Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsvraagje schadelijkheid dex

vraagje schadelijkheid dex

7 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
b
berbeLid
01-01-2024, 00:00
#1
ik denk dat de schade nog mee zal vallen
het is niet zo dat je elke dag enkele grammetjes weg werkt
en je slaapt en eet normaal elke dag neem ik aan
ik denk dat bij uppers
het slaap/vitamine en voedings tekort zorgt voor een ongezonde situatie
d
delilahLid
01-01-2024, 00:00
#2
Hallo,

Ik had een vraagje.
Ik slik dex-amfetamine (adhd) en zal dat wss ook blijven doen.
Wel ben ik benieuws naar de effecten op lange termijn.
In de 2e wereld oorlog schijnt het gebruikt te zijn voor oa piloten en in Amerika is het vrij verkrijgbaar geweest tot duidelijk werd dat het schadelijk was. Alleen hoe schadelijk en schadelijk waarvoor kan ik niet terugvinden. Mijn huisarts weet er ook niets over omdat er volgens haar te weinig onderzoek naar is gedaan.
Ook het Jellinek heb ik hierover aangeschreven, maar ook die hadden niet echt een antw. Afgezien van het feit dat ik ze vast met een reden krijg, maar dat wist ik al. :sunglasses:
Weet een van jullie toevallig meer?
W
WackyLid
01-01-2024, 00:00
#3
De schadelijkheid zal denk ik per persoon verschillend zijn. Misschien krijgen enkele patienten er psychoses en paranoia van zoals je ook bij speed verslaafden soms ziet. Misschien zullen andere gebruikers weinig of geen nadelige gevolgen eraan hebben.

Ik zou me er niet enorm ongerust over maken, de pilletjes nemen die de dokter je voorschrijft, maar wel kritisch blijven kijken naar de resultaten en zeggen dat je ermee wilt stoppen als je denkt dat ze niet helpen of slechte bijwerkingen voor je hebben.
d
delilahLid
01-01-2024, 00:00
#4
Hoi Wackey,

Dank je voor je opmerkingen.
Van bijwerkingen heb ik overigens absoluut geen last. Het was voor mij (juist als kritische consument) meer de vraag wat zoiets met je doet na een jaar of 20 slikken. Kan me zo voorstellen dat bepaalde organen het hier niet helemaal mee eens zullen zijn. :sunglasses:
Overigens is de keuze voor mij simpel, met pillen: helder, rustig, leuke baan, hobbys, en een beetje structuur. Zonder: labiel, onrustig en chaos. :flushed:
Zal het dus echt wel blijven slikken, maar vraag me af of er fysieke aandachtsgebieden zijn bij gebruik op de lange termijn.
W
WackyLid
01-01-2024, 00:00
#5
verhoogde bloeddruk en hartslag zorgt ook voor wet extra "slijtage" lijkt me.
V
Vrije GeestLid
01-01-2024, 00:00
#6
Vooral veel fruit en groente blijven eten met het gebruik van welke amfetamine ook...Vitaminen binnen blijven krijgen en proberen structuur te houden in je slaappatroon....Leef zo gezond mogelijk, wanneer en waarom dan ook :hearteyes:
b
berbeLid
01-01-2024, 00:00
#7
Wacky zei:
verhoogde bloeddruk en hartslag zorgt ook voor wet extra "slijtage" lijkt me.[/quote

jaja tuurlijk
maar ik denk dat niet slape en niet ete toch de doorslag geeft
Klik om te vergroten...
d
delilahLid
01-01-2024, 00:00
#8
Allemaal heel erg bedankt voor de input.
Ik snap uberhaubt niet waarom ik zo moeilijk aan onderzoeksresultaten kan komem terwijl er en WOII nogal wat mee afgexperimeerd is.
In de VS is het plots uit de schappem gehaald omdar het gevaarlijk zou zijn. Alleen welke gevaren op welke termijn de kop op kunnen steken kan ik niet achterhalen.
Heb zelfs contact gehad met het jellinek hierover, ook zij konden me niet verder helpen.
Ik vind het niet erg iets te slikken dat mij helpt, maar weet wel graag wat daar tegenover kan staan :flushed:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."