Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Beste Ik ben nu al gedurende 3 maanden benzos aan het nemen. Max 2,5mg lorazepam per dag. Tot voorbije week de dokter me xanax retard 0.5mg voorschreef om van de lorazepam af te komen. Echter dinsdag wrd ik positief getest op covid (geen symptomen, gelukkig). Hierdoor kon ik niet naar de kinesist, waardoor ik zeeeer erge nekpijn kreeg en niet kon slapen door mijn scoliose. En nu zit ik dus op 2.5-3.5mg xanax retard per dag. Hoe kan ik hier in godsnaam vanaf? Mensen met ervaring? Ik ga morgen opnieuw naar de huisarts, maar heb het gevoel dat hij ook niet goed weet wat te doen. Ik ben nog maar 21 jaar, start over 2 weken met werk en dit hindert me enorm. Vriendelijke groet Dnbfreak"
"Bedankt voor je antwoord! Ipv diazepam heb ik ipv xanax retard, nu gewone alprazolam (de normale kortwerkende gekregen). En moet ik van de dokter. 0.5 voormiddag en 0.5 namiddag nemen. En dan snachts voor het slapen gaan 7.5mg mirtazapine. Wat denken jullie hier van?"
"Beste heb maandag, dinsdag, woensdag ongeveer samen 40mg prazepam gebruikt verdeeld over deze dagen. Is het normaal dat ik vandaag hier afkickverschijnselen van krijg? Voel me heel gespannen en werd vanmorgend zwetend wakker met een hoge bloeddruk. Vriendelijke groet dnbfreak"
"Zojuist een hele nare ervaring gehad. Aangezien ik wat weinig geslapen had gisterennacht, besloot ik een powernap van 20min te doen. Veel direct in slaap maar had ook direct ZEEEEER echte dromen, kon er zelfs niet direct van wakker worden. Leek op een bad trip waar ik niet uitgeraakte. Na veel geprobeer (in mijn hoofd te duwen, schreeuwen etc) werd ik wakker. Heeft dit te maken met de grote dosissen temesta van gisteren die aan het uitwerken zijn?"
"Bedankt voor alle reacties! Zou de slaapverlamming komen door het te snel afbouwen van de benzos? Ben van gisteren een redelijk hoge totale dosis (7mg ongeveer, wel eenmalig. De weken ervoor wel serieus veel pinten gezopen op een feestweek), naar 1,5mg vandaag."
"Merci allemaal voor de reacties! Ben weer inorde!"
"Beste Aangezien ik voorbij drie dagen nogal last had van paniekaanvallen, heb ik het volgende genomen: -nacht van maandag op dinsdag: 5-10mg prazepam/lysanxia -dinsdagnamiddag en avond: 10-15mg prazepam -vandaag (woensdagnamjddag) 15mg prazepam, telkens 5mg om half 4, half 5 en half 6. Heb ik teveel genomen? omdat ik er net achter kom dat het lang in het bloed blijft zitten(net zoals diazepam) .. Moet ik medische hulp zoeken? Of is dit niet zo een probleem? Ik zou willen gaan slapen maar heb schrik ivm de ademhaling die eventueel te fel onderdrukt zou worden. Of is dit geen probleem bij deze dosis? Ik heb geen alcohol gedronken of andere "downers" Vriendelijke groet dnbfreak"
"Halloo allemaal Ik heb vanmorgend Mirtazapine voorgeschreven gekregen. Beginnen met 7.5mg en na 5 dagen 15mg. Voornamelijk voor betere concentratie en minder angsten en betere nachtrust. Heeft iemand ervaringen met dit medicijn? Vriendelijke groet dnbfreak"
"Bedankt voor uw reactie! Ik zat er wat mee aangezien mijn ademhaling precies toch iets suffer/zwaarder was dan normaal. Maar dan ben blij dat dit toch geen kwaad kan."
"Heel fel bedankt man! Een geruststelling . Slaapwel!"