Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Denk dat het inderdaad niet verkeerd is om naar een verslavingsarts te gaan. Stoppen met de benzo's zal je ook op eigen houtje wel lukken, maar daar is het hoofdprobleem niet mee verholpen. Kennelijk ben je gigantisch verslavingsgevoelig (dit haal ik dan uit je eigen verhaal en verslavingsverleden) en is de kans groot dat je na het stoppen met benzo's uiteindelijk weer wat anders gaat vinden waar je verslaafd aan raakt/ kunt raken. Ik denk dat het zinvol is om te werken aan het verslavingsprobleem............ Succes ermee!"
"Vind het ook een beetje dom en smakeloos om meteen zo weinig vertrouwen in iemand te hebben als die aangeeft te stoppen! Ookal is een terugval natuurlijk veel voorkomend, iedereen die aangeeft te stoppen moet gewoon gesteund worden! Zet hem op!"
"nogmaals petje af"
"Gia, goed van je! Ga zo door! Vind het erg knap van je dat je eraf kunt blijven als anderen om je heen gebruiken. Dat is iets wat ik absoluut niet kan (maar heb ook nooit een groot probleem met drugs gehad en kom ook niet vaak met drugs"gebruikers" in contact.) Zolang ik zelf geen drugs haal of in huis heb gaat het goed, maar als er eenmaal ligt of aangeboden krijg......zeg ik geen nee. (maar dat is eens in de 2-3 maanden, dan mag t wel vind ik) Ga zo door! Af en toe eens wat gebruiken kan geen kwaad, maar zeker niet dagelijks/wekelijks. Maar als je natuurlijk snel "verslaafd" raakt of in jouw geval een terugval natuurlijk mogelijk is kun je beter helemaal eraf blijven. Of wil je uiteindelijk wel af en toe eens wat nemen bij gelegenheden En wat je vriend betreft, hoop zeker dat ie ermee kan stoppen! Laat je vooral niet meeslepen door hem, ookal hou je erg van hem, hou vooral ook veel van jezelf en als je merkt dat het jou weer terugtrekt, kies voor je eigen! Maar zeker, als hij wil stoppen, steun hem natuurlijk!"
"Wel goed dat je het zelf hebt ingezien en hulp erbij hebt gezocht Goed zo! Op die manier kom je er wel. Maar de verslaving is vaak niet het hoofd-probleem. Meestal raak je juist gevoelig voor drugs en kun je je erin verliezen als er andere problemen zijn. Succes!"
"Poeh moeilijk om tips te geven. Wat een vreselijk verhaal. Vooral omdat het zo'n goede vriendin is van je. Wat ik kan lezen ben je er volledig voor haar. SUPER! Denk dat je niet meer kunt doen dan haar steunen. Is er niet een soort ambulante begeleiding die ze kan krijgen nu? Vooral veel "afleiding" en bezigheden kunnen helpen mijn inziens. Verslaving is zo moeilijk he. Kom je alleen uit met een pure wilskracht en uit de buurt houden van "gebruikers". Ik hoop echt dat ze het vol gaat houden"
"Poeh, heftig verhaal Zo te lezen hebben jullie altijd je best gedaan en kunnen jullie jezelf absoluut niks verwijten. Helaas is de drang naar heroïne te sterk............ Ik hoop het beste voor jullie en dat het toch nog goed gaat komen, maar het is zwaar....... Inderdaad wordt je in Nederland alleen geholpen op vrijwillige basis. Dit heeft mede te maken met de gigantische aantallen verslaafden en lange wachtlijsten. Wel bestaat er IBS en RM (dwangopnames psychiatrie) voor mensen die gevaar zijn voor zichzelf en/of anderen zijn, maar in hoeverre dat geld bij verslaving. IBS zal wel uitgeschreven worden als ze hem in erg slechte toestand gaan vinden, maar die loopt na 3 weken af en dan is meestal geen sprake meer van levensbedreiging....... In ieder geval veel sterkte ermee!"
"Ik weet niet hoe het ondertussen is, maar als je dan al bij je ouders weg wilt, (wat ik best kan begrijpen, niet voor de zeik , maar op een gegeven moment heb je ook de leeftijd ervoor) ga dan niet bij je vriend wonen Dat gaat geheid alleen maar ruzie geven en kan die "je eruit gooien" gaan gebruiken om je mond-dood te houden wat zijn verslaving betreft. Daarbij weet ik niet of je graag in zo'n omgeving wilt wonen....... Heb zelf 2 jaar samengewoond met een volop wiet en drank verslaafde. Geloof mij je zelfvertrouwen en eigenwaarde terug vinden kost veel tijd"
"Inderdaad kom je er via de Sociale pedagogiek en verpleging. Wel hoor ik steeds vaker om me heen dat ze meer de HBO'ers aan het vragen zijn in de gehele psychiatrie, dus ook verslavingszorg. Je kunt dus SPH of HBO-V gaan doen om er te komen"
"Gaat het nog steeds goed met het stoppen? En hoe is het met je vriend nu?"