Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"een vlugge berekening wiet : 3*52*35= 5460 alleen de drie jaar dat ik enorm veel geblowed heb in rekening genomen , nu slechts zeer sporadisch alcohol 6*52*25=7800 van me zestiende gemiddeld ergens een 25 euro an drank erdoor per week tabak 5.5*52*6=1716 6 jaar gerookt roltabak gerookt , nu al 6 maand gestopt. Nu ik dit bereken vraag ik me eigenlijk af waarom ik niet gestopt ben met drinken in de plaats andere drugs(vooral paddo's) €200 totaal : 14976 ik begin mij af te vragen waar ik al dit geld vandaan heb gehaald, of misschien is dit de reden dat studenten geen geld hebben"
"de heksenketel in sluis is iedere dag open , wel niet zo dicht bij leuven natuurlijk"
"Hallo , ik heb vorig weekend 20 gram truffels gekocht om te microdosen, maar deze zijn niet vacuum verpakt. Dus deze zullen wss eerder bederven dan dat ik ze op heb. Nu zitten ze in een klein bokaaltje in de frigo en hoop ze nog een twee tal weken goed te kunnen houden op deze manier. ( tips omtrent het bewaren welkom) Nu was ik wat leesvoer aan het doornemen en de truffels zijn dus eigenlijk een vorm van mycelium die beter bestand is tegen extremen omstandigheden. Nu vroeg ik mij of of het mogelijk is om een kweek te starten vanaf truffels ? Ik heb hier geen antwoord op gevonden op internet dus vermoed van niet , ik zal wel niet de enige zijn met dit idee. Maar mss heeft er hier iemand ervaring mee, of weet waarom het niet mogelijk is. grz"
"Het kan dus , maar niet zo heel simpel. Ik dat tegen ik alle materialen hier voor gekocht heb ik aan de prijs van een growkit zit er er dan ook nog een redelijke kans is dat het faalt. De truffels drogen had ik al aan gedacht maar duurt de bereiding van men theetje dan niet veel langer ? Ik dacht ergens gelezen te hebben dat je paddo’s en truffels best niet bewaard in de vriezer , of is dit enkel voor verse ?"
"Okay , dus ik moet eigenlijk gewoon een petrie schaaltje met agar zien te bemachtigen. Eenig idee waar ik dit kan kopen ? Aphotheek ?"
"Heb de petrieschaaltjes besteld, nog wat youtuben over steriel werken. We zien wel of het wat wordt , toch weer een leuk experiment."
"De eerste petrischaaltjes zijn sinds een weekje geprepareerd en het mycelium lijkt goed te groeien. Ik zie ook geen tekenen van besmetting en dit was toch wel een puntje van bezorgdheid aangezien ik niet over fancy infrastructuur beschik om steriel te werken. Ik heb alles goed ontsmet met isopropyl alcohol inclusief de tafel en handen, dit lijkt te volstaan ( er zal ook wel wat geluk mee gemoeid geweest zijn). De schaaltjes staan nu op men zonneboiler onder een doek waar de temperatuur mooi tussen de 20 a 25 graden is. Ik ben ook van plan om hier de truffels te zetten. Ik ben de volgende stap al aan het plannen. Ik heb wat sterilisatie bokalen , maar ben eigenlijk niet zeker of deze geschikt zijn, op internet zie ik toch vaak ( maar niet altijd) dat er een soort van verluchting in het deksel zit. Een beetje gegoogle maakt me ook niet echt veel wijzer. Iemand suggesties hieromtrent ? Graszaad lijkt het beste groei medium , maar graan zou ook werken en is goedkoper in aankoop dus ik ben er nog niet uit wat ik ga gebruiken. Het enige dat ik nog moet zien te vinden is een snelkook pan , ik ben nu 2dehands een beetje in het oog aan het houden en hoop er daar eentje op de kop te kunnen tikken."
"Ik heb geen still air box gebruikt , maar dacht omdat het nu al een weekje geen teken van besmetting toont het goed zat. het is men bedoeling om men potten te innoculeren met agar , liquid culture heb ik me nog niet echt op ingelezen. Goede tip van de filter sticker , thx."
"Ik zie maar heel weinig groei meer in mijn petrischaaltjes , en er is precies wel heel veel condens aanwezig. Is dit normaal of is er iets fout aan het gaan ?"
"Eventjes een paar foto’s van de agar plaatjes. 1&2 lijken me niet gecontamineerd maar tonen geen verdere groei, ze zijn wel meer in de hoogte gegroeid dan wat ik zie van foto’s op het internet. Nr3 is een plaatje die ik later geprepareerd heb, deze ziet er niet goed uit. Nu mijn vraag , kan ik verder met 1&2 of is dit niet genoeg mycelium of is er wat mis mee ? Ik denk er aan om ook een liquid culture te maken aangezien dit heel weinig mycelium vergt."