Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Re: Trimbos-instituut | Risico’s gebruik 4-FA groter dan tot Als ik dit lees en het filmpje bekijk dan vraag ik me sterk af waar alle beweringen vandaan gehaald worden. Er wordt gezegd dat er zelfs sterfgevallen bekend zijn, maar ik kan me niet voorstellen dat dit puur door 4-FA veroorzaakt is, dit moet wel in combinatie met een andere drug of door een gigantische overdose veroorzaakt zijn. Net zoals het me erg sterk lijkt dat je een hersenbloeding van 4-FA kunt krijgen. Publieke opinie begint zich alweer lekker tegen 4-FA te keren zo, het bericht staat zelfs groot bovenaan nu.nl. Nog even en 4-FA wordt verboden omdat het 'te gevaarlijk' is."
"Peppi en Coki zei: Beste is natuurlijk om iets anders te gebruiken. Wat voor feest is het precies, en hoe lang duurt het? Wellicht dat je gewoon wat pep kan nemen (in een capsule als je niet van snuiven houdt), en/of wat 2c-b om de boel wat leuker te maken Wat was je dosis trouwens op koningsdag? Lijkt mij toch wel interessant om te weten voor mijn volgende keer aangezien er niet echt een goede richtlijn voor is. Klik om te vergroten... Het is een EDM & hardstyle feest (maar ik ben niet zo van de hardstyle dus sta gewoon lekker te springen bij de house stage). We gaan erheen rond 3 uur en door tot ongeveer 12 uur. Pep en 2c-b zijn nu niet echt meer een optie, ik zou namelijk niet weten hoe ik er nu nog aan moet komen en bovendien vind ik het wel zo fijn als het spul getest is voordat ik het ga gebruiken. Op koningsdag heb ik 2 capsules genomen, dus 160mg. Dit gaf mij van 12 tot ongeveer 6 uur super veel energie, ik had het idee dat het de laatste twee uur een beetje uitgewerkt was, maar ik kakte ook totaal niet in eigenlijk. Ga nu dus weer voor de twee capsules en neem die dan rond 3 a 4 uur in, als het goed is kan ik dan weer lekker gaan tot het eind!"
"Ik heb je bericht inderdaad niet meer op tijd gelezen. Ik heb ervoor gekozen om toch 2 capsules te nemen. Het effect was zeker nog goed merkbaar, maar wel wat minder dan de vorige keer (vooral het euforische gevoel was wat minder aanwezig, ik kreeg nog steeds erg veel energie). Het is me zeker niet slecht bevallen moet ik zeggen. Gelukkig kon ik meteen slapen, ook al had ik de capsules pas rond 5 uur ingenomen. Voor mijn gevoel heb ik zelfs een minder erge dip dan de vorige keer (als je het al een dip kunt noemen), dus wat dat betreft valt het allemaal reuze mee!"
"Ja, eigenlijk wel ja! Ik ging om 1 uur al slapen. Wellicht dat het ook komt omdat ik er nog een stuk of 6 biertjes bij gedronken heb, dan slaap je natuurlijk altijd wat sneller in Nu je het zegt zou dat van die kater wel eens kunnen kloppen, de nacht voor de 1e keer heb ik maar 5 uurtjes geslapen en de tweede keer 8 uur. Bovendien heb ik de dagen voor de 2e keer gezond gegeten en nog even een vitaminepilletje genomen"
"Hallo allemaal! Ik ben van plan om op koningsdag voor het eerst 4FMP (wat overigens ook mijn eerste keer harddrugs zal zijn) te gaan gebruiken omdat ik er zulke geweldige verhalen ober heb gehoord. Ik heb het online aangeschaft in 10 capsules van 100mg. Laten testen en er bleek 80mg per capsule in te zitten, wel puur en dus geen andere stoffen. Ik vraag me af welke dosering jullie aanraden, ben een man van 1.80, 70kg. Het festival waar ik heen ga duurt ongeveer 8 uur, dus ik denk dat ik later ook wel iets zou moeten bijnemen? Bovendien ben ik niet echt zeker hoe ik het moet innemen, kan ik de capsule(s) gewoon inslikken of moet ik ze eerst open halen o.i.d.? En kan ik er ook nog een paar biertjes bij drinken? Hebben jullie verder wellicht nog tips? Alvast bedankt voor de reacties!"
"Re: Eerste keer harddrugs: 4FMP Thanks voor de reactie, het is me weer een stuk duidelijker! Als ik in het 4fmp topic lees krijg ik er wel erg veel zin in!"
"Thanks voor de reacties nog allemaal! Ik wou nog even laten weten dat het echt GE-WEL-DIG was! Wat een topspul! Vooral dat euforische gevoel, ik heb me nog nooit zo lekker gevoeld. Ook die energie is heerlijk en ik heb staan dansen alsof mn leven ervan af hing. Maar goed, dit beviel me dus zo goed dat ik het op 5 mei misschien weer wil doen. Ik weet het, eigenlijk erg onverstandig want je moet eigenlijk pauzes van 2 maanden of langer aanhouden. Maar toch heb ik ook op een aantal plekken wel gelezen dat 4-FMP veel minder aanspraak maakt op serotonine dan bijvoorbeeld XTC. Na 5 mei ga ik sowieso de eerste 1,5 maand niet meer naar festivals, dus daarna zal ik zeker een tijd niet gebruiken. Nu is mijn vraag of het effect veel minder zal zijn, nu ik het op koningsdag ook nog gehad heb? En zijn er wellicht ervaringsdeskundigen die iets kunnen vertellen over een (ergere) dip? Alvast bedankt!"
"Over een maand ga ik weer eens naar een festival toe, en dan ga ik weer genieten van 4-FA! Heb inmiddels redelijk wat ervaring met 4-FA en tot nu toe heb ik altijd een startdosis genomen van 200mg. Meestal als ik 4-FA gebruik pak ik na 2/3 uur nog eens 100mg bij, zodat ik lekker lang door kan gaan en niet aan het eind van het feestje geen energie meer heb. De laatste keer dat ik dit deed pakte het echter niet zo goed uit. Ik stond superstrak, terwijl ik daar andere keren dat ik dezelfde dosis bijnam helemaal geen last van had. Om dit te voorkomen zit ik eraan te denken om een wat lagere startdosis te nemen en capsules van 150mg te bestellen. Dan zou ik na 2/3 uur nog een halve capsule bij kunnen pakken. Nu vraag ik me af of de ervaring tegen zou kunnen vallen omdat ik eigenlijk altijd met 200mg begon? Of zou 150mg + 75mg ook prima zijn om de hele dag lekker te gaan? Ben benieuwd naar jullie meningen"
"Oke, fijn om te horen, dat gaat wel goed komen! Ja ik denk het ook, maar wel vreemd dat ik diezelfde dosering al een aantal keer eerder had gehad en dat ik toen niet zo strak stond. Maar goed, daarom ga ik ook iets lager zitten, dan weet ik zeker dat het niet meer gebeurd!"
"Op de site PsychonautWiki kwam ik op de wiki van 4-FA het volgende tegen: Tolerance to many of the effects of 4-FA develops with prolonged and repeated use. This results in users having to administer increasingly large doses to achieve the same effects. After that, it takes about 3 - 7 days for the tolerance to be reduced to half and 1 - 2 weeks to be back at baseline (in the absence of further consumption). Klik om te vergroten... Is dat echt waar (iemand ervaring mee)? Is een pauze van twee weken genoeg om ervoor te zorgen dat de volgende keer geen tolerantie wordt ervaren (uitgaande van iemand die nooit andere drugs gebruikt heeft)? Ik heb nu 4x 4-FA gebruikt, allemaal in de afgelopen 1,5 maand. Over een maand wil ik het nog eens gaan doen, ik ben alleen bang dat het 'speciale' gevoel eraf gaat, wat de laatste keer al een klein beetje het geval was. Als dit stukje waar is, is dat iets waar ik me geen zorgen over hoef te maken."