord En hoe dat moet is vast wel te vinden op het fameuze Internet, middels het evenzo fameuze Google Klik om te vergroten... ok sry, ik heb veel gegoogled hoor, maar gwn met de verkeerde termen ik dacht dat die sterkte temake had met het soort plante"
"ok thx die drab opeten wou ik sowiso doen. ofja opeten niet echt maar gwn doorslikken tijdens het drinken van de thee, anders komen de braakneigingen opnieuw ik heb op paar posts gelezen in dit forum dat de thee gedronken moet worden als ze niet te warm is, maar ook niet lauw. dus eigelijk mag ik niet een grote hoeveelheid al koken en laten afkoelen voor een andere keer om het koud te drinken of opnieuw opwarmen?"
"PepTalk zei: Sorry, ging er vanuit dat hier niet zulk domme mensen zouden komen die dit letterlijk zouden doen. Anders wil ik wel leens een kopje thee met deze mensen drinken . Klik om te vergroten... hier wil ik ook wel graag bij willen zijn, zou graag gezicht wille zien ok, thx peptalk.. ik zal eens thee maken aangezien ik het mag laten afkoelen ^^"
"ik heb die thee iets langer als 14dagen geleden gemaakt, ik heb deze in onze garage gelegd waar het iets koeler is. (het was onmogelijk om het in de koelkast te steken). is deze nog drinkbaar? ik heb eens geroken en het rook nog super naar de gewone theezakjes..."
"in onze garage is het een meestal tss 15-20° maar ik zal het wel weggooien zekere voor het onzekere.. wel jammer ma was het helemaal vergeten. thx"
"Sublimo zei: Hoe kun je zelfgemaakte paddestoelenthee nu vergeten ? Klik om te vergroten... eum, omdat ik deze niet alleen wil opdrinken en aangezien iedereen nu werkt ben ik deze gwn vergeten... ik dacht er wel opnieuw aan int weekend, maar dan ging ik uit of whatever enja.. zo gaan er 16-18d verder vind het ook heel stom, maar enige troost is dat het zeker geen grote portie was. het was nog de overschot van de eerste flush van de kweekbox.."
"hey ik heb 2,5 weken geleden een stekje besteld bij azarius, het is beetje langer weggebleven dan normaal waardoor de bladeren al helemaal verwelkt waren dus ik had enkel nog maar het stengeltje over. nu ik geef het stekje 2 tot 3x per dag een redelijke portie water maar mijn blaadjes willen maar niet groeien... voor even dacht ik dat het begonnen was omdat er 4 blaadjes van amper 2-3mm uitkwamen, maar deze zijn nu alweer verdwenen.. geef ik em teveel water ofzo of nog steeds te weinig? redelijke portie is ong 15cl (helft van een cola glas). krijgt hele dag daglicht... enigste waar ik aan kan denken is dat ik een sproeier moet gebruiken ipv hem water te geven de volle lading (15cl, 2 tot 3x per dag) of is die sproeier niet echt nodig? buiten zetten doe ik ook bijna elke dag doe ik voor de rest nog iets fout? { "lightbox_close": "Close", "lightbox_next": "Next", "lightbox_previous": "Previous", "lightbox_error": "The requested content cannot be loaded. Please try again later.", "lightbox_start_slideshow": "Start slideshow", "lightbox_stop_slideshow": "Stop slideshow", "lightbox_full_screen": "Full screen", "lightbox_thumbnails": "Thumbnails", "lightbox_download": "Download", "lightbox_share": "Share", "lightbox_zoom": "Zoom", "lightbox_new_window": "New window", "lightbox_toggle_sidebar": "Toggle sidebar" }"
"Cuhamlech zei: De aarde is veel en veel te nat. Ik heb geen verstand van het kweken van salvia, maar denk wel dat een plant een plant is. Zijn de wortels te nat, dan gaan ze rotten en is je plantje dood. Zet hem eens in de zon, 's ochtends of in de namiddag. De aarde moet een tikkie droger zijn, want anders gaat er schimmel op komen. Planten houden daar meestal niet van. Lukt het niet om de aarde weer in balans te krijgen, dan zou je kunnen overwegen om de aarde te vervangen voor nieuwe. Het klinkt misschien als de grootste bullshit, maar lief zijn voor planten doet wonderen. Dus probeer af en toe iets bemoedigends te zeggen, dat helpt ( en nee, ik ben niet stoned of wat dan ook ) Mijn oma deed dat ook en die had de mooiste planten. Klik om te vergroten... op elke website staat dat de bodem altijd vochtig moet zijn omdat savlia plantjes zeer veel vochtigheid nodig hebben... dat van die te grote pot kan wel.. daar was k zelf ook al over aan het twijfelen. ik zal straks eens een klein potje gaan halen.. iemand die wel kennis heeft met salvia plantjes, laat het aub horen want het is niet het goedkoopste stekje dat er is hehe.. en wil graag dat het zou bloeien"
"Cuhamlech zei: Vochtig is iets anders dan kletsnat... Klik om te vergroten... hij steekt nu in een klein potje van 10-15cm hoog en diameter een 6-7cm dus niet groot. nu verkleurd de stengel ook nog is ik had em gistere ook in de zon gelegd en hem iets minder water gegeven en zen laatste mini blaadje was eraf gevallen.. lukt me echt niet blijkbaar heb sinds eergistere ook sproeier gekocht waarmee ik em besprenkel, hoop dat het beter zal lukken maar ziet er niet goed uit.."