"JewCookie zei:
• Behalve de mentale schadelijkheid (verslaving, de gewoontevorming om dagelijks te gebruiken, in welke dosis dan ook) is de schade te verwaarlozen, zeker op lange termijn. 10 Gram in 2 maand betekend dat je lichaam ongeveer 0.15 gram (waarvan waarschijnlijk het grootste deel versnijdingsmiddelen) moet verwerken. Doordat je de 10 gram over 60 dagen verspreid in plaats van over 4-8 weekenden 1-2 gram in één of twee dagen gebruikt bespaar je je lichaam al een hoop schade, dagelijks een kleine hoeveelheid verwerken doet minder schade dan één dag een grote hoeveelheid. Mentale schade, welke misschien nog wel belangrijker is, is bij dagelijks gebruik wel groter.. Je went eraan om iedere dag te gebruiken, waardoor dit een normaal gebruiks ritme word en je bent iedere dag bezig met speed, sporadisch gebruik daarentegen zorgt ervoor dat je speed als iets voor een speciale gelegenheid blijft zien. Tolerantie neemt bij dezelfde totaal hoeveelheid bij dagelijks gebruik ook veel sneller toe als bij sporadisch / wekelijks gebruik. Dit neemt als gevaar (of gevolg?) met zich mee dat de dagelijkse dosis begint toe te nemen, wat velen zelf niet eens bewust in de gaten hebben. Een verhoging van de dosis verhoogt de lichamelijke schadelijkheid en daarnaast word de verslaving aanzienlijk vergroot.
• Ja en nee.. Als je jezelf een periode lang te weinig voedingstoffen geeft, heeft dit eigenlijk vooral effect op deze periode zelf. Pas als deze periode lang en heel extreem is heeft dit gevolgen voor het lichaam op lange termijn. Als je te weinig voedingsstoffen binnen krijgt dan beschermt het lichaam zichzelf zo goed mogelijk. Dat wil zeggen dat je lichaam heel zuinig is op de voedingsstoffen die er wèl zijn, dat is de taak van de hersenen.
Toelichting:
De hersenen zorgen ervoor dat je naar mate je ondervoed raakt het lichaam zo min mogelijk voedingsstoffen gaat verbruiken. Dit gebeurt met emoties.. Je hebt steeds minder zin om dingen te gaan doen, je voelt je lamlendig en kunt je nergens voor motiveren. Mensen die normaal de hele dag in de weer zijn beginnen bijvoorbeeld steeds meer TV te kijken.. Je hersenen trekken niet alleen de motivatie om iets te ondernemen uit het stopcontact, maar programma's waar je normaal geen seconde aan wil besteden zijn nu opeens het kijken waard. Misschien herkennen sommigen het wel, je zet bijv. om 12:00 de tv aan, met de intentie om te kijken of er nog wat op tv is, en tegen de avond besef je je ineens dat je in al die uren van kanaal één naar kanaal vijftien hebt gezapt, en dat je eigenlijk elk programma gekeken hebt..
Toch zou je denken dat het gebrek aan reserves, de ingevallen kop en de rest van het uitermate slecht ogende lichaam zeker gevolgen zal hebben op de lange termijn. Toch hoeft dit niet zo te zijn, blijvende schade ontwikkeld zich niet als je er lelijk uit begint te zien maar begint zich pas te ontwikkelen als je organen zo weinig voedingsstoffen kunnen gebruiken dat hun functioneren hierdoor niet meer alleen op een lager pitje gezet word (lamlendig tv kijken bijvoorbeeld) maar als ze gedwongen worden om onder de minimum maat te functioneren. Het lichaam beschermt in zo'n situatie de belangrijkste organen, het hart en de hersenen, waardoor de schade zich vooral vormt in de overige organen. Vooral de lever en de nieren zullen er in zo'n geval flink van langs krijgen aangezien zij nog steeds verrantwoordelijk zijn voor de verwerking van de amfetaminen.
Kortom op de lange termijn hebben deze extra maaltijden geen effect op de schade. Maar op de korte termijn zijn ze essentiëel om jou dagelijkse schema uit te kunnen voeren. Bij een tekort aan voedingsstoffen zal het sporten er als eerste bij in schieten.
• Het (kan) enorm veel veranderen aan het uiterlijk, veel veranderingen zul je waarschijnlijk de speed niet eens voor beschuldigen.
- Doordat je huid vetter word ontstaan er meer puisten. Bij veelvuldig gebruik ook veelvuldig meer kans op meer puisten.
Doordat speed de gehele stofwisseling opvoert worden vitaminen, minderalen en andere stofjes die bepaalde taken uitoeffenen in het lichaam ook in hoog tempo opgestookt. Doordat er zoveel verschillende vitaminen en mineralen etc. zijn worden deze vaak niet meteen na speed gebruik weer aangevult, in tegenstelling tot de standaard voedingsstoffen. Dit kan verschillende verranderingen aan het uiterlijk mee brengen. Om er een aantal te noemen:
- De glans van het haar verdwijnt of neemt af.
- Het bebit begint te verkleuren.
- Tanden kunnen losser in de kaak gaan zitten.
- Tanden kunnen uitvallen.
- Haar kan uit gaan vallen, en dan bedoel ik veel haar..
- De huid kan dof en lelijk worden.
En zo kan ik nog wel even doorgaan. Gelukkig zijn de meeste dingen hierboven van toepassing op zware gebruikers. Maar als je er als een speed-junk uit begint te zien dan wil dat niet zeggen dat meteen de hele samenleving denkt dat je een drugs-probleem hebt. Mensen zullen denken dat je er enorm slecht uit ziet maar voordat ze iemand van drugs verdenken moet er bij de meesten wel meer aan te pas komen. Gelukkig voor ons staat drugs mijlen ver van de maatschappij af..
• Ja, iemand van 98 kg heeft meer nodig om hetzelfde effect te krijgen als iemand van 50 kilo. Het gewicht bepaald eigenlijk niet hoeveel iemand nodig heeft, maar de hoeveelheid bloed bepaald dat. Aangezien de hoeveelheid bloed bij bijna iedereen ongeveer hetzelfde percentage van het lichaamsgewicht is word het lichaamsgewicht vaak als maatstaaf gebruikt.
Om het uit te leggen, alle speed die je inneemt word gelijkmatig over je bloed verspreid. Dus iemand die heel veel bloed heeft heeft daardoor veel minder speed in elke liter bloed zitten als iemand die relatief weinig bloed heeft. Hoe hoger de dosis amfetamine per liter bloed, hoe meer effect het heeft. Het bloed is immers vermengt met een hoger percentage van het stofje.
• Toevallig ben ik daar ook geweest dit jaar en is speed heel moeilijk te krijgen daar. Maar dat is opzich ook niet zo gek aangezien de meeste druggebruikers die naar lloret gaan meer van de coke zijn dan van de speed, ten tweede kan je als straatverkoper beter hetzelfde risico lopen om 1 gram coke met 1 gram bende te versnijden en deze verkopen voor 50 euro, dan hetzelfde doen met speed voor 5 euro. Dat betekend 10 keer zoveel winst met hetzelfde risico.. Verder is er redelijk goedkoop bij dezelfde zwarte handelaren hash te koop. Wiet is weer wat zeldzamer maar word ook verkocht, vaak verkopen ze niks meer als wiet. Coke en hash kun je op elke straathoek en in de straten zelf met kilo's tegelijk aanschaffen, maar speed, XTC en andere koek is moeilijker. Vaak alleen bij mensen die het zelf mee genomen hebben op vakantie.
Mocht je intresse hebben in een grammetje coke of een brokje hash dan is het misschien nuttig om te weten dat deze straatverkopers daarnaast ook voor 20 ton aan gouden en zilveren kettingen verkopen! Tsjah, de straatverkopers in spanje hebben een groter assortiment als de gemiddelde dealer hier in Nederland, waar je al van geluk mag spreken als ze naast speed ook XTC verkopen..
• Het gemiddelde gebruik op een party is bij de meeste gebruikers niet te vergelijken met de dosis die op andere dagen gebruikt word. Zo ook bij mij.. De ene keer wat meer dan de andere keer, maar over het algemeen ongeveer een gram vanaf het avond eten tot s'ochtends thuis komen. Meestal stop ik rond een uur of 2-3, om daarna rond 6-8 uur naar dromenland te vertrekken.
• Niet gebruiken om te gaan werken of dwangmatig gebruiken om het werk vol te houden.. Maar ik gebruik zo nu en dan wel eens op het werk. De ene periode meer als de andere, maar als ik het doe dan weet ik het meestal de dag ervoor al en is het ook bijna altijd omdat ik van de avond ervoor een gezellige avond gemaakt heb.. Om andere redenen gebruik ik eigenlijk zo nu en dan eens een zaterdag en soms de vrijdag.
Nog meer vragen?
Klik om te vergroten...
wat een nuttige info bedankt he, ja zit nu in lloret en behalve hasj en coke heb je hier niet veel, heb wel wat pillen kunnen regelen voor vanavond bij een paar zwarten die altijd aan men hotel staan.
heb( voorlopig )geen vragen meer"
In: enkele vraagjes..
1-1-2024