Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsEerste keer Research Chemicals: 4FMP

Eerste keer Research Chemicals: 4FMP

19 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
d
danielc1Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Hallo allemaal!

Ik ben van plan om op koningsdag voor het eerst 4FMP (wat overigens ook mijn eerste keer harddrugs zal zijn) te gaan gebruiken omdat ik er zulke geweldige verhalen ober heb gehoord. Ik heb het online aangeschaft in 10 capsules van 100mg. Laten testen en er bleek 80mg per capsule in te zitten, wel puur en dus geen andere stoffen.

Ik vraag me af welke dosering jullie aanraden, ben een man van 1.80, 70kg. Het festival waar ik heen ga duurt ongeveer 8 uur, dus ik denk dat ik later ook wel iets zou moeten bijnemen? Bovendien ben ik niet echt zeker hoe ik het moet innemen, kan ik de capsule(s) gewoon inslikken of moet ik ze eerst open halen o.i.d.? En kan ik er ook nog een paar biertjes bij drinken?

Hebben jullie verder wellicht nog tips?

Alvast bedankt voor de reacties! :)
P
Peppi en CokiLid
01-01-2024, 00:00
#2
Re: Eerste keer harddrugs: 4FMP

Welkom op het forum!

Allereerst staat er in het 'Research Chemicals'-subforum al vrij veel informatie over 4-fmp (ook wel 4-FA genoemd), het is het zeker waard daar een kijkje te nemen :)

Verder, capsules kan je gewoon inslikken, na ongeveer 45 min. zal je de 4-FA voelen. Ik denk dat anderhalve/twee capsules wel een goeie dosis is, je kan bijnemen maar 4-FA heeft een erg lange nastimulatie (dus ook al voel je de euforische rush niet meer na ongeveer 4 uur, je blijft energiek en slapen zal de uren erna echt lastig gaan). 1 dosis innemen is dus in principe ruim voldoende voor het festival, alleen zal je een paar uur na inname weer 'nuchter' voelen maar nog wel genoeg energie hebben om het festival (en een kleine after) af te kunnen maken :wink:.

Bier drinken kan je ook gewoon doen, echter zal je de alcohol minder erg voelen dan normaal dus hou er rekening mee en let er op dat je niet te veel gaat drinken.
d
danielc1Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Re: Eerste keer harddrugs: 4FMP

Thanks voor de reactie, het is me weer een stuk duidelijker! :)
Als ik in het 4fmp topic lees krijg ik er wel erg veel zin in!
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#4
Re: Eerste keer harddrugs: 4FMP

Fool zei:
Wat Peppi zegt klopt inderdaad wel.

Daarnaast wil ik nog even toevoegen dat in ons mooie Nederland 4-FMP(=4-FA) geen harddrug is, wel "dichte familie" van bepaalde harddrugs. :)
Klik om te vergroten...

Exact daarom naar RC forum verplaatst. Heb de titel van het topic ook aangepast.
P
Peppi en CokiLid
01-01-2024, 00:00
#5
Re: Eerste keer harddrugs: 4FMP

Fool zei:
Daarnaast wil ik nog even toevoegen dat in ons mooie Nederland 4-FMP(=4-FA) geen harddrug is, wel "dichte familie" van bepaalde harddrugs. :)
Klik om te vergroten...
Officieel is het geen harddrugs nee, maar ik denk dat, wanneer er iets meer onderzoek naar wordt gedaan en de populariteit iets zal stijgen (dus wanneer het ook bij de 'normale' mens bekendheid krijgt, zowat elke stimulant-gebruiker kent het inmiddels al), het zomaar ineens op de lijst kan komen. Het is immers gewoon een amfetamine molecuul met een extra atoom.
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#6
Dat ben ik met je eens.

Gelukkig was het afgelopen advies van het CAM nog niet om 4-FA te verbieden. :)
Aanbevelingen
De Commissie Risicobeoordeling nieuwe drugs beveelt aan om het gebruik van 4-FA te
blijven monitoren omdat het aantal intoxicaties lijkt toe te nemen maar het aantal gevallen vooralsnog gering is. De commissie adviseert meer onderzoek te doen naar de effecten van dit middel, naar de gebruikersgroep, gebruikspartonen en gebruikersmotieven. Tevens roept de commissie op tot analytisch chemische bevestiging van vermoedelijke intoxicaties en het publiceren van casuïstiek in de wetenschappelijke literatuur. De commissie zal begin 2016 vaststellen of er aanleiding is voor het actualiseren van deze quick scan
Klik om te vergroten...
CAM Quick Scan rapportage van 4-fluoramfetamine (4-FA)
d
danielc1Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Thanks voor de reacties nog allemaal!
Ik wou nog even laten weten dat het echt GE-WEL-DIG was! Wat een topspul!
Vooral dat euforische gevoel, ik heb me nog nooit zo lekker gevoeld. Ook die energie is heerlijk en ik heb staan dansen alsof mn leven ervan af hing.

Maar goed, dit beviel me dus zo goed dat ik het op 5 mei misschien weer wil doen. Ik weet het, eigenlijk erg onverstandig want je moet eigenlijk pauzes van 2 maanden of langer aanhouden. Maar toch heb ik ook op een aantal plekken wel gelezen dat 4-FMP veel minder aanspraak maakt op serotonine dan bijvoorbeeld XTC. Na 5 mei ga ik sowieso de eerste 1,5 maand niet meer naar festivals, dus daarna zal ik zeker een tijd niet gebruiken. Nu is mijn vraag of het effect veel minder zal zijn, nu ik het op koningsdag ook nog gehad heb? En zijn er wellicht ervaringsdeskundigen die iets kunnen vertellen over een (ergere) dip? Alvast bedankt!
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#8
Naar mijn ervaring valt zowel het verminderde effect als de dip heel erg mee. Over de schade kunnen we helaas weinig uitspraak doen, met een drug die zo weinig onderzocht is.
P
Peppi en CokiLid
01-01-2024, 00:00
#9
Natuurlijk is het beter voor je als je langer wacht, en het is beter voor je als je donderdag wellicht iets anders neemt (er zit immers maar een week tussen..). Qua effect zal je wel gewoon vrij veel hetzelfde voelen. Heb bij mijn aller eerste keer uit onwetendheid (en 0 research) 2 dagen achter elkaar 4-FA gedaan (beide dagen 1 pil) op Defqon.1 vorig jaar. Eerste dag kan ik eigenlijk niet iets van herinneren dat het iets met mij deed behalve energie geven, geen euforisch gevoel in ieder geval. Kwam wellicht omdat ik eerst een halfje nam, en een paar uur later nog een halfje (en dus waarschijnlijk de dosis nét te zwak was). Had niet iets van een speciaal effect gevoeld. Dag daarna een volledige pil ingenomen en hier voelde ik wel gewoon euforisch. Ondanks dat mijn kuiten al sinds de dag ervoor voelden als er elk moment kramp kon inschieten, toch nog echt urenlang lopen springen en weet ik veel wat :rolleyes:. Was echter zeker niet zo'n sterke rush als 2 maanden geleden, toen ik wél in één keer een goede dosis/een paar maanden tussen gebruik ( :rolleyes: ) had.

Maar goed, to the point, qua effect zal het waarschijnlijk wel weer erg in de buurt komen als de eerste keer maar wel iets korter duren, en wellicht dat de dip een beetje groter zal zijn. Zoals je al zei, het verbruikt (een stuk) minder serotonine als MDMA (kijkende naar gebruikerservaringen, we weten het helaas niet zeker omdat het momenteel nog steeds een Research Chemical is en dit is dan ook een aanname) dus zal het ook korter duren om te herstellen (nogmaals, dit is een aanname).

Beste is natuurlijk om iets anders te gebruiken. Wat voor feest is het precies, en hoe lang duurt het? Wellicht dat je gewoon wat pep kan nemen (in een capsule als je niet van snuiven houdt), en/of wat 2c-b om de boel wat leuker te maken :)

Wat was je dosis trouwens op koningsdag? Lijkt mij toch wel interessant om te weten voor mijn volgende keer aangezien er niet echt een goede richtlijn voor is.

Overigens:
Peppi en Coki zei:
ik denk dat, wanneer er iets meer onderzoek naar wordt gedaan en de populariteit iets zal stijgen (dus wanneer het ook bij de 'normale' mens bekendheid krijgt, zowat elke stimulant-gebruiker kent het inmiddels al), het zomaar ineens op de lijst kan komen.
Klik om te vergroten...
(Eer)Gisteren was deze 'xtc-light' ineens volop in het nieuws:
AD: "Nieuwe drug vervangt de 'zware' xtc-pil"

Wel echt onzin dat veel gebruikers het zouden gebruiken omdat het effect van XTC "te zwaar is". Het is gewoon een middel dat langer werkt en daardoor handiger is op lange feesten :P
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#10
Peppi en Coki zei:
het verbruikt (een stuk) minder serotonine als MDMA (kijkende naar gebruikerservaringen, we weten het helaas niet zeker omdat het momenteel nog steeds een Research Chemical is en dit is dan ook een aanname)
Klik om te vergroten...
Dit weten we wel zeker, er is onderzoek gedaan naar de affiniteit van 4-FA en MDMA als serotonine-releaser, 4-FA is een significant minder potente serotonine heropname-remmer en zal dus voor een minder verbruik van serotonine zorgen.

dus zal het ook korter duren om te herstellen (nogmaals, dit is een aanname).
Klik om te vergroten...
Dit weten we dan weer niet zeker, we kunnen namelijk niet zomaar stellen dat de gedane schade alleen afhangt van de hoeveelheid verbruikte serotonine. Noch dat de schade van dezelfde soort is als MDMA veroorzaakt.

(Eer)Gisteren was deze 'xtc-light' ineens volop in het nieuws:
AD: "Nieuwe drug vervangt de 'zware' xtc-pil"

Wel echt onzin dat veel gebruikers het zouden gebruiken omdat het effect van XTC "te zwaar is". Het is gewoon een middel dat langer werkt en daardoor handiger is op lange feesten :P
Klik om te vergroten...
Ik vind het effect van XTC dan weer wel 'te zwaar' op festivals, ik vind het a-relaxed om als een pannekoek rond te huppelen en niet te snappen wat het om me heen gebeurd. Dat doe ik liever thuis.
P
Peppi en CokiLid
01-01-2024, 00:00
#11
Fool zei:
Peppi en Coki zei:
het verbruikt (een stuk) minder serotonine als MDMA (kijkende naar gebruikerservaringen, we weten het helaas niet zeker omdat het momenteel nog steeds een Research Chemical is en dit is dan ook een aanname)
Klik om te vergroten...
Dit weten we wel zeker, er is onderzoek gedaan naar de affiniteit van 4-FA en MDMA als serotonine-releaser, 4-FA is een significant minder potente serotonine heropname-remmer en zal dus voor een minder verbruik van serotonine zorgen.
Klik om te vergroten...
Oke, gelukkig is dat dan wel al bekend.

Maar dat herstellen van gebruik bestaat toch grotendeels uit :
a) het heropbouwen van de serotoninevoorraad
b) het herstellen van de receptoren vanwege de plotselinge hoge dosis serotonine

Als dit dan inderdaad klopt, dan lijkt mij dat, omdat er minder serotonine wordt verbruikt, de heropbouw en het herstellen van de receptoren beide minder lang duren. Of wordt bij 4-FA ook je volledige serotoninevoorraad geleegd, maar blijft het alleen korter in de synapsspleet?

Fool zei:
Peppi en Coki zei:
(Eer)Gisteren was deze 'xtc-light' ineens volop in het nieuws:
AD: "Nieuwe drug vervangt de 'zware' xtc-pil"

Wel echt onzin dat veel gebruikers het zouden gebruiken omdat het effect van XTC "te zwaar is". Het is gewoon een middel dat langer werkt en daardoor handiger is op lange feesten :P
Klik om te vergroten...
Ik vind het effect van XTC dan weer wel 'te zwaar' op festivals, ik vind het a-relaxed om als een pannekoek rond te huppelen en niet te snappen wat het om me heen gebeurd. Dat doe ik liever thuis.
Klik om te vergroten...
Kwestie van mening, denk ik dan. Kwam in mijn (korte) ervaring niet over als iets dat echt te zwaar is. Misschien dat bij veelvuldig gebruik dit dan tot een van de ergernissen behoort, daar heb ik geen ervaring mee.
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#12
Peppi en Coki zei:
Maar dat herstellen van gebruik bestaat toch grotendeels uit :
a) het heropbouwen van de serotoninevoorraad
b) het herstellen van de receptoren vanwege de plotselinge hoge dosis serotonine

Als dit dan inderdaad klopt, dan lijkt mij dat, omdat er minder serotonine wordt verbruikt, de heropbouw en het herstellen van de receptoren beide minder lang duren. Of wordt bij 4-FA ook je volledige serotoninevoorraad geleegd, maar blijft het alleen korter in de synapsspleet?
Klik om te vergroten...
Onder herstel zou je inderdaad het aanvullen van de serotoninevoorraad kunnen scharen, maar dat is een proces dat eigenlijk redelijk snel gaat en waarbij ook niet zo bijzonder veel mis kan gaan. Veel belangrijker lijkt mij de schade aan de zenuwcellen zelf. MDMA kan namelijk zenuw-uiteindes flink beschadigen, in hoge doseringen zelfs op manieren dat deze nooit meer hersteld.
Het precieze mechanisme hierachter is nog onbekend en daarom is het ook niet zeker of een hogere serotonine-release een goede maatstaaf is voor schade.
Als je wat meer wilt lezen over de schade van MDMA, ik heb een tijd geleden een post gemaakt die wat informatie bij elkaar zet.
http://www.drugsforum.nl/viewtopic.php? ... 2#p1194122

Fool zei:
Peppi en Coki zei:
(Eer)Gisteren was deze 'xtc-light' ineens volop in het nieuws:
AD: "Nieuwe drug vervangt de 'zware' xtc-pil"

Wel echt onzin dat veel gebruikers het zouden gebruiken omdat het effect van XTC "te zwaar is". Het is gewoon een middel dat langer werkt en daardoor handiger is op lange feesten :P
Klik om te vergroten...
Ik vind het effect van XTC dan weer wel 'te zwaar' op festivals, ik vind het a-relaxed om als een pannekoek rond te huppelen en niet te snappen wat het om me heen gebeurd. Dat doe ik liever thuis.
Klik om te vergroten...
Kwestie van mening, denk ik dan. Kwam in mijn (korte) ervaring niet over als iets dat echt te zwaar is. Misschien dat bij veelvuldig gebruik dit dan tot een van de ergernissen behoort, daar heb ik geen ervaring mee.
Klik om te vergroten...
Ik durf niet te zeggen dat ik XTC/MDMA vaak gebruikt heb, mijn ervaringen hiermee zijn op één hand te tellen. Maar het zal inderdaad wel persoonlijk zijn, genoeg mensen die het de bom vinden op festivals. :P
P
Peppi en CokiLid
01-01-2024, 00:00
#13
Fool zei:
Peppi en Coki zei:
Maar dat herstellen van gebruik bestaat toch grotendeels uit :
a) het heropbouwen van de serotoninevoorraad
b) het herstellen van de receptoren vanwege de plotselinge hoge dosis serotonine

Als dit dan inderdaad klopt, dan lijkt mij dat, omdat er minder serotonine wordt verbruikt, de heropbouw en het herstellen van de receptoren beide minder lang duren. Of wordt bij 4-FA ook je volledige serotoninevoorraad geleegd, maar blijft het alleen korter in de synapsspleet?
Klik om te vergroten...
Onder herstel zou je inderdaad het aanvullen van de serotoninevoorraad kunnen scharen, maar dat is een proces dat eigenlijk redelijk snel gaat en waarbij ook niet zo bijzonder veel mis kan gaan. Veel belangrijker lijkt mij de schade aan de zenuwcellen zelf. MDMA kan namelijk zenuw-uiteindes flink beschadigen, in hoge doseringen zelfs op manieren dat deze nooit meer hersteld.
Het precieze mechanisme hierachter is nog onbekend en daarom is het ook niet zeker of een hogere serotonine-release een goede maatstaaf is voor schade.
Als je wat meer wilt lezen over de schade van MDMA, ik heb een tijd geleden een post gemaakt die wat informatie bij elkaar zet.
viewtopic.php?f=21&t=55679&p=1194122#p1194122
Klik om te vergroten...
Ik had de pagina's op DanceSafe.org al gelezen (kwam toevallig ook door jouw post), wat ik er uit begreep, is dat door het hoge serotonine-gehalte sommige receptoren als het ware op inactief gaan staan en zich gaan terugtrekken, en dat, wanneer je een tijdje geen xtc neemt, deze receptoren langzaamaan weer gaan werken. Maar nu je het zegt, MDMA lijkt (ook in kleine dosissen) permanente schade te veroorzaken. Alleen, als dat dus mogelijk door MDMA zelf komt, kan 4-FA dus op zijn ergst alleen schade veroorzaken door middel van het hoge serotonine-gehalte, en dan lijkt mij dat er een kortere herstel periode nodig is. Of ik ben te vroeg conclusies aan het trekken.
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#14
Peppi en Coki zei:
Ik had de pagina's op DanceSafe.org al gelezen (kwam toevallig ook door jouw post), wat ik er uit begreep, is dat door het hoge serotonine-gehalte sommige receptoren als het ware op inactief gaan staan en zich gaan terugtrekken, en dat, wanneer je een tijdje geen xtc neemt, deze receptoren langzaamaan weer gaan werken. Maar nu je het zegt, MDMA lijkt (ook in kleine dosissen) permanente schade te veroorzaken. Alleen, als dat dus mogelijk door MDMA zelf komt, kan 4-FA dus op zijn ergst alleen schade veroorzaken door middel van het hoge serotonine-gehalte, en dan lijkt mij dat er een kortere herstel periode nodig is. Of ik ben te vroeg conclusies aan het trekken.
Klik om te vergroten...
Er gebeuren twee verschillende dingen die je door elkaar lijkt te halen.

Het eerste is inderdaad dat er door het hoge serotonine-gehalte sommige receptoren zich terugtrekken in de dendrieten(signaal ontvangende kant), dit is de manier waarop tolerantie ontstaat en zal met voldoende pauze prima herstellen. Dit proces is grotendeels verantwoordelijk voor je dinsdagdip, aangezien het 'terugtrekken' van receptoren een paar dagen duurt.Dit effect zal inderdaad minder optreden wanneer er minder serotonine in de synapsspleet(kanaal tussen beide zenuwcellen) komt, vandaar ook de verminderde kater bij 4-FA i.v.m. MDMA.

Daarnaast ontstaat er schade aan de Axonen(signaal versturende kant) door MDMA-gebruik. MDMA zet een aantal complexe processen in gang om zijn effect te produceren, waaronder dat MDMA in axonen 'sluipt' en hier de normale gang van zaken op de kop gooit. Deze axonen kunnen beschadigd of kapot raken tijdens(of ter gevolge van) de processen die MDMA hier uitvoert.
In hoeverre dit afhangt van de serotonine-affiniteit is niet bekend, wellicht is een beetje MDMA voldoende om het proces op te starten en maakt vooral de lichaamstemperatuur uit voor de grootte van het effect. In dit geval zou zou 4-FA wellicht net zo schadelijk, al dan niet schadelijker kunnen zijn.
Misschien heeft elk MDMA-molecuul dat een axon binnendringt X% kans om deze axon te slopen, als 4-FA daar hetzelfde of een lager percentage kans op heeft zou deze minder schade kunnen veroorzaken. Als dit percentage veel hoger ligt zou het best kunnen dat, de lagere affiniteit meegerekend, 4-FA een grotere schade veroorzaakt.

Zoals je ziet weten we gewoon niet precies wat er gebeurd en is het daarom ook heel lastig om de exacte gevolgen te bepalen. Als ik ergens onduidelijk ben of als je nog vragen hebt moet je die gewoon stellen hoor. :)
d
danielc1Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Peppi en Coki zei:
Beste is natuurlijk om iets anders te gebruiken. Wat voor feest is het precies, en hoe lang duurt het? Wellicht dat je gewoon wat pep kan nemen (in een capsule als je niet van snuiven houdt), en/of wat 2c-b om de boel wat leuker te maken :)

Wat was je dosis trouwens op koningsdag? Lijkt mij toch wel interessant om te weten voor mijn volgende keer aangezien er niet echt een goede richtlijn voor is.
Klik om te vergroten...

Het is een EDM & hardstyle feest (maar ik ben niet zo van de hardstyle dus sta gewoon lekker te springen bij de house stage). We gaan erheen rond 3 uur en door tot ongeveer 12 uur. Pep en 2c-b zijn nu niet echt meer een optie, ik zou namelijk niet weten hoe ik er nu nog aan moet komen en bovendien vind ik het wel zo fijn als het spul getest is voordat ik het ga gebruiken.

Op koningsdag heb ik 2 capsules genomen, dus 160mg. Dit gaf mij van 12 tot ongeveer 6 uur super veel energie, ik had het idee dat het de laatste twee uur een beetje uitgewerkt was, maar ik kakte ook totaal niet in eigenlijk. Ga nu dus weer voor de twee capsules en neem die dan rond 3 a 4 uur in, als het goed is kan ik dan weer lekker gaan tot het eind!
P
Peppi en CokiLid
01-01-2024, 00:00
#16
Bedankt voor de uitleg Fool, het is nu echt een stuk duidelijker :)

danielc1 zei:
Het is een EDM & hardstyle feest (maar ik ben niet zo van de hardstyle dus sta gewoon lekker te springen bij de house stage). We gaan erheen rond 3 uur en door tot ongeveer 12 uur. Pep en 2c-b zijn nu niet echt meer een optie, ik zou namelijk niet weten hoe ik er nu nog aan moet komen en bovendien vind ik het wel zo fijn als het spul getest is voordat ik het ga gebruiken.

Op koningsdag heb ik 2 capsules genomen, dus 160mg. Dit gaf mij van 12 tot ongeveer 6 uur super veel energie, ik had het idee dat het de laatste twee uur een beetje uitgewerkt was, maar ik kakte ook totaal niet in eigenlijk. Ga nu dus weer voor de twee capsules en neem die dan rond 3 a 4 uur in, als het goed is kan ik dan weer lekker gaan tot het eind!
Klik om te vergroten...
Begrijpelijk dat je het wil laten testen.

Als de 4-FA 'uitgewerkt' lijkt te zijn, gaat het juist nog een paar uur door, zoals je zelf al zei dat je niet inkakte. Je kan je hier makkelijk in vergissen en ineens tot ergens in de ochtend/middag wakker liggen (zoals ik zelf had ondervonden :P)

Maar goed, je kan altijd nog gewoon bier drinken he, is meestal ook wel lachen :P

EDIT:
Ohja dat feest is vandaag al. Als je het nog leest, veel plezier! En anders zou ik graag weten hoe het deze keer (zo kort na de andere keer) bevalt.
d
danielc1Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Ik heb je bericht inderdaad niet meer op tijd gelezen. Ik heb ervoor gekozen om toch 2 capsules te nemen. Het effect was zeker nog goed merkbaar, maar wel wat minder dan de vorige keer (vooral het euforische gevoel was wat minder aanwezig, ik kreeg nog steeds erg veel energie). Het is me zeker niet slecht bevallen moet ik zeggen. Gelukkig kon ik meteen slapen, ook al had ik de capsules pas rond 5 uur ingenomen.

Voor mijn gevoel heb ik zelfs een minder erge dip dan de vorige keer (als je het al een dip kunt noemen), dus wat dat betreft valt het allemaal reuze mee!
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#18
Re: Eerste keer harddrugs: 4FMP

Wat Peppi zegt klopt inderdaad wel.

Daarnaast wil ik nog even toevoegen dat in ons mooie Nederland 4-FMP(=4-FA) geen harddrug is, wel "dichte familie" van bepaalde harddrugs. :)
P
Peppi en CokiLid
01-01-2024, 00:00
#19
danielc1 zei:
Ik heb je bericht inderdaad niet meer op tijd gelezen. Ik heb ervoor gekozen om toch 2 capsules te nemen. Het effect was zeker nog goed merkbaar, maar wel wat minder dan de vorige keer (vooral het euforische gevoel was wat minder aanwezig, ik kreeg nog steeds erg veel energie). Het is me zeker niet slecht bevallen moet ik zeggen. Gelukkig kon ik meteen slapen, ook al had ik de capsules pas rond 5 uur ingenomen.

Voor mijn gevoel heb ik zelfs een minder erge dip dan de vorige keer (als je het al een dip kunt noemen), dus wat dat betreft valt het allemaal reuze mee!
Klik om te vergroten...
Dus het ging precies zoals verwacht, je voelt het wel maar in mindere mate. Wat wel opvallend is, is dat je meteen kon slapen. Hoe laat was dat precies?

En die mindere dip kan komen doordat je misschien beter hebt geslapen, gezonder (of überhaupt wat) hebt gegeten, etc. Allerlei factoren die invloed kunnen hebben.
d
danielc1Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Ja, eigenlijk wel ja!
Ik ging om 1 uur al slapen. Wellicht dat het ook komt omdat ik er nog een stuk of 6 biertjes bij gedronken heb, dan slaap je natuurlijk altijd wat sneller in :beer:

Nu je het zegt zou dat van die kater wel eens kunnen kloppen, de nacht voor de 1e keer heb ik maar 5 uurtjes geslapen en de tweede keer 8 uur. Bovendien heb ik de dagen voor de 2e keer gezond gegeten en nog even een vitaminepilletje genomen :grin:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."