Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Hallo mensen, IK ben hier nieuw, maar heb eigenlijk een vraagje. Wat bedoelen jullie met de kwaliteit van de dex? Ik bedoel ik haal de mijne altijd bij de apotheek. Of bedoelen jullie geen dextro amfetaminen? Groetjes!"
"Oke, komt dus indd op het zelfde neer alleen dan eigen fabrikaat ofzo?"
"hihi oke, dan is mijn manier toch makkelijker, haal er iedere maand 180 op, krijg ze vergoed en bewaar wat ik niet gebruik Wel jammer dat het effect bij mij ook anders is"
"Ik heb ook ADHD, is als volwassene vastgesteld. Heb een jaar of anderhal aan de ritalin gezeten. Helaas ging de werking achteruit. Ik zit nu aan de dextro amfetamine, maar slik het lang niet altijd... Gevolg is wel dat ik een schaarste een dexies niet vrees..."
"Phoei, ik kom wel in aanmerking verslaafde te zijn. Slikte op het gegeven moment een nitrazepam of 4/5 gecombineerd met een rivotril of 6-8. Ik kreeg ook eigenlijk steeds meer van het Riagg, was zo lekker rustig dan. De rivotril was van oorsprong voor overdag maar als redelijk rap gebruikt om op te slapen natuurlijk. Inmiddels (een jaar of 3 verder) zit ik op 1 stilnoct per dag. Maar zelfstandig afbouwen mocht ik niet in het begin. Denk dat het ook wel scheelt dat ik op de dexies ben gezet. werd ik nl ook rustig van"
"Hallo, Ik had een vraagje. Ik slik dex-amfetamine (adhd) en zal dat wss ook blijven doen. Wel ben ik benieuws naar de effecten op lange termijn. In de 2e wereld oorlog schijnt het gebruikt te zijn voor oa piloten en in Amerika is het vrij verkrijgbaar geweest tot duidelijk werd dat het schadelijk was. Alleen hoe schadelijk en schadelijk waarvoor kan ik niet terugvinden. Mijn huisarts weet er ook niets over omdat er volgens haar te weinig onderzoek naar is gedaan. Ook het Jellinek heb ik hierover aangeschreven, maar ook die hadden niet echt een antw. Afgezien van het feit dat ik ze vast met een reden krijg, maar dat wist ik al. Weet een van jullie toevallig meer?"
"Hoi Wackey, Dank je voor je opmerkingen. Van bijwerkingen heb ik overigens absoluut geen last. Het was voor mij (juist als kritische consument) meer de vraag wat zoiets met je doet na een jaar of 20 slikken. Kan me zo voorstellen dat bepaalde organen het hier niet helemaal mee eens zullen zijn. Overigens is de keuze voor mij simpel, met pillen: helder, rustig, leuke baan, hobbys, en een beetje structuur. Zonder: labiel, onrustig en chaos. Zal het dus echt wel blijven slikken, maar vraag me af of er fysieke aandachtsgebieden zijn bij gebruik op de lange termijn."
"Allemaal heel erg bedankt voor de input. Ik snap uberhaubt niet waarom ik zo moeilijk aan onderzoeksresultaten kan komem terwijl er en WOII nogal wat mee afgexperimeerd is. In de VS is het plots uit de schappem gehaald omdar het gevaarlijk zou zijn. Alleen welke gevaren op welke termijn de kop op kunnen steken kan ik niet achterhalen. Heb zelfs contact gehad met het jellinek hierover, ook zij konden me niet verder helpen. Ik vind het niet erg iets te slikken dat mij helpt, maar weet wel graag wat daar tegenover kan staan"
"In de tijd dat ik in de afbouw zat van mijn benzo's heb ik wel leren combineren. met wat antihistamines als Phenergan, Promethazine verleng je de werktijd en intensiveer je het effect."
"Wikepedia: Promethazine is een anti-histaminemiddel dat wordt verwerkt in bijvoorbeeld hoestsiroop, die klachten ten gevolge van overgevoeligheid, zoals hooikoorts en allergische astma kan verhelpen. De stof vermindert ook misselijkheid die wordt veroorzaakt door reisziekte. Promethazine werkt ook versuffend, een bijwerking is dan ook dat patiënten makkelijker inslapen na gebruik van het middel. Dit kan tevens het nadelig zijn in de zin dat het het reactievermogen vermindert. Autorijden en machines bedienen wordt dan ook afgeraden. Combinatie met alcohol kan dat effect versterken. Het is mij altijd voorgesteld als een middel tegen wagenziekte. Een klein blauw pilletje, dat werkelijk het effect van je benzo's zwaar versterkt en verlangt. Je wil niet weten hoe stoned iok af en toe mijn bed uitkwam"