Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"N3K0 zei: Ik had dit toen ik terug kwam van Japan.🤣🤣 1 hele week depri geweest. 😠Klik om te vergroten... Echt om te huilen.. ik heb dit gevoel ook altijd na een vakantie. Festival is ook een soort vakantie (maakt niet uit of het 1 of meerdere dagen is). Gewoon even lekker ontsnappen uit de werkelijkheid. Lekker chillen en spacen heerlijk!"
"Hallo allemaal, Ik wil ooit nog eens heel graag naar Tomorrowland! Maar wat kan je dan het beste meenemen qua Drugs en hoeveel? En hoe is de controle daar?"
"Levensgenieter23 zei: Ik was heen en had meegenomen, erg matige controle kon zo doorlopen. Allemaal bangmakerij. Niet teveel meenemen Klik om te vergroten... Super dankjewel!"
"Hebben jullie dat ook altijd, het festival is voorbij je gaat nog even afteren bij iemand thuis. Na de afther proberen te slapen haha. En de dagen er na bekijken je de filmpjes en foto's met een verliefd en blij gevoel terug, maar ook een knoop in je maag omdat je het zo mist?"
"Hallo, Ik had een vraag. Ik heb adhd en ben nog wat zoekende voor geschikte medicatie. Ik had eerst ritalin (waar ik opzich wel goed op ging, alleen snel geïrriteerd werd). Vanuit daar overgestapt naar dex... Ik hoor en veel positieve dingen over maar ik vind het verschrikkelijk.... Mega snel emotioneel, super veel last van druk op mijn ogen en snel overprikkeld echt verschrikkelijk.... Ik snap het alleen niet echt, want had begrepen dat dex veel op speed lijkt en daar ga ik altijd heel goed op. Wordt er rustig van in mijn hoofd en dan klikt het in mijn hoofd, de puzzelstukjes passen dan ofzo... Hoe kan dit? Hebben meer mensen dit? En wat is een ander goed alternatief voor dex of metyl waar ik niet zulke nare bijwerkingen van krijg?"
"Hebbenzekezine? zei: Ik had de eerste dagen prikkelbaar van Dex, maar uiteindelijk is het voor mij veel beter. Methylfenidaat geven ze altijd eerst, dus vreemd dat je dat niet gehad hebt. Voor mij werkt dat niet goed, voelt als belastend voor t lichaam bij mij. welke dosering krijg je en hoevaak per dag en sinds wanneer? T is echt vreemd dat je gelijk Dex krijgt, het is duurder en methyl vergoeden de verzekeringen vaak Klik om te vergroten... Ik ben zelf ook begonnen met methylfenidaat maar wet er wat geïrriteerd door, daardoor over naar dex gegaan. Maar achteraf had ik dat liever gehad 🙈 want ik had wel het idee dat methyl beter zijn werk deed dan dex plus veel minder bijwerkingen. Van dex krijg ik 2x 10mg Waarvan ik eigenlijk maar 1x 10 slik. Ik slik het nu 1 maand daarvoor 1 maand 5mg"
"OtherShore zei: Ik word van dexamfetamine ook nerveuzer dan van speed (racemaat). Geen idee waarom, maar ik herken het dus wel. Als methylfenidaat en dexamfetamine allebei niet werken kom je uit bij tweede keus geneesmiddelen voor ADHD: atomoxetine, bupropion en (bij een vrijdenkende psychiater) misschien modafinil. Deze middelen zijn tweede keus omdat ze minder goed werken. Ze hebben wel een bewezen werking bij ADHD, maar het effect is minder groot. Maar uiteindelijk moet je gewoon iets vinden dat voor jou werkt. De ervaringen van anderen doen er niet zoveel toe. Klik om te vergroten... Bedankt! Ik ga hier naar kijken!"
"Ei-Salade zei: Ik heb ook een recept voor dexamfetamine, en ik herken wel wat hier gezegd word. Ikzelf weet dat ik maximaal 3/4 dagen achter elkaar kan innemen, en daarna krijg ik bijwerkingen. Ik doseer dus niet dagelijks, alleen zo nodig. Dus als ik veel taken heb, en overzicht nodig heb. Het kan ook zijn dat je dosis niet goed afgesteld is. Dat is heel belangrijk met dexamfetamine dat je echt goed uitzoekt wat je sweet spot is. Dit heeft mij wel wat maanden gekost, maar uiteindelijk met de dosis die ik nu heb werkt het uitstekend. Voorheen ook methylfenidaat gehad, maar dit was echt veel te zombie voor me. Klik om te vergroten... Bedankt voor de tip! Ik ga er met mijn psychiater naar kijken. Want van deze bijwerkingen wordt ik echt gek.. dan maar gewoon een adhd hoofd dan dit.."
"MDMAutist zei: Wat vervelend! Neem je cafeïne? Zo ja, hoeveel? En hoeveel keer per dag neem je het en met welke tijd er tussen? Wat neem je als ontbijt? Als ik je een tip mag geven, probeer eens wat verschillende merken Methylfenidaat en wat verschillende merken Dex uit. Het kan namelijk heel veel uitmaken. Van het ene merk kun je geirriteerder en prikkelgevoeliger worden dan van het andere merk. En probeer eens hoger te gaan zitten. Mogelijk dat het de negatieve effecten onderdrukt. En probeer ook eens lager te gaan zitten. Met hoeveel racemaat amfetamine ging je goed? Gebruik je nog andere middelen? Je kunt ook nog langwerkende Methylfenidaat proberen en Lisdex. Dat kan weer heel anders vallen. Een combi met bijv 150 milligram Bupropion kan ook goed zijn tegen de bijwerkingen en het versterkt mekaar. Je kunt dan evt ook lager in Methylfenidaat of Dex gaan zitten. Er is nog wel meer medicatie voor ADHD. Belachelijk veel vragen, ik weet het. Maar ven zelf ook niet normaal 🤗 Klik om te vergroten... Jaa dat wel, verschilt wel de ene dag niks andere dag 6 koffie. als ik 6 drink is het meestal 4 in de ochtend en 2 in de middag. Qua ontbijt een proteïne shake en middag kwark met zelfgemaakte granola. Goede tip dat ga ik doen! Dan begin ik denk ik weer bij de metyl! Qua snelle 2 sleutel puntjes is voor mij genoeg... Ik gebruik qua medicatie alleen voor mijn schildklier (levo tyraxine). Zijn we allemaal niet knetter gek hier haha xD"
"MDMAutist zei: Ik heb geen expertise op het gebied van medicatie, maar kwam dit tegen: is concluded that hypothyroidism increases dopamine receptor sensitivity by increasing receptor concentration. Talk to your doctor before using levothyroxine together with amphetamine. Combining these medications may increase the risk of cardiovascular side effects such as high blood pressure, palpitation, chest pain, and irregular heart beat. Over de 2 sleutelpuntjes. Stel dat het ongeveer 20 milligram gewassen speed van ok kwaliteit is. Dan zou het heel on accuraat geschat gelijk staan aan 7,5 tot 10 milligram Dex. Is het niet gewassen, laten we dan van 3,5 tot 5 mg uit gaan. Ik hoor van meer mensen dat ze bepaalde bijwerkingen wel van Dex hebben, maar niet van Amfetamine. Kan hier geen onderzoeken over vinden. Wel over de vergelijking van nasale en orale toediening van Dex. Klik om te vergroten... Bedankt dat je hier naar hebt gekeken! Ik ga dit zeker met mijn psychiater bespreken. Ik heb hem wel verteld over mijn medicatie gebruik van mijn schildklier. Moest toen mijn bloeddruk ook meten en die was met het opmeten goed."