Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Toestaan is heel iets anders dan propageren. D66-jongeren slaat hier de plank mis.. Ik ben voor de legalisering van drugs, omdat ik vind dat iedereen zelf moet kunnen beslissen wat hij doet mijn zijn lichaam. Ik geloof niet dat drugs als amfetamine, MDMA, cannabis en psychedelica dusdanig slecht zijn voor personen en de samenleving dat mijn vrijheid ze te gebruiken zo intens moet worden beperkt. Ik geloof echter ook absoluut niet dat deze stoffen onschadelijk zijn, goed voor je zijn of de samenleving niet belasten. Er komen genoeg mensen in de verslavingszorg terecht, of komen terecht op de SEH met bijvoorbeeld een serotonine syndroom, oververhitting of een bad-trip. Maar hetzelfde geldt voor (wat een clicheargument) voor alcohol en tabak. De sociale acceptatie van nicotine vind ik nog wel het meest bijzonder. Het is amper meer psychoactief na kort gebruik, extreem verslavend en een mega industrie verdient al decennia miljarden over de rug van verslaafden.. Maar ik vind de actie die TS heeft aangehaald echt bizar. Je geeft willekeurige voorbijgangers een stof waar ze misschien heel bang van zijn of totaal niet mee willen worden geassocieerd. Misschien geef je het wel aan een persoon die het wel een erg fijn stofje vind en zo heb je hem ineens blootgesteld aan de drugscultuur. En als je het uitdeelt, dan zit daar natuurlijk de intentie achter dat ze het misschien eens moeten gaan proberen. XTC wordt nog altijd illegaal geproduceerd, dus je deelt iets uit waar je niet 100% van weet wat er in zit, of het veilig of puur is. Hoe ethisch correct is dat? Maar ja dan de andere kant. Waarom krijgen kinderen vanaf 5 jaar massaal methylfenidaat, dexamfetamine en andere amfetaminederivaten voorgeschreven zodat ze een intense karakterverandering meemaken zodat ze beter handelbaar zijn in het onderwijs maar mag ik in mijn weekend niet een lijntje speed consumeren? Waarom zou een student niet naar een apotheek kunnen gaan en op eigen kosten ritalin aan te schaffen? Dan krijgt hij/zij ook nog eens voorlichting van iemand die er verstand van heeft. Stimulantia zijn zo eenvoudig te verkrijgen maar zijn doorgaans van nogal belabberde kwaliteit. Mensen gaan massaal aan de gefluorideerde amfetaminen die jarenlang legaal te verkrijgen zijn, maar waarvan men eigenlijk niet weet hoe neuro- en cardiotoxisch deze drugs zijn. Terwijl deze 'medicijnen' voor kinderen deugdelijk zijn onderzocht en minimale schade teweegbrengen. Tenminste, dat neem ik maar aan als het aan kinderen wordt gegeven... Ik snap heel goed dat mensen wel bang zijn voor de gevolgen van het legaliseren van drugs. Als het aan mij zou liggen zouden we beginnen met het legaliseren van drugs als cannabis en psychedelica. Daarna kunnen we wellicht als samenleving ooit tot de conclusie komen dat de schade van andere drugs ook wel mee vallen bij verantwoord gebruik. En misschien komen we als samenleving ook tot de conclusie dat mensen zich niet heel erg laten beïnvloeden door wetten en regels in de privé-sfeer, en dat drugsgebruikers daarom dus gewoon drugs blijven gebruiken. Dan kunnen we maar beter als samenleving toestaan dat deze drugs geproduceerd en verhandeld kunnen worden en dat deze drugsondernemers de kans krijgen dat op een kwaliteit goede en verantwoordelijke manier te doen. Ik hoop echt dat dat ooit zo zou kunnen, en dat is echt niet omdat ik nou zo'n drugsfanaat ben maar vooral omdat ik geloof dat het niet OK is om mensen hun vrijheid zo intens te beperken als de schade best mee valt. Maar gevaarloos zijn drugs zeker niet. Stomme actie van deze D66'ers! [/rant]"
"He, ik heb de afgelopen tijd een zakje met amfetamineachtige stoffen in mijn portemonnee bewaard en ook wel eens een pilletjes. Nu ga ik zaterdag een week naar marokko en ik vroeg me af tot in hoeverre drugssporen een probleem kunnen worden tijdens het inchecken. Stel je voor dat er een hond langskomt en hij ruikt iets, of er wordt een watje langs mijn tas o.i.d. gehaald; loop ik dan een groot risico mijn vlucht te missen? Moet ik me helemaal gaan wassen en zo haha. Ik vlieg overigens vanuit Duitsland."
"Ik had deze een hele tijd gekocht als vervanger voor methylfenidaat (redelijk moeilijk te krijgen en heb totaal geen zin om lang te zoeken op van die dubieuze fora, je weet wel) dus heb propylfenidaat gekocht. Ik heb het hier nog liggen, althans, de sporen in het zakje die er van over zijn want het doet letterlijk niks. Heb het gesnoven, in capsules ingenomen, niks werkt. Heel jammer van de *Geen prijzen vermelden Op deze vendor waar ik toen dus propylfenidaat heb gekocht heb ik ook 4F-MPH gekocht. 4F-MPH is een gesubstitueerde methylfenidaat. Vraag me niet hoe het chemisch precies zit, maar ergens zit een halogeen, in dit geval fluor, vast aan een van de benzeenringen waardoor de molecuul sterker wordt. De molecuul kan wel de bloed/hersenbariere passeren maar wordt niet zo veel aangetast in je metabolisch systeem als methylfenidaat waardoor de half-time extreem verlengd wordt. Methylfenidaat werkt bij mij bijvoorbeeld maar 2.5 uur ongeveer, en 4F-MPH wel 10 uur! En de dosis is veeeel lager. Maar kijk maar eens naar het plaatje: Zie je het verschil? Identiek op de Fluor-atoom na. https://psychonautwiki.org/wiki/Methylphenidate https://psychonautwiki.org/wiki/4F-MPH 10mg methylfenidaat = +/- 3.5 mg 4F-MPH Persoonlijk bevallen phenidaten mij niet zo. Heb een veel positiever effect op amfetaminen (bijf 2-FMA, ook een goede studiehulp veel beter dan ritalin imho) Misschien dus een aantal tips als je later nog eens bestelt. P.S. Als dat je vendor is, waar het *Geen prijzen vermelden. per gram kost, zoek dan aub een andere.. Duur, duur en nog eens duur. Nog over die propylfenidaat. Er is zeer weinig over te vinden, daarom vind ik het ook best een eng stofje, dus neem eerst een heel klein beetje om te kijken of je geen allergische reactie hebt. Doseer daarna telkens een beetje bij. Volgens http://drugs.tripsit.me/propylphenidate: Met schijnt overigens ook maar 1 uur aan te houden volgens tripsit.me, wat ik wel kan beamen.. veel succes en wees verstandig met deze onbekende substantie! Ter illustratie: psychonautwiki heeft er niet eens een artikel over. EDIT: Ik lees topics altijd met veel te weinig aandacht.... Over je spraybottle, als je 1g op zou lossen in 10 ml, een een spraybus doet zo'n 200 sprays, dan moet je voor een normale dosis van 60mg 12 keer spuiten.. 12 keer pijn! Lijkt me geen goed plan. Beter gebruik je het sublinguaal, doe ik ook bijna altijd met phenidaten en amfetaminen. Smaakt beetje vies in het begin maar je went er aan. Dan is het best lekker of zo. En het werkt super snel."
"Wel raar dat je hyper wordt van voorgeschreven ADHD-medicatie.. 4F-MPH lijkt hetzelfde mechanisme als ritalin te hebben, maar veel potenter en langer aldus psychonautwiki. Die 60 mg bedoel ik uiteraard voor propylphenidaat! Als je een middel probeert dat je niet kent, titreer dan altijd. Begin met een zeer klein mespuntje om na te gaan of je allergisch bent. In deze afbeelding staan de normale doseringen volgens tripsit.me. Propylfenidaat zou ik toch echt willen afraden omdat er zo weinig over bekend is. Ik heb er persoonlijk ook een slechte ervaring mee, het lijkt goedkoop maar je snuift het zo weg en je merkt er amper iets van. De werkingstijd is ook maar iets van een uurtje, tenminste, als je tripsit.me moet geloven. Mijn ervaring bevestigd dat wel. Wat is eigenlijk precies je doel? Wil je hard gaan tijdens een feestje of gebruik je het voor studeren? Misschien is het in jou geval, omdat je ADHD medicatie krijgt, een beter idee om met je voorschrijvend arts eens te overleggen over hoe effectief je medicijnen zijn. Als je hyper wordt van 10mg voorgeschreven, dan ben je misschien een non-responder. (Of je hebt een misdiagnose) Een arts zou kunnen proberen jouw ADHD-symptomen te verminderen met andere middelen. ADHD richtlijn kinderen en jeugdigen.pdf"
"Jmths zei: Ik had een gratis 2 gram sample PPH ontvangen van een NL vendor die zo aardig was en het sinds vorig jaar verkoopt. Dacht in eerste instantie gênant genoeg dat het om een IPPH sample ging omdat ik nog niet eerder van PPH had gehoord. Was een zeer net GM/CS referentie sample dat 99%+ zuiver was. Ik heb PPH een poosje uitgeprobeerd om een review te schrijven. Ik kreeg het idee dat PPH het best vergelijkbaar is met IPPH maar dat het wel net een stukje steviger aanvoelt in de richting MPH. Nu zijn er substanties als 2-FMA en Dexamfetamine, maar met oog op misbruikgevoeligheid is PPH wellicht een van de meer geschikte opties voor functionele toepassing. Ik ben er vrij zeker van dat ik PPH zou preferen boven MPH welke mij minder aanspreekt vanwege de (fysieke) bijwerkingen. Dat gezegd hebben blijft PPH natuurlijk een RC waarvan nog maar beperkt informatie beschikbaar is. https://www.dx.com/p/50g-0001g-lcd-...electronic-balance-black-2034101#.XHUMkLiNyUk Klik om te vergroten... Er is idd weinig over PPH te horen/vinden. Had het bij jou wel een duidelijk effect dan? Ik had 1 gram en heb er maar kort mee gedaan, en het was net alsof ik bakpoeder snoof.."
"Wat een lastige situatie. Ga bij je na of je echt verder met hem wilt en of je van hem houd. Als dat het gevoel is, zou ik hem een voor een keuze leggen. Afkicken, en dan met hulp van een dokter, en als die dat niet doet vertel je hem duidelijk dat je van hem houdt maar niet van hem die altijd onder invloed is van een depressant. En dat als hij geen hulp toestaat dat je bij hem weg gaat. Als hij hier mee instemt ga dan samen praten over hoe hij dat gaat aanpakken. Maak concrete afspraken en zorg dat hij snel een afspraak maakt bij in ieder geval de huisarts. Laat hem in ieder geval niet acuut stoppen, want dat is 1) gevaarlijk 2) psychologische afkickverschijnselen zullen zo intens zijn dat hij wellicht niet meer wilt 3) grootste kans op succes is als hij geleidelijk afkickt. Bij een verslaving aan een depressant ligt vrijwel altijd een ander groot psychologisch probleem ten grondslag. Onzekerheid, angsten, trauma's, slechte jeugd en allerlei dingen kunnen enorm aanwezig zijn in je gedachtenstroom. GABA-erge stoffen als alcohol en GHB, benzodiazepinen en opiaten verlichten dat heel erg. Maar het is heel belangrijk om de oorzaak aan te pakken om een daarna een gelukkig leven te kunnen lijden. GHB is een makkelijke weg, maar met ongelofelijke gevolgen. Laat hem zien dat je hemt steunt als hij probeert af te kicken, maar dat je klaar met hem bent als hij onder invloed is. Praat met hem over wat er met hem aan de hand is, hoe hij zich voelt. Maar alleen als hij ook zelf mee wilt werken. Nogmaals; wees heel duidelijk naar hem! En denk in het algemeen, naast zijn verslaving, eens na of je hem nog wel ziet zitten. De grootste verantwoordelijkheid die je hebt is uiteraard naar je zelf. Als je geen voldoening, liefdevol en veilig gevoel hebt in een relatie hebt en daar ook geen uitzicht op hebt in de korte termijn dan kun je het het beste afkappen. Een relatie is niet iets dat er bij hoort als volwassenen. Je kunt jezelf prima zelf vermaken, en bouwen aan je eigen leven. En dan kom je in je eigen pad vanzelf iemand tegen die jou die dingen geven die zo belangrijk zijn in een relatie. Heel veel succes OP, en ook heel veel sterkte gewenst aan je vriend. Hopelijk gaat het goed met je. Laat je nog weten hoe het afgelopen is?"
"Ik heb dit zo lang gehad! Ik noem het zelf altijd een informatieverslaving of prikkelverslaving. Ik wil altijd op de hoogte zijn van nieuwtjes en was een echte Facebook-feed-junk. Altijd discussiëren onder nieuwsberichten, YouTube filmpjes kijken en doelloos rondzwerven op fora waar ik ooit hooked aan was geraakt maar niet achter me kon laten.. En altijd snel wisselen van activiteit en complete onrust door de hele dag heen. En wat schoot ik er mee op? Helemaal niks! En ik was ook nog eens helemaal kapot zo rond de namiddag. Ik kan me best voorstellen hoe zoiets kan opspelen bij WhatsApp gebruik. Ik zelf heb het nooit zo interessant gevonden, maar ieder z'n ding. Hoezo opperen sommigen hier dat het aan haarzelf ligt en dat ze maar zeurt? Sociale media geven een kort bevredigend gevoel. Als je even rondkijkt op Facebook en ziet iets interessant aldaar stijgt je dopamine spiegel voor een korte tijd. Als je een foto plaatst en je krijgt een paar likes kan dat voor sommige mensen zeker wel een 'rush' opleveren. Zeker als het onverwacht was, je onzeker was over de content die je deelde of als het van een persoon is waar je tegenop kijkt. Als het piepje van je telefoon afgaat triggered dat in je brein nieuwsgierigheid waar je na verloop van tijd steeds meer aan toe geeft! Als je je brein jarenlang hebt blootgesteld aan dit cirkeltje van bevrediging en verveeldheid zou het me niks verbazen als je zo geconditioneerd bent dat stoppen een enorme uitdaging kan zijn. Laat staan de sociale consequenties die het kan hebben voor bepaalde mensen als ze niet meer willen communiceren via social media. Ik weet niet zeker meer hoe ik er mee gestopt ben, maar sinds ik me er van bewust ben geworden en het onbewust langzaam heb afgebouwd keert mijn concentratie en zelfbeheersing langzaam weer terug. Enige tip die ik kan geven is, wanneer je weer een soort 'craving' ervaart denk dan aan wat je er mee opschiet om er aan toe te geven.. Zoals je al zei; helemaal niks. Veel succes TS. Hou vol!"
"acht.zes zei: @dexedrine TS was het laatst gezien 13 jan 2014... Klik om te vergroten... Oh wauw. -_-"
"Wanneer amfetaminen voorgeschreven worden voor aandachtstekortstoornissen is de therapeutische dosis wel afhankelijk van iemands lichaamsgewicht. begindosering: 0,15 mg/kg/dag in 2 doses, vervolgens wekelijks verhogen met 2,5-5 mg/dag op geleide van klinisch beeld tot onderhoudsdosering van 0,15-0,5 mg/kg lichaamsgewicht per dag in 2 doses, max 1 mg/kg/dag maar niet hoger dan 40 mg/dag. https://www.farmacotherapeutischkompas.nl/bladeren/preparaatteksten/d/dexamfetamine#dosering Maar het is uiteindelijk toch voor iedereen anders. Begin gewoon met kleine lijntjes en zoek uit wat je fijn vindt. Gewenning speelt ook een grote rol. Hoe je er op reageert speelt ook een rol. Het is heel erg persoonsafhankelijk."
"Zwijgrecht zei: Ja die feitjes zijn leuk maar als je goed leest zie je het kopje, voor kinderen tm 17 jaar :P vond t al raar want ik mag 60 mg per dag en is ook niet in 2 x voor geschreven, maar 4x (of 5 ) Klik om te vergroten... Ja omdat het gebruik van stimulanten voor de behandeling van aandachtstekortstoornissen niet effectief genoeg wordt geacht door het CBG.. maar in de richtlijnen voor psychiatrie en ook die van huisartsen wordt het als eerstekeus behandeling geindiceerd. Deze feitjes opperde ik alleen ter informatie voor TS.. 60mg dex is ongeveer 120mg speed per dag.. Het is best veel voor een therapeutische behandeling hoor.. En bij elke adhd patient is het nogal lastig een goeie dosis te vinden, die is voor elke patient anders. Sommigen hebben genoeg aan 30mg methylfenidaat en anderen hebben (kennelijk) 60mg dexamphetamine nodig om hun symptomen te verlichten."