Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Goeiedag, Ik weet dat er al veel topics over zijn, maar ik ben mijn rijbewijs kwijt omdat ik stoned heb gereden. ik moest naar een psychiater en Door de psychiater ben ik helaas als drugsmisbruiker aangemerkt. Ik kan in december weer een nieuwe keuring aanvragen om mijn rijbewijs voor een jaar terug te krijgen. Maar ik maak mij best wel zorgen over het verdere verloop van de gehele procedure, je moet om de zoveel jaar naar periodieke keuringen en bij elke keuring kan je rijbewijs weer voor een jaar ingevorderd worden als het niet goed gaat. Ik rook helemaal geen wiet meer sinds de aanhouding, en ben ook van plan om het nooit meer te gaan doen puur voor mijn rijbewijs. Maar ik ben nog niemand tegen gekomen die hetzelfde heeft ervaren en die ooit van die keuringen af is gekomen. Ik vraag me dus af wanneer je van die keuringen af bent als je gewoon helemaal geen drugs meer gebruikt. Ik hoop dat hier mensen zijn die ervaring hebben met de keuringen na de 1ste keuring als je die niet hebt gehaald. Ik hoop dat iemand mij wat duidelijkheid kan geven over de toekomst van mijn rijbewijs want ik heb geen flauw idee. Groetjes Dylan"
"ik snap je stress man heel die procedure slaat nergens op ik had stoned gereden tja wist ik veel als je gepakt zou worden je naar een psychiater moet en een jaar je rijbewijs kwijt bent en 10 jaar lang naar medische keuringen moet psychiater vond me een drugs misbruiker omdat ik sowieso al onder invloed reed en omdat ik met vrienden in de auto zat. kan in januari weer een nieuw onderzoek doen om geschikt verklaard te worden maar ik denk dat jij wel goed zit weet niet of je al een recediefvrije periode hebt gehad?"
"CaptainF zei: Nee heb ik niet gehad. Dus jij hebt al een test achter de rug? En je was gewoon clean? Klik om te vergroten... ik was clean ja niks in urine maar verklaring van politie en strenge psychiater heeft me gepakt"
"dezelfde die jij heb man van t hoff waarschijnlijk vth advocatuur ik had m zeker wel nodig mijn gesprek duurde een half uur welke psychiater had jij?"
"CaptainF zei: Oke guys.. ik heb iets heel raars. Heb vandaag een terugkoppeling gehad voor mijn gezondheidverklaring. Hierin staat dat ik mijn rijbewijs kan ophalen??, normaal hoor ik nu een doorverwijzing te krijgen, die heb ik al eerder gehad. Maar het enigste wat ik heb gekregen is dit onder. Als dit er staat kan ik me rijbewijs ophalen?? Klik om te vergroten... sow jij hebt geluk gek, niks doen gewoon je rijbewijs aanvragen. als je heel veel geluk hebt is hij gewoon 10 jaar geldig en hoef je nooit meer naar keuringen, of je krijgt alsnog misschien een verwijzing. of hij is voor een jaar geldig. hoop dat ze een foutje hebben gemaakt en dat je nooit meer naar keuringen hoeft man"
"Ashhellash zei: Ik ben in maart gepakt, terwijl ik een joint aan het draaien was, de verklaring wat ik aan de politie heb gegeven zal mij waarschijnlijk heel erg tegen zitten maar werd erg door de politie onder druk gezet ik wou niks tekenen maar werd gedwongen er om anders zou ik moeten vast zitten vanwegen niet mee werken, mijn geluk is dat mn waarde 3,6 was terwijl het 3.0 mocht zijn, dus ik mag mijn rijbewijs behouden en nog steeds rijden tot nader onderzoek het is nu augustus en heb net de laatste deel geld betaald en zal rond september een afpraak hebben met de psychiater. En dus mijn uitslag rond november/december krijgen. Zelf ben ik direct gestopt dus al zouden ze hem ongeldig verklaren mag ik na 2 maanden alweer voor de volgende onderzoek gaan? Omdat ik dan 1 jaar clean ben. Klik om te vergroten... als je tegen de psychiater vertelt dat je niet meer blowt dan mag je in maart weer een onderzoek doen, het ligt echt aan welke psychiater je hebt de ene is veel strenger dan de ander de ene psychiater vind dat je met 3.6 mg niet meer op je benen kan staan en de andere snapt de situatie van de betrokkene en ziet ook in dat je echt verslaafd moet zijn om geestelijk niet meer in staat te kunnen zijn om te rijden… het is echt geluk hebben man hoop dat het bij jou goed komt bij mij niet in ieder geval psych vond me een drugs misbruiker omdat ik sowieso al onder invloed reed en omdat ik met vrienden in de auto zat zonder mondkapje. slaat natuurlijk nergens op 1x onder invloed rijden gelijk drugs misbruiker ik mag in januari weer een nieuw onderzoek doen om geschikt verklaard te worden gaat sws lukken blow helemaal niet meer sinds de aanhouding wel jammer dat het allemaal zo moet lopen ze nemen je totaal niet serieus en vinden al heel snel dat je een drugs misbruiker bent ik zit waarschijnlijk als het tegen zit tot mijn 29ste vast aan die keuringen als de keuringen na volgend jaar allemaal goed gaan slaat totaal nergens op dat je als je een keertje gepakt word met stoned rijden je gelijk naar een psychiater moet en als de psychiater streng is of zijn dag niet heeft ben je een jaar je rijbewijs kwijt en zit je 10 jaar vast aan medische keuringen ik wist totaal niet dat je dit allemaal kreeg als je stoned aan het rijden was ik bedoel geef de mensen tenminste 1 kans… als de agenten hadden uitgelegd wat de consequenties waren en me alleen een rijverbod hadden gegeven van 24u had ik het nooit meer gedaan maarja hopelijk komt het uiteindelijk allemaal goed"
"sorry voor me late reactie maar ben op vakantie, had een paar hijsjes genomen een paar uur voordat ik ging rijden. ik ga een maand voor de volgende keuring helemaal geen drugs meer gebruiken maar ik zit er over na te denken om helemaal geen drugs meer te gebruiken omdat ik dan zeker weet dat ik mijn rijbewijs nooit meer kwijt raak, maar ik vind het ook chill om wel is een blowtje te roken. hoe denken jullie hier over zal ik helemaal stoppen met blowen of"
"Ik heb dit ook man, echt zwaar klote ben in eind januari gepakt met stoned rijden ik wist wel dat het niet mag natuurlijk maar ik wist niet dat je dit gezeik allemaal kreeg anders had ik het natuurlijk ook nooit gedaan ik had 3.7 mg in me bloed dus valt nog wel mee heb vanaf begin af aan ook een advocaat ingeschakeld die heeft mij helemaal voorbereid op het gesprek bij de psychiater heb die 3 weken geleden gehad het ging wel aardig voor m’n gevoel moet alleen nog een urine test doen die psychiater gaat mij in de aankomende weken bellen en dan moet ik binnen 48 uur bij een lab urine afstaan me advocaat zegt dat hij er wel zeker van is dat ik hem eind juni weer terug heb als alles goed gaat ik hoop het echt want dit is echt zwaar kut je mag natuurlijk niet stoned rijden maar de straffen die ervoor worden opgelegd en het geld dat je eraan moet uitgeven om hem zo snel mogelijk weer terug te krijgen is echt niet normaal mijn advies is betaal alles zo snel mogelijk wat je van het cbr moet betalen als je niet alles hebt betaald komt er ook geen onderzoek en stop gelijk met blowen als je een onderzoek opgelegd krijg ben nu 2 maanden gestopt als je de uitvoeringskosten nog moet betalen en je hebt pas geleden nog geblowd zorg dan dat je deze pas betaald als je zeker weet dat er geen thc in je urine zit gebruik ook geen alcohol of andere dingen dit kunnen ze ook terugvinden in je urine en soms doen ze zelfs een bloed onderzoek veel succes met jullie onderzoek boys hoop voor jullie dat alles goed gaat en dat jullie rijbewijs niet ongeldig verklaard word want dan ben je echt zwaar de sjaak voor degene die dit lezen en wel is stoned rijden doe dit alsjeblieft nooit meer je krijgt er echt veel gezeik mee en zeg ook nooit tegen de politie dat je drugs gebruikt en zorg ook dat je nooit drugs in je auto hebt liggen"
"die van mij stelde best pittige vragen man, waarom ik ben gaan rijden hoe ver ik had gereden, ik moest met spoed naar huis omdat me oma in het ziekenhuis lag en zat met 3 andere vrienden in de auto zou eigenlijk bij een vriend gaan slapen waar ik dus had gesmoked maar had er niet bij nagedacht dat ik niet mocht rijden omdat ik stoned was en we mochten niet meer bij die vriend slapen omdat het niet meer van ze moeder mocht dus had daarom al me vrienden meegenomen en hij zei klinkt niet echt logisch hij zei als ik met spoed naar huis moet dan laat ik al me vrienden gewoon daar nou misschien heeft die zelf een psychiater nodig dan hij vroeg ook hoe ver ik had gereden, hoe lang ik al gebruik, beetje die vragen die in die vragenlijst staan en als ik antwoord gaf ging die nog hele tijd doorvragen over dat antwoord"