Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Ik bewaar het ook niet in de ijskast omdat deze gebruikt wordt door meerdere mensen en ik geen ongelukken wil. Mijn ervaring is dat als je alle spullen zorgvuldig schoon maakt en houdt, en er dus zo min mogelijk bacteriën bij kunnen komen, het prima bewaard kan worden op kamer temperatuur, wel liefst op donkere en koele plek."
"Je kan de kwaliteit van coke en GHB denk ik niet vergelijken, omdat het productie / distributie proces volledig anders is. Coke wordt in grote hoeveelheden geproduceerd en zo puur mogelijk ingevoerd, om vervolgens door dealers te worden versneden om winsten hoger te maken. GHB wordt voornamelijk door kleine producenten gemaakt, en de kwaliteit hangt vooral af van de kundigheid van de producent. Ik weet niet exact wat de straatwaarde van GHB is. Wat ik er van gehoord heb hangt de prijs ook nogal af van de afname hoeveelheid: als je het bij de dealer per buisje koopt ben je een stuk duurder uit dan per halve liter: de "transactiekosten" zijn hoger dan de werkelijke kosten van het product. Als je een indruk zou willen krijgen van de straatwaarde van GHB kan je eens een kijkje nemen op een bekende website waar dealers drugs te koop aanbieden en dit vergelijken met andere drugs die daar te koop aangeboden worden (duidelijker dan dit kan ik niet zijn, wil geen ban)."
"Er zijn drie "niveau's" van outgaan: Slapen: iemand reageert nog wel op pijnprikkels, schudden of aanspreken. Bewustzijnsverlies: iemand reageert niet meer op pijnprikkels. Dan is er sprake van outgaan! Ademhalingsstilstand: bepaalde delen van de hersenen zijn zo verdoofd, dat je stopt met ademhalen. Uit je verhaal blijkt dat je vriendin al in de tweede stap zat. In dit geval moet je haar ALTIJD naar de EHBO brengen of een ambulance bellen. Het heeft geen juridische gevolgen, en kost je waarschijnlijk alleen je eigen risico van je zorgverzekering. In een ziekenhuis zullen ze in eerste instantie niet veel doen, aangezien het in de meeste gevallen met een sisser afloopt en iemand na een tijdje weer wakker wordt. Maar in het geval van een ademhalingsstilstand kunnen ze dan wel direct ingrijpen. Zolang je iemand met pijnprikkels wakker kan houden is EHBO niet strikt noodzakelijk (maar ook niet verboden). Tips om out gaan te voorkomen: Meet je dosering nauwkeurig af, liefst met een spuitje. De dosering verschilt per persoon, maar neem liever wat te weinig en later iets bij dan teveel. Neem als je na drie kwartier niets voelt wat bij, maar nooit meer dan de helft van je eerste dosis. Ook als je de ervaring hebt dat je al veel sneller wat voelt (persoonlijk voel ik het meestal binnen een kwartier) moet je het even de tijd geven. Verschillende factoren kunnen de snelheid van opname beïnvloeden. Neem als je wel effect voelt, maar je toch bij wil nemen, ook hooguit de helft van de oorspronkelijke dosis, maar wacht altijd minimaal een uur (anderhalf, als je echt safe wilt zijn) omdat er ook als het effect uitgewerkt is nog resten in je lichaam zitten. Ik wil je ook aanraden om deze pagina goed door te lezen. Het is altijd goed om van de werking van drugs op de hoogte te zijn, zodat je risico's beter kan inschatten. Je zal misschien de ervaring hebben dat de getallen en adviezen (dosering, tips, combigebruik, etc) op dit soort sites wat conservatief zijn, maar het is wel verstandig om ze in je achterhoofd te houden. Ik heb ondertussen veel bijzonder mooie avonden met GHB beleefd, en zal je niet zeggen dat je het nooit meer moet doen. Maar ik wil je wel waarschuwen dat het ook voor ervaren gebruikers een tricky drugs is, omdat de dosering lastig is en blijft. Veel succes!"
"Hoi Siemen, Sorry, dat weet niemand hier want niemand weet hoe sterk de GHB van je dealer is. Misschien kan je het het beste aan je dealer zelf vragen, als het een beetje een goede kerel is heeft hij in ieder geval een idee van hoe sterk zijn eigen spul is en met welke dosis je kan beginnen. Mijn advies: begin uiterst conservatief. Doe eerst maximaal 2 ml, als je na een half uur niets voelt doe je een ml erbij, net zo lang tot je heb hebt. Nou zullen een hoop mensen zeggen dat een half uur te kort is, omdat afhankelijk van de persoon en enkele lichamelijke en externe factoren het soms langer duurt voordat de GHB werkt. Maar als je rustig met 2 ml begonnen bent en je neemt er nog 1 ml bij vlak voordat het inslaat, dan ga je alsnog niet volledig uit je stekker als wat je hebt bijgenomen gaat werken. Het gevaar van te lang wachten (een uur of meer) is dat een groot deel van de eerste dosis alweer is uitgewerkt zonder dat je het echt hebt gevoeld. En dan kom ik meteen op het volgende punt: als je (bijvoorbeeld) 2ml + 1ml + 1ml neemt en hij komt dan binnen, neem dan niet de volgende keer meteen 4ml, maar bijvoorbeeld 3ml, want de eerste dosis was in jou geval waarschijnlijk al deels uitgewerkt. Tot slot: ga niet lopen kutten met dopjes, dat is hartstikke onbetrouwbaar en met GHB zeer gevaarlijk. Het is voor niemand leuk als je op de grond belandt, vooral niet voor jezelf. Een doseer spuitje is voor minder dan een euro te koop bij de apotheek, beste investering die ik ooit heb gedaan. Meten is weten!"
"Ik vraag me af of je een goed antwoord gaat krijgen op deze specifieke vragen. De meeste "echte" verslaafden zullen je denk ik niet aanraden om binnen 3 weken weer te beginnen, maar zoals je zelf al aangeeft is jouw geval misschien anders. Hoe dan ook: 1) Ik denk niet dat de ontwenning zo binair is: of wel, of niet. Ik kan me niet voorstellen dat je na één buisje meteen volledige afkickverschijnselen krijgt. 2) Door het voorval dat je beschrijft zijn je grenzen misschien anders gaan liggen. Doe dus als een beginner, en zoek ze rustig weer op. Neem als je denkt dat je er aan toe bent om te beginnen één buisje, de volgende week 2, daarna 3. 3) Nogmaals, zoek je eigen grenzen op. Ik weet van mezelf dat als ik 4 keer op een avond neem, ik slecht slaap, dus ik hou het liever bij 3. Maar dat betekent niet ik als ik 5 keer neem, ik een week lang zwetend in bed lig. Als je zelf merkt dat je teveel genomen hebt en lichte ontwenningsverschijnselen krijgt, dan weet je dat je in het vervolg net iets minder lang door moet gaan. 4 & 5) Het beste is om nooit G te nemen, de vraag is wanneer het voordeel (genieten) opweegt tegen de nadelen. Ik denk dat je wel rustig kan proberen hoe het er voor staat, maar bedenk ook: als je binnen 3 weken na een toch behoorlijk vervelende ervaring alweer staat te popelen is het misschien niet onverstandig om jezelf wat beperkingen op te leggen, bijvoorbeeld naar 1 dag per twee weken, in plaat van elk weekend het hele weekend. Succes er meer, laat even horen wat je gedaan hebt en hoe het is bevallen."