Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Hoi allemaal, Ik slaap al zo'n 8 jaar slecht, heb in het verleden therapie gehad en sta nu op een wachtlijst voor een nieuwe behandeling. Een tijd lang slikte ik mirtazepine, dat werkte erg goed, maar na een jaar of twee helaas niet meer. Heb dat twee maanden geleden helemaal afgebouwd. En ik slik ik heel af en toe, eens in de 4-5 maanden, pammetjes, en dan maximaal vijf dagen achter elkaar alleen als ik echt radeloos ben, krijg ik er 15 van de huisarts. De ene keer werkt 't goed, de andere keer slaap ik er nog slechter door of maar vier uurtjes. Heeft te maken met tolerantie en ik vermoed een overactieve brein, mijn amygdala is een soort pavlovhondje. Na twee nachten van vier uur slaap zou ik vanavond heel, heel graag een goede nacht maken, ben echt afgemaakt. Hoeveel mg raden jullie aan? Inslapen lukt al met een half pilletje, het doorslapen is bij mij het probleem. Zelfs 20 mg werkt niet... Heeft het zin om eenmalig 40 mg te slikken? of bijv. 30 mg en dan als ik nachts wakker word weer 10 mg? Ik heb nog vier pillen van 10 mg, zijn ze erna - gelukkig - op. (heb dit keer twee weken = gedaan met 15 pillen) Tips zijn heel, heel welkom. De laatste die ik nam was eergisteren (10 m5) en toen was ik om 2.00 klaarwakker. :/"
"insomnie zei: Hoi allemaal, Ik slaap al zo'n 8 jaar slecht, heb in het verleden therapie gehad en sta nu op een wachtlijst voor een nieuwe behandeling. Een tijd lang slikte ik mirtazepine, dat werkte erg goed, maar na een jaar of twee helaas niet meer. Heb dat twee maanden geleden helemaal afgebouwd. En ik slik ik heel af en toe, eens in de 4-5 maanden, pammetjes, en dan maximaal vijf dagen achter elkaar alleen als ik echt radeloos ben, krijg ik er 15 van de huisarts. De ene keer werkt 't goed, de andere keer slaap ik er nog slechter door of maar vier uurtjes. Heeft te maken met tolerantie en ik vermoed een overactieve brein, mijn amygdala is een soort pavlovhondje. Na twee nachten van vier uur slaap zou ik vanavond heel, heel graag een goede nacht maken, ben echt afgemaakt. Hoeveel mg raden jullie aan? Inslapen lukt al met een half pilletje, het doorslapen is bij mij het probleem. Zelfs 20 mg werkt niet... Heeft het zin om eenmalig 40 mg te slikken? of bijv. 30 mg en dan als ik nachts wakker word weer 10 mg? Ik heb nog vier pillen van 10 mg, zijn ze erna - gelukkig - op. (heb dit keer twee weken = gedaan met 15 pillen) Tips zijn heel, heel welkom. De laatste die ik nam was eergisteren (10 m5) en toen was ik om 2.00 klaarwakker. :/ Klik om te vergroten... afgemaakt = afgemat maar soms wil ik mezelf defenestreren als ik weer zo'n klotenacht heb gehad, dus afgemaakt kan op zich ook"
"@CuriousExplorer Lormetazepam klinkt dan idd als een beter middel, over vier/vijf maanden, als ik weer van mezelf ''mag'', ga ik ernaar vragen. Ik heb afgelopen nacht zo'n 6 uur gemaakt en dat is al winst. @dupont slaaphygiene is inderdaad enorm belangrijk, kik probeer minstens een uur voor bed niet meer op schermen te kijken, rustige yoga te doen, etc. Al doe ik dat laatste niet consequent. En melatonine moet je precies goed doen (x aantal uur voordat je het zelf aanmaakt) dus ik hoop eigenlijk dat een arts me daarbij kan helpen (als ik door de wachttijd heen ben) want zelf lukte het mij niet om daarmee meer te slapen, misschien was/is dat voor jou anders? Dank voor jullie tips <3"
"N3K0 zei: THC en dergelijke stoffen belemmeren de aanmaak van melatonine. Ik zou zeker melatonine aanraden. Maar dat is persoonlijk. (Heb de afgelopen maanden er veel over gelezen en gezien) Ik slik nu standaard bijna iedere dag melatonine en dat is niet perse omte slapen. Melatonine heeft veel meer voordelen dan dat het alleen maar slaap doet bevorderen. Benzo's laten je wel slapen. Maar de genezende diepe slaap die krijg je jammer genoeg niet. Deze man heeft heel veel onderzoek gedaan naar de voordelen van melatonine (ende nadelen, en die zijn er geen) Hij heeft ook boeken geschreven en er zijn nog meer interviews, lezingen en podcasts te vinden van hem.. Trouwens niet geloven wat ik zeg.. Maar verifiëren en voor jezelf bepalen. Ik ben overtuigd en ik ga nu mijn hele volwassen leven verder melatonine slikken (ben 4 maanden geleden begonnen) Klik om te vergroten... dankjewel voor je reactie N3KO, klinkt goed, al vraag ik me af hoeveel en op welk tijdstip ik melatonine zou moeten slikken. Het schijnt toch alleen nut te hebben als je het slikt vanaf het moment dat je het zelf aanmaakt en dat dat per individu verschilt? hoeveel neem jij pd als ik vragen mag?"
"Ik heb nu melatonine besteld en vraag me dus echt af hoeveel uur van tevoren ik t moet innemen, dat schijnt te liggen aan t tijdstip waarop je lichaam het zelf aanmaakt, ik gok nu maar 4-5 uur van te voren. Afgelopen nacht weer niet geslapen, of nou ja vier uur is niet helemaal niets, Moet nu werken en moet me daar goed voor kunnen concentreren, maar goed het is maar een dag. Dan ben ik weer twee dagen vrij. Ik overwoog om online lormetazepam te bestellen maar ik heb geen zin om verslaafd te raken aan benzos misschien toch huisarts maar op een paar vragen. Oh en ik speel met het idee om toch weer aan de mirtazepine te gaan, al werkte dat de laatste jaar veel minder goed, ik werd in elk geval niet om 3 uur wakker"
"oh en bijkomend nadeel mirtazepine is: aankomen, maar ik ben 161 cm en 53 kilo en ben dat altijd gebleven dus dat is in ieder geval EEN positief iets Gemberthee zei: Hi Insomia! Ik raad je aan om het boek: "Versla het slaapmonster" te lezen. Klinkt een beetje corny ofzo, maar vind het inhoudelijk echt veel beter dan ik aanvankelijk dacht. Het is geen bevel uiteraard , ik bedoel het op z'n allerliefst, maar probeer eens uit om je niet te identificeren met slaapproblemen. Je zou op de eerste plaats je username kunnen veranderen in iets anders wat jouw uniek maakt. Jij bént geen insomniac je hebt nu tijdelijk een probleem met slapen. En dat is net zo veranderlijk als al het andere in het leven. Om mezelf duidelijker uit te drukken, vraag ik je het volgende te doen: Draai je handpalm naar je gezicht toe en plaats hem zachtjes tegen de punt van je neus. Wat zie je? Voornamelijk je hand. Zo ziet je slaapprobleem eruit als je je ermee identificeert. Beweeg nu langzaam je handpalm van je vandaan. Zie je hoe de zichtbaarheid van de rest van de omgeving groter wordt en je handpalm kleiner? Dat is wat er gebeurt als je je focus verandert. Het geeft een nieuw perspectief. Ik zou als ik jou was samen met je huisarts een plan maken (met of zonder slaapmiddelen), het boek lezen, je bezig houden met zelfliefde (kan via verschillende wegen: een cursus, mdma, psychedelica, goede voeding, fijne boeken) en andere vormen van liefde (in het geval dat je je bv eenzaam voelt ofzo), zoals met mensen afspreken of met lotgenoten praten. Er zijn erg veel mensen met slaapproblemen. Je bent niet alleen . Klik om te vergroten... Dank voor je lieve, nuttige bericht en ergens weet ik dat je gelijk hebt. Je identificeren met zoiets leidt niet tot de oplossing, het gaat alleen maar een eigen leven leiden. Ik moet idd proberen 't meer te accepteren. Ik zal dat boek eens opzoeken ook."
"Hoi lieve mensen, Ik heb gisterenavond orange bud thee gedronken. Nergens last van gehad, wel heerlijk, onov 6 uurtjes geslapen. Nu nam ik net thee, daarna koffie en ik ben opeens mega stoned en misselijk Hoe kan dit en wanneer houdt het op :"("
"Dank voor jullie reacties, ik denk idd dat het laat inklapt. Volgende keer maar in de middag beetje nemen om vervolgens 22u lekker te slapen :') Ik heb flink overgegeven net (sorry voor de info) en dat luchtte enigszins op."