Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Moet het ook eerst nog maar zien gebeuren hoor, maar vond het wel het delen waard. Zelf probeer ik de keta lekker te laten voor wat het is. Vind het te lekker en te relaxt om eens in de zoveel tijd te doen, als ik een beetje heb gebruik ik het meer dan me lief is."
"Na een zoektocht over diverse fora heb ik nou niet echt kunnen vinden wat ik zocht, dus vandaar mijn vraag. Is er hier iemand bekend met het maken van "blue honey"?"
"Ohusernames... zei: Een simpele google search levert dit op: http://www.zamnesia.nl/blog-blue-honey- ... elen--n661 Zelf niet bekend mee, dacht dat ik de meeste dingen onderhand wel kende. Misschien iets voor de toekomst. Klik om te vergroten... Ja die had ik ook wel gevonden, ben alleen nieuwschierig naar de juiste mengverhoudingen etc. Plus ervaringen met dit godengoedje natuurlijk."
"Psychedelibee zei: Verhoudingen zou ik naar eigen wens doen, schrijf die wel goed op het label zodat je weet hoe sterk het is. Je moet het denk ik wel goed gaan roeren om te zorgen dat de psilocybine goed verdeeld is lijkt mij zo. Ik heb hier verder geen ervaring mee, maar lijkt me gewoon zoals alle andere recepten alleen dan wat lekkerder. Het effect wordt er niet anders door lijkt me. Nou weet ik dat honing vaak gebruikt wordt ter conservering, maar heb toch mijn twijfels of dit echt jaren houdbaar is eerlijk gezegd. Verder lijkt het mij persoonlijk teveel moeite voor wat het oplevert. Ps. Als ik je een tip mag geven voor je begin post, leg even uit wat het is. Nu moeten anderen dit gaan googelen namelijk. Klik om te vergroten... Excuus, ik had dit inderdaad iets beter kunnen toelichten. Wellicht begin ik binnekort met een proefpotje. Ik ga hier denk ik 5 gram gedroogd en vermalen paddo's in doen, en een theelepel of 10 honing. In principe zou je dan een halve gram paddo's ter theelepel honing binnen krijgen. Of heeft iemand een ander idee over de mengverhouding?"
"Psychedelibee zei: gullejerr zei: Excuus, ik had dit inderdaad iets beter kunnen toelichten. Wellicht begin ik binnekort met een proefpotje. Ik ga hier denk ik 5 gram gedroogd en vermalen paddo's in doen, en een theelepel of 10 honing. In principe zou je dan een halve gram paddo's ter theelepel honing binnen krijgen. Of heeft iemand een ander idee over de mengverhouding? Klik om te vergroten... Maakt niet uit hoor, was meer een tip voor volgende posts/vragen. Wat betreft de verhoudingen. De verhoudingen die jij voorstelt zijn denk ik ideaal om handig te kunnen doseren. Je kunt dan makkelijk een beetje varieren met de gewenste dosering. Afhankelijk van hoe je het wilt consumeren is het misschien weer niet geconcentreerd genoeg. Stel je wilt het in thee consumeren dan wordt je thee nu extreem zoet en zou het weer handiger zijn om 1 dosering per theelepel honing te hebben. Dus de juiste verhouding hangt denk ik vooral van je eigen wensen af. Klik om te vergroten... Ja precies, dus mischien eerder 5 gram gedroogd, op 2 theelepels honing. Hiermee kun je met 1 theelepeltje honing door je thee al best wel lekker gaan. Alleen denk ik dat ik voor deze verhouding wel heel veel paddopoeder door mn honing krijg. Ik ga er toch nog even over nadenken of het de moeite waard is, of dat ik ze gewoon lekker zo opknabbel."
"Momenteel staat de kit weer in zn kweekzak voor een 2e flush inderdaad! Moet zeggen dat de opbrengst van de eerste flush meer is dan verwacht, en om er nog meer uit te halen is niet noodzakelijk, maar wel erg mooi meegenomen natuurlijk."
"Na het oogsten van mijn eerste flush wil ik hier een klein growlogje schrijven, omdat ik dit forum menig maal heb bezocht tijdens het eerste groeiproces. Na ontvangst van de growkit heb ik deze in de bijgeleverde zak geplaatst en de zak aan de binnenkant licht bevochtigd met een plantenspuit. Hierna is de zak gesloten, om pas 12,5 dagen later weer geopend te worden. De eerste 5 dagen gebeurde er weinig tot niets, tot op dag 6 de eerste pin op kwam zetten. Op dag 7 stonden er ineens een heleboel pins bij, en mijn vreugde werd steeds groter. Op dag 8 begonnen de pins steeds meer op kleine paddestoeltjes te lijken. wat is dit proces leuk om mee te maken. Dag 9 en alles lijkt erg goed te gaan. Op dag 10 kon ik mn ogen niet geloven, wat een verschil met gister. Dag 11 en ik vraag me af hoeveel er nog bij gaat komen. Dag 12 en de meeste hoedjes zijn aan het openen, zou ik binnekort kunnen oogsten? Op de avond van dag 12 besluit ik te gaan oogsten, omdat ik zie dat er onder de grootste paddestoelen een lichte zwarte aanslag lijkt te ontstaan ( van de sporen). Tijdens het oogsten weeg ik direct af. Nadat ik ongeveer de helft van de growkit kaal heb geplukt, staat de teller al over de 100 gram, en ik ben benieuwd waar het zal eindigen, aangezien ik de grootste paddo's nog moest plukken. Uiteindelijk blijft de teller steken op 298 gram. Een prima opbrengst voor een eerste flush, dacht ik zo. Momenteel ben ik de paddo's aan het drogen op zelfgemaakte droogrekjes. Hiermee wil ik voor nu mijn verhaal afsluiten."
"Inmiddels een weekje verder, en mijn growkit staat weer in bloei. Dag 4 na soaken. Dag 5 En dag 7 Zoals jullie kunnen zien is de opbrengst wel minder als de eerste vlucht, maar ik klaag niet. overigens heb ik hier nog een foto van de opbrengst nadat het helemaal gedroogd is. totaal nog 36gr overgebleven van de 298gr vers. Ik denk dat ik vandaag of morgen de 2de vlucht kan oogsten. Ben wel Benieuwd hoeveel het zal zijn!"
"Zie opzich niets raars aan je paddos hoor."
"Ik kwam dit bericht tegen over de toepassing van Keta als antidepressiva en de legalisering ervan. Vond het iigv de moeite waard om het hier even te delen. Drugs als medicijn. Dat is natuurlijk niet heel baanbrekend nieuws. Cannabis wordt natuurlijk al langer voorgeschreven als pijnbestrijder. Net als morfine. Maar binnenkort wordt er misschien een nieuwe toegevoegd aan het lijstje van drugs voor medisch gebruik. Althans, als het aan de Canadezen ligt wel. Special K, of ketamine kennen wij als de drug waardoor je ledematen in rubber veranderen. Althans, zo voelt het. De artsen kennen âm als verdovingsmiddel. Of als pijnbestrijder van chronische pijn. Zo werd âie in 1962 ook ontdekt. Pas in de jaren â70 werd âie opgepikt als recreatieve drug. En nu jaren later wordt het misschien een officieel medicijn tegen depressies! # Doei depressie Al eerder hadden de Amerikanen ontdekt dat ketamine werkt tegen zware depressies. Het werd alleen niet erkend als officieel medicijn. Nu is er een nieuwe partij die er heilig van overtuigd is dat deze âKarelâ werkt tegen depressies. Ditmaal is het in handen van de Canadese Matthew Cooper. In zijn paper onderzocht hij alle onderzoeken die betrekking hadden tot ketamine als middel tegen depressie. In The World Journal of Biological Psychiatry licht hij zân 'voorliefde' voor ketamine toe: "Op dit moment is keta het meest veelbelovende middel om de dissociatieve en psychotomimetische effecten te verzachten.â Oftewel: de kans op psychische aandoeningen zijn kleiner. In tegenstelling tot andere medicijnen werkt keta ook snel. Heel snel. Zelfs binnen de 40 minuten. En zĂ©lfs al is de stof allang uit het lichaam verdwenen. Bij andere middelen kan het maanden duren, en ook dan werken ze niet altijd. En als je een zwaar manisch depressief geval hebt, is een week soms al te lang. # Special K Het bewijs is nu in handen van de âAmerican Psychiatric Associationâ. Die bepalen of keta daadwerkelijk ingezet kan worden als behandelmiddel tegen depressies. Voorheen stonden ze namelijk nog niet echt te happen om Special K als medicijn voor te schotelen. Dit vanwege zân hallucinerende werking. Toch is er onder gecontroleerde omstandigheden nog geen bewijs gevonden voor ernstige schade, of verslaving. Daarbij staan de Amerikanen natuurlijk nooit echt te springen om een âpartydrugâ in te zetten als medicijn. Toch ziet de 'Ketamine Advocacy Network' het rooskleurig in. Ook al verleent de APA het in maar in een paar gevallen, dan is het volgens hen al een stap in de goede richting. Bron http://spuitenenslikken.bnn.nl/nieuws/a ... depressiva"