Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"jongens en meisjes...dames en heren!!! stoppen met die handel...het zou je leven kunnen kosten, is mij al eens een keer gebeurt, want eens is die gekte voorgoed het einde....gr. marko"
"Marko schrijft....... Ik citeer dat ik sinds kort ben opgenomen in de verslavingszorg detoxinatie. Een proces die ik gedurende een tijd van plus minus 3weken moet ontgiften. Ja speed of amfetaminen zijn werkelijk verslavende, verdovende middelen, omdat ik dat zelf naar enige tijd te hebben gebruikt zelf ervaar. Zo`N ruim 13jaar geleden ben ik aan de drugs begonnen, en ben er sinds anderhalve week mee gestopt. Maar ik moet zeggen dat, dat heel moeilijk voor mij is om er een definitief punt achter te zetten, omdat mijn zuchtmomenten die als vlagen voor de dag komen als een moeilijke ervaring omschreven kan worden. Misschien neem ik wel teveel hooi op de vork, maar mijn draagkracht die op mijn schouders rusten worden steeds zwaarder. Mensen ik heb het er zeer moeilijk mee!!! maar laat me eerlijk zijn: waar een wil is, is een weg.........En voor iedereen is die weg mogelijk te bewandelen. Neem de tijd ervoor om nee te zeggen wanneer het op het juiste moment mogelijk zou zijn. En op dit moment is mijn tijd aangebroken om er een definietief punt achter te zetten. Amfetaminen zijn zeer zeker verslavend. Als drugservaringsdeskundige kan ik dat wel stellen.....Gr. Marko"
"Ik weet dat speed wel een harddrug is, maar of je daaraan verslaafd kan worden blijf voor mij altijd een vraag. Daarmee bedoel ik dat het mij meerdere keren is gelukt om daar vanaf te komen. Wel maak ik zo nu en dan die ene denkfout maar als ik een portie speed hebt gehad, laat ik het er wel even bij. Dan denk ik aan andere dingen die mijn fantasierijke gedachten doen omspringen. Verder kan ik vertellen dat wanneer ik gebruik veelal te maken heeft met verveling. Want verveling is nadenken in een dageijkse sleur van 24 uur. Een terugval is een duidelijk aanblik op mijn denkpatroon waarmee ik geconfronteerd wordt, en DAN is de keuze die ik maak op speed gericht. Ik richt mij dan totaal op het sociaal gebruik ¨vaak met anderen¨ maar of dat Echt verslavend is weet ik eigenlijk nog niet.....Hoe kan ik het dan noemen?"
"lysergine25 zei: je hebt te veel pep op he .... Klik om te vergroten... Ja misschien wel!!! Een goed begin is het halve werk toch? Maar even voor de duidelijkheid; dit is nog wel ff fun.Maar dat ik er een eind aant gebruik wil maken, sta ik wel garant voor. En dan ken die ene keer niet meer...dus even op mijn tanden bijten en aan andere belangrijke dingen denken, want het is me een paar keer gelukt, dus nu weet ik dat ik het kan......zowel letterlijk als figuurlijk...... gr.M"
"WAT? 30 dagen en dan ben ik er helemaal van af? bij mij na 3dg al, en toen had ik er geen zin meer in. Maar ja hoe harder de steen(terugval) des te moeilijker het wordt......ja ik zie wel..denk dat ik zo ga slapen of nog eentje dan!!!"
"Ik moet zeggen dat het mij aardig aan het lukken is van mijn verslaving af te komen, maar ben nog steeds een gevecht met mijzelf en de toekomst, wat hierna zal komen....Ben nu tijdens een opname in een afkickkliniek nog niet teruggevallen. Nee, gelukkig nog niet, want dan zou ik een officiele waarschuwing op mijn naam krijgen. Dus dat is gelukkig een stok achter de deur om niet tijdens de opname te gaan gebruiken, maar blijft altijd een strijd om realistisch te blijven, want om nuchter te zijn zal alleen door mijzelf in overweging moeten blijven. Ik zal en moet mijn denkfouten maar beter links laten liggen, want dan kan het wel eens flink mis gaan, en zou ik dan weer een nieuwe start moeten maken, want dat heb ik inmiddels al vaak moeten doen, anders liet ik me niet opnemen.....En toch heb ik het gevoel dat ik alle gevaren die ik zou moeten doorstaan niet helemaal de baas ben, want gisteren vroeg ik aan iemand of hij speed aan mij wilde verkopen omdat hij dat onderwerp over speed ineens naar voren haalde.....Man ik moet wel zeggen dat ik het daar heel erg moeilijk mee had nadat het zweet mij uitbarste......Een goede tip voor iedereen....Denk groot, dan bereik je nog wat in deze wereld. het leven bestaat niet alleen uit SPEED, maar uit betere behoeften zoals sport, gezondheid en een pc. Toch???? en niet te vergeten mooie vrouwen natuurlijk. Gr. Marko De EXgebruiker tot nu toe. Nu ik anderhalve maand al clean ben, ben ik nog steeds op de goede weg....De weg naar al het goede waar de vruchten van geplukt worden. Altijd positief blijven denken en steeds een trapje naar boven, totdat je het toppunt hebt bereikt en groter gaat denken. gr. Marko"
"ExceptionalInsight zei: Kwestie van prioriteiten. Een verslaving past niet in het beeld dat ik van mijn toekomst heb, dus komt die er niet, punt. Klik om te vergroten... misschien voor jou niet, maar is voor anderen (nog) niet weggelegd....Het zou eigenlijk ook niet een van mijn prioriteiten zijn, maar ben er toch niet in geslaagd dat van mij af te zetten. Tis voor mij nog steeds moeilijk, ook al ben ik gestopt....Gr Marko"
"Het leven is een en al verslaving!!! Het leven is een bron van verslaving. Deze zin kan ik wel stellen, omdat alle prioriteiten waar aan alles gekoppeld is drugs aan de orde komt. Sigaretten, cola, koffie, meiden, sex, auto"s en noem maar op...Niet alleen de opiaten, drank en de amfetaminen zijn de oorzaak dat verslaving zijn kansen creeerd of kent.. Neeeeeeeeeeeee....Stel je prioriteiten ZONDER enige verslaving, dus wat heeft deze wereld nog te bieden??? Neem van mij aan Niks dus......of zie ik dat verkeerd, ik bedoel als het om je eigen gezondheid gaat dan....gr. Marko Dus leven zonder enige verslaving kan bijna niet......."
"Zeg nooit"NOOIT", want waar een wil is, is een weg. Ook voor diegene die er nog niet klaar voor zijn, maar toch de moeite nemen er een stop achter te zetten. Zolang je maar weet ermee om te gaan, is stoppen met drugs nog lang niet te laat. Ik heb zelf getracht om te gaan stoppen, en ik moet je wel zeggen dat het mij aardig aant lukken is. Ik doe nu aan een programma terugvalpreventie bij een instantie van de detox naar de D.D (dubbelle diagnose) en ben tot nu toe 1maand clean en nog niet teruggevallen. Ik zit er heel goed bij, zowel psychisch als lichaamlijk, en heb er geen spijt van dat ik mijzelf motiveer dat ik nogtoe NEE kan zeggen tegen drugs. Het bevalt me goed, en ga een natraject aan, zodat ik niet meer terug kan vallen of beter gezegd niet meer terug wil vallen. Dat is voor mij een stok achter de deur. Misschien wel een goede tip voor jullie, voor diegene die willen stoppen. Doorzetten is een goed voornemen!!! Try 2 prove your own luck on your own way!!!!!!!!! D"ont give UPP!!! gr. Marko"
"lysergine25 zei: zo Marko .... daar kom je nu pas achter en je hebt nog wel een opleiding ook ! Klik om te vergroten... Heeft niks met mijn opleiding te maken, zie, voel en ervaar zelf wat het beste voor je is. Ik hoop dat dit een goede les kan zijn, ook voor diegene die echt willen stoppen, en die het er echt moeilijk mee hebben om te stoppen. gr.Marko"