Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"De tantra die ik beofen is voornamelijk erop gericht om bewust te zijn van de lichamelijke sensaties en van wat de ander voelt. Voor je het weet ben je namelijk meer met jezelf bezig , en de ander ook met zichzelf. Als je erin slaagt om bewust te zijn , kom je vaak tot mooiere sex, en valt er echt iets te delen. Probeer eerst maar eens de ander liefdevol een uur in de ogen te kijken. Dat is overigens erg bewustzijnsverruimend; er is geen plek voor drugs bij zulke ervaringen. Zou je erin slagen om na veel oefenen je "oermens"programmatuur buiten werking te stellen , en echt de ander aan te voelen , dan is er mogelijkheid om met je chakras te spelen.Ik ben overigens nog lang niet zover, maar je vraag klinkt alsof je erg veel nieuwsgierigheid hebt. Daar begint het mee. Veel succes!"
"Ik bemerk meerdere dingen.. Ten eerste is er sprake van co-dependency van jou uit. Jij zet de deur steeds weer open , en laat de ellende steeds weer toe , uit liefde weliswaar , maar je gaat er aan kapot. Daarnaast heeft je vriend een dubbele diagnose ) los van zijn hiv. Hij heeft een cannabis-induced-psychosis, en is tevens poly-gebruiker. Ik vermoed dat een 12-stappen behandeling met intensief vervolgtraject in een daarvoor ingerichte opvang het beste is ( pm me voor eventuele klinieken). In een dergelijke opvang worden ook anti-psychotica door psychiaters voorgeschreven..iets wat hij waarschijnlijk zal moeten ondergaan...(anti-psychotica hebben vervelende bijwerkingen, maar ze hebben wel een rustgevende werking). Jullie zullen uiteindelijk beide naar zelfhulpgroepen moeten gaan , of jullie relatie ten einde is of niet. De schade van jaren met een verslaafde een relatie te hebben gehad is niet gering.En een verslaving onder de duim krijgen na opname lukt veelal het beste door zelfhulpgroepen te blijven bezoeken. Praat over de mogelijkheid van een intensief traject, en maak hem duidelijk dat er hoop is , dat hij ,zolang als hij een hartslag heeft een kans heeft om zijn leven weer op de rails te krijgen. Veel sterkte!"
"Hij is misschien niet verslaafd in de klassieke zin des woords, maar het is op zijn minst verslavingsgedrag. Confronteer hem ermee, en zeg dat het je pijn doet te zien dat hij dagelijks zware pijnstillers gebruikt. Jij kan hem niet nuchter krijgen , alleen maar vertellen wat het met jou doet. De kans is trouwens aanwezig dat hij er meer bij gebruikt. Nadat mijn verstandskiezen zijn verwijderd heb ik een doos brufenbruis mee gekregen. Ik nam het langer in dan noodzakelijk , want de roes in combinatie met cannabis was wel erg "dempend".. Succes"
"Ik had van een familielid wat promethazine tabletjes , en codeinepillen gekregen. Had de verhouding van codeine tot promethazine die in de states werd gebruikt opgezocht ( staat me iets van bij dat er 180 mg codeine per 50 mg promethazine werd vermeld- maar ik kan me vergissen). Pillen fijngestampt, en gemengd met wat fanta ( had geen sprite in huis) en er een guts siroop aan toegevoegd( in de states worden zuurtjes van het merk "jolly rancher"gebruikt). goed gemixed ( ook al zakt een deel van de pillen naar de bodem van het glas). Zorgde voor een erg giechelende en relaxzte high. Voelde me zo kalm dat het improviseren op muziek veel beter lukte ( ook al neemt de kwaliteit af naarmate de roes tooneemt). Na dik anderhalf uur spacen had ik zin in sigaretje gekregen , en merkte dat ik de tabak veel minder kon waarderen. Heb van ellende er maar een joint overheen gerookt , die prettig viel ( kan er ook mee te maken hebben dat ik tot op dat moment 6 weken blow-pauze had genomen). Sizzurp , het was wel geinig , maar realiseer je wel dat er al enkele doden bij gevallen zijn ( hard en chronisch gebruik) Door de onmogelijkheid veel codeine te krijgen in dit land zal het wel meevallen , maar het risico bestaat dat bij een grote dosis codeine je vergeet te ademen..Bij alle opiaten nam ik graag een paar kopjes koffie om dat probleem een beetje voor te zijn.( ik gebuikte alleen codeine en opium - erg lastig te krijgen gelukkig die "ope") Tegenwoordig al weer 8 maanden clean - alleen nog tabak en koffie, en soms een tabletje sanalgin , met enkele tabletten valeriaan- om een eventuele hyper-modus te bedwingen..Geen sizzurp of andere dope meer in mijn lijf :P"
"Ben zelf ook gestopt met blowen..ik rookte gemiddeld 250 gram per maand, met enkele uitschieters ( uitschieters altijd naar boven) Heb bij het stoppen ernstige psychische klachten gekregen - mijn lijf maakte nog steeds karrevrachten dopamine aan , om de versuffende werking van de wiet ( die ik niet meer nam ) te compenseren , waardoor ik zo psychotisch als een clown werd. Ben naar een 12 stappen-kliniek gegaan .Had eerst gevoel in een sekte terecht te zijn gekomen , maar ben uiteindelijk wel gestopt, en zo clean als een pak waspoeder inmiddels. Ben erg anders naar mezelf gaan kijken , en zie ook in dat ik tot de 10% hoor die gewoon verslaafd geboren is , zonder ook maar iets te hebben gebruikt was ik al van kinds af aan zwaar obsessief: kenmerkend voor een verslaafde persoonlijkheid. Verslaafd ben je , maar je kunt het niet geweest zijn.Eenmaal verslaafd blijft verslaafd, het enige verschil is of je nog wel of niet meer gebruikt. Ik ben clean , maar verslaafd.Ik zal het altijd blijven. Verslaving is chronisch, progressief , en terminaal. Ik raak het niet kwijt, het zal ( als ik het de kans geef) altijd erger worden, en ik zal er mee sterven. Iemand die verslaafd is kan er niet ( maar dan ook geen ene reet) aan doen.Het enige wat een verslaafde eraan kan doen is in behandeling gaan, en clean blijven, en dat is meteen ook de enige verantwoordelijkheid die een verslaafde heeft. Stoppen met een drug leidt zonder goede begeleiding trouwens vaak tot een "cross over"verslaving: je stopt met het een , en gaat door op iets anders. Naast het risico dat een nieuwe verslaving met zich meebrengt, kom je niet uit je oude doen en laten.Verslaving gaat dieper dan alleen gebruik.Verslaafden liegen , manipuleren , en groeien mentaal en spiritueel gaan ze zelfs achteruit. Er zijn trouwens 3 soorten druggebruikers : 70% zal stoppen op het moment dat ze het genoeg vinden. 20% zal stoppen nadat een ander zegt dat het zo niet langer kan , en 10% van de wereldbevolking zal eerst alles kapot maken , voor ze om hulp vragen.Helaas hoor ik tot die laatste groep. Maar life is sweet , en ik krabbel weer op uit de diepe put die ik had gegraven.Heb weer werk, heb weer ( cleane) vrienden, en ik zorg goed voor mezelf en mijn naasten. Onderschat verslaving niet, en veroordel een ander er niet om."
"Sommige verlavingsartsen en psychiaters (ook in nederland) werken met Baclofen. Verslaving werkt op fysiek niveau soms lang door , en hoe goed een herstellende verslaafde (=ex-gebruiker) ook in het leven staat: ondersteuning van het herstel met de juiste medicatie helpt een stuk beter dan de hele dag met je kop tegen de muur bonken van de cravings. Ik ken enkelen die met behulp van baclofen tegenwoordig nuchter zijn , en ik heb niet het idee dat ze de ene verslaving met de andere compenseren. Heb het ook meegemaakt dat een van die mensen vergeten was de dosis in te nemen. Het is interessant te vermelden dat zijn reactie op het wegvallen van de effectieve baclofen bloedspiegel een grote onrust was , en een grote craving naar zijn originele "drug of choice". Als ik het goed begrijp vult Baclofen een stof aan die niet-verslaafden wel aanmaken , en verslaafden niet of te weinig. Deze stof zorgt ervoor dat gewone mensen na een paar biertjes kunnen ophouden met drinken , en verslaafden ( bij gebrek eraan) doorzuipen tot ze bewusteloos zijn."